USB (stoage) - Ethernet adapter

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• damster_mark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-02 16:18
Kan iemand mij helpen met het volgende

Ik ben op zoek naar een ethernet naar USB adapter die een USB drive kan simuleren op een host device, waarvan de data komt van een SMB share (of wellicht iets anders). Het moet geen zelfbouw oid zijn, maar een bestaand product, aangezien het in een professionele omgeving gebruikt gaat worden.

Iemand enig idee of dit bestaat?

[ Voor 4% gewijzigd door damster_mark op 30-03-2022 14:21 ]

Alle reacties

• Mezkeijou
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-07-2022
Is dit om pen test uit te voeren?

• damster_mark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-02 16:18
Mezkeijou schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 14:48:
Is dit om pen test uit te voeren?
Nee, het is om een computer welke niet verbonden mag worden met een netwerk toch te kunnen voorzien van data.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
indirect verbind je hem dan toch nog steeds?

mag die niet in een vlan zonder routing naar andere delen van het netwerk?

of zelfs een aparte fysieke verbinding?

404 Signature not found

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
damster_mark schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 14:19:
Ik ben op zoek naar een ethernet naar USB adapter die een USB drive kan simuleren op een host device, waarvan de data komt van een SMB share (of wellicht iets anders). Het moet geen zelfbouw oid zijn, maar een bestaand product, aangezien het in een professionele omgeving gebruikt gaat worden.
Dit kan niet. Een USB drive is vanuit de host gezien een verzameling sectoren, het filesysteem daarop bestaat alleen in het geheugen/algorithmen van de host.
Een samba share is een verzameling files, waarvan de administratie (mapping op sectoren van een schijf o.i.d.) plaatsvind op de samba server. Dat is niet verenigbaar.