Geleverde TV niet nieuw

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• postbus2000
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-05 11:18
Mijn vraag
ik heb eergister bij een webshop, met goede score, een Philips 55OLED806/12 besteld en vandaag ontvangen. Bij het uitpakken merkte ik al dat de tv niet 100% nieuw is . Doos is opnieuw dichtgeplakt Pootjes hebben gebruikssporen. Schroefjes t.b.v. pootjes zaten in open gesneden zakjes. Netsnoer was opnieuw "gebonden" met gebruikt sluitertijd en nog wat puntjes. Ik heb meteen gebeld met de webshop en kreeg de TD aan de lijn Die verzekerde mij dat er alleen 100% nieuwe TV's worden geleverd. Ik heb nu mijn twijfels of ik de TV moet houden of niet. Heb geen behoefte aan narigheid.

TV werkt. Heb nog niet alles bekeken. Menu's enzo.

Wat is wijsheid ?

Inpakken en retourneren en opnieuw bestellen bij andere webshop ? Of even aankijken?

Thnx

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb :
Ik heb op forum gezocht naar vergelijkbare topics maar niet 1.2.3 gevonden.
En ik heb dan maar een nieuw topic geopend omdat ik er best wel nerveus van wordt (voor mij grote uitgave)

Beste antwoord (via postbus2000 op 30-03-2022 14:59)

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:45
zou ff kijken hoeveel gebruikersuren die heeft, zal wel in menu staan of anders secret menu.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Bevalt ie? Dan houden.
Bevalt hij niet, dan terug. Zoals blijkbaar al een keer is gebeurd

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-05 20:30
Wat zijn de gebruikssporen? Hebben we het over krassen of over wat vingervlekken.

Krassen zou ik niet accepteren, en dan of korting of retour en geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• postbus2000
Ik weet niet of het van belang is maar " Manufacture date juni 2021 "

[ Voor 5% gewijzigd door postbus2000 op 30-03-2022 14:27 . Reden: Taalfoutje ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +5 Henk 'm!

• Toerq
  • Laatst online: 09:45
zou ff kijken hoeveel gebruikersuren die heeft, zal wel in menu staan of anders secret menu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:56

Mavamaarten

Omdat het kan!

Zoek even op hoe je in het servicemenu terecht komt voor jouw specifieke TV. Daar kan je makkelijk zien hoeveel uur de TV al heeft aangestaan. Ligt dat te hoog naar jouw zin, dan stuur je de TV gewoon terug onder WKOA.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:52

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

postbus2000 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 14:27:
Onweer niet of het van belang is maar " Manufacture date juni 2021 "
Dat zegt niets, kan net zo goed een doos zijn die wat langer ergens in een magazijn heeft gelegen. Wat voor gebruikssporen erop zitten is daarentegen wel belangrijk voor het wel of niet accepteren, lijkt mij.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-05 20:30
postbus2000 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 14:27:
Ik weet niet of het van belang is maar " Manufacture date juni 2021 "
Nee dat zegt niks, hooguit "oudere" voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-05 19:26
Volgens mij is een ongebruikt geretourneerd product wettelijk gezien een 'nieuw' product. Ben je echter niet tevreden met het product kun je deze gewoon het beste retourneren zonder verdere discussie aan te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• postbus2000
Ok.
Heb even het secret menu geraadpleegd. Thnx voor de tip.

Ben al een stuk gerustgesteld. Bedrijfsuren totaal 1 😂
Shop uren 0.

Dus dat "valt mee". Pfew.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:22
postbus2000 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 14:36:
Ok.
Heb even het secret menu geraadpleegd. Thnx voor de tip.

Ben al een stuk gerustgesteld. Bedrijfsuren totaal 1 😂
Shop uren 0.

Dus dat "valt mee". Pfew.
Wel echt slecht van de webshop, ik zou hem terug sturen. Bij Coolblue etc. krijg je bij een dergelijk 2e kansje vaak 10-20% korting. Jij betaald de volle mep.

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:11
Dan blijft de vraag over wat je bedoeld met gebruikssporen van de pootjes en of jij dat acceptabel vind?
BasvanS schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 14:39:
[...]
Wel echt slecht van de webshop, ik zou hem terug sturen. Bij Coolblue etc. krijg je bij een dergelijk 2e kansje vaak 10-20% korting. Jij betaald de volle mep.
Mensen moet van alles maar terugsturen onder WKOA maar ow wee als je een nieuw product krijgt wat ooit eens teruggestuurd is.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:14

SeatRider

Hips don't lie

vassago schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 14:41:
Dan blijft de vraag over wat je bedoeld met gebruikssporen van de pootjes en of jij dat acceptabel vind?

[...]

Mensen moet van alles maar terugsturen onder WKOA maar ow wee als je een nieuw product krijgt wat ooit eens teruggestuurd is.
Dit. Zolang het gewoon werkt en niet beschadigd is, is het gewoon conform. Amazon doet/deed dat wel, alles wat terugkwam wordt aangeboden aan opkopers of gewoon vernietigd. Met containers tegelijk. Dat doet echt pijn (ook voor het milieu).

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

SeatRider schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 14:44:
[...]

Dit. Zolang het gewoon werkt en niet beschadigd is, is het gewoon conform. Amazon doet/deed dat wel, alles wat terugkwam wordt aangeboden aan opkopers of gewoon vernietigd. Met containers tegelijk. Dat doet echt pijn (ook voor het milieu).
Zo is het. Gewoon zelf beslissen of het product goed is.

Ik snap dat het soms toch even twijfel geeft als de zakjes open zijn geweest, maar je hebt al kunnen controleren: Dat ding is amper aan geweest. Goed checken op schade zoals krassen en daarna gewoon lekker van genieten.

Je hebt volledige garantie
Je hebt je gewenste product.

Retourneren kan maar levert jou een hoop werk op en niet je gewenste TV.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:45

[...]

Precies dit... dan heb je inderdaad webshops zoals Coolblue die een dergelijk teruggestuurd apparaat een 'tweede kans' noemen en trekken er een klein bedrag vanaf. Maar dit hoeft niet, een dergelijk apparaat teruggestuurd onder WKOA mag gewoon weer als nieuw worden verkocht... uiteraard met de kanttekening dat er geen beschadigingen op het apparaat zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

MicGlou schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 14:48:
[...]

Precies dit... dan heb je inderdaad webshops zoals Coolblue die een dergelijk teruggestuurd apparaat een 'tweede kans' noemen en trekken er een klein bedrag vanaf. Maar dit hoeft niet, een dergelijk apparaat teruggestuurd onder WKOA mag gewoon weer als nieuw worden verkocht... uiteraard met de kanttekening dat er geen beschadigingen op het apparaat zitten.
Vaak zijn er bij tweede kansjes wel wat meer zaken aan de hand dan alleen de doos, zoals een zeer klein krasje.

Maar ik heb laatst een receiver besteld die echt gewoon even getest was en keurig verpakt in de doos voor een zeer goede korting, met als nadeel dat het serienummer wat ouder is dus ik nog de HDMI 2.1 bug heb waar een gratis fix voor te vragen is. Maar de korting weegt voor mij veel meer mee dan die HDMI 2.1 bug.

Dit klinkt gewoon als een nieuwe TV en dat is het ook.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
[...]

Ja enorm slecht: een goed werkend product sturen inclusief volledige garantie, hoe durven ze!

Een doos die open is geweest is toch niet gelijk een probleem? Zolang de TS happy is wat is dan het probleem?

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• postbus2000
Ok .. de schroefgaatjes in de pootjes hadden afdrukken van de schroeven. Die zijn dus al een keer gemonteerd geweest. De doos was open geweest en weer dicht geplakt. De zakjes waren open gesneden. Boekje had een ezelsoor . Het netsnoer was rommelig opgeschoten en met "tweede hands" sluitertje dicht gemaakt.
TV is zo te zien kras en schade vrij. Branduren is 1 (ik had hem net 10 minuten aan dus dat is prima) shop uren is 0. Ik ben happy. Schrok gewoon dat het niet 100% nieuw was. Ik duik vanavond even in het menu. Instellen en genieten van mijn nieuwe TV. Zolang ik nix raars merk blijft hij gewoon hier. Allemaal bedankt voor de snelle reacties. Fijne dag , werk ze en THNX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
We Are Borg schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 14:54:
[...]

Ja enorm slecht: een goed werkend product sturen inclusief volledige garantie, hoe durven ze!

Een doos die open is geweest is toch niet gelijk een probleem? Zolang de TS happy is wat is dan het probleem?
Je koopt iets nieuws, en hij is niet nieuw meer, hoogstens zo goed als nieuw.

Wellicht had iemand de tv nodig voor een reserve onderdeel?
Misschien heeft iemand er Malware opgezet?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:45
BasvanS schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 15:02:
[...]

Of misschien overdreef je echt wel ontzettend.

Probleem is dat mensen spullen terug willen kunnen sturen. Dit is de tegenhanger hieraan.
Een webwinkel kan niet alles met korting verkopen omdat iedere nitwit alles maar terug stuurt.
Het is niet zo goed als nieuw, het is nieuw. Iemand heeft hem gewoon getest en het beviel niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:45
We Are Borg schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 14:54:
[...]

Het is natuurlijk wel een beetje verwachtingsmanagement zal ik maar zeggen... full disclosure. Ja de tv is nieuw, maar de tv is duidelijk al eens door iemand anders bekeken, gewoon netjes als je dat vermeld als shop zijnde... een coolblue vangt dat dus af met het label 'tweede kans' en een kleine korting, maar dat is niet verplicht.

En TS is dus niet per definitie (un)happy want anders was dit topic er niet geweest ;) Want, zie wat ik hierboven heb geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
[...]
Zoals de waard is zeker?

En CB is dan ook niet de goedkoopste,en zelfs 2de kans prijs is vaak niet meer dan markt-conform tenzij er echt schade aan het produkt is.
Linksom of rechtsom, de consument betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
MicGlou schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 15:08:
[...]

Het is natuurlijk wel een beetje verwachtingsmanagement zal ik maar zeggen... full disclosure. Ja de tv is nieuw, maar de tv is duidelijk al eens door iemand anders bekeken, gewoon netjes als je dat vermeld als shop zijnde... een coolblue vangt dat dus af met het label 'tweede kans' en een kleine korting, maar dat is niet verplicht.

En TS is dus niet per definitie (un)happy want anders was dit topic er niet geweest ;) Want, zie wat ik hierboven heb geschreven.
Verwachting managen is wat anders dan “erg slecht” zoals @BasvanS het omschrijft. TS is zoals hij zelf zegt even geschrokken en dankzij de goede tip van @Toerq helemaal gerustgesteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

postbus2000 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 14:58:
Ok .. de schroefgaatjes in de pootjes hadden afdrukken van de schroeven. Die zijn dus al een keer gemonteerd geweest. De doos was open geweest en weer dicht geplakt. De zakjes waren open gesneden. Boekje had een ezelsoor . Het netsnoer was rommelig opgeschoten en met "tweede hands" sluitertje dicht gemaakt.
TV is zo te zien kras en schade vrij. Branduren is 1 (ik had hem net 10 minuten aan dus dat is prima) shop uren is 0. Ik ben happy. Schrok gewoon dat het niet 100% nieuw was. Ik duik vanavond even in het menu. Instellen en genieten van mijn nieuwe TV. Zolang ik nix raars merk blijft hij gewoon hier. Allemaal bedankt voor de snelle reacties. Fijne dag , werk ze en THNX
En ik begrijp best dat dit impact heeft op jouw ervaring van het enthousiast uitpakken van je nieuw gekochte apparaat. Gelukkig ben je dit over 3 dagen vergeten en geniet je gewoon van je TV.

Alleen als je iets nieuw koopt dan is het toch leuker dat het ook echt nieuw is. Ik vind het tekort door de bocht daaraan voorbij te gaan. Dat is meer de emotie dan de daadwerkelijke ervaring. Alleen terugsturen levert je nog een mindere ervaring op, als dat de reden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Maar toch, dit gaat niet om een product van 50 euro maar een product van ruim 1100 euro. En ook een tv die lang mee moet gaan en in het zicht staat. Dat maakt wel een verschil om dit wel of niet te accepteren als de verwachting een nieuw product is. De ervaring begint nu al met net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-05 10:36
sambalbaj schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 15:15:
Maar toch, dit gaat niet om een product van 50 euro maar een product van ruim 1100 euro. En ook een tv die lang mee moet gaan en in het zicht staat. Dat maakt wel een verschil om dit wel of niet te accepteren als de verwachting een nieuw product is. De ervaring begint nu al met net niet.
Wat stel je dan voor?
Voordat je dat antwoord uit je mouw schut, denk eerst even na over de gevolgen van het gehele traject wat dat antwoord teweeg gaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
SeatRider schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 14:44:
[...]

Amazon doet/deed dat wel, alles wat terugkwam wordt aangeboden aan opkopers of gewoon vernietigd. Met containers tegelijk. Dat doet echt pijn (ook voor het milieu).
Ben ik helemaal met je eens, maar het is niet alsof alleen Amazon dat doet. Wat denk je dat er in fysieke winkels gebeurt met showmodellen, geruilde artikelen en overgebleven voorraad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:07

DataGhost

iPL dev

[...]

Of iemand heeft een TV gekocht, in de woonkamer neergezet en ontzettend op z'n flikker gekregen toen de partner thuis kwam en vond dat dat ding veel te groot is, niet staat, onnodig en dat ze het geld beter hadden kunnen besteden aan die ene vakantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
DataGhost schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 15:49:
[...]

Of iemand heeft een TV gekocht, in de woonkamer neergezet en ontzettend op z'n flikker gekregen toen de partner thuis kwam en vond dat dat ding veel te groot is, niet staat, onnodig en dat ze het geld beter hadden kunnen besteden aan die ene vakantie.
Alles kan, best wel veel onzekerheden voor aanschaf van 1.000 euro. Een nieuwe auto accepteer je toch ook niet met 200 KM op de teller, al lijkt verder alles nieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
postbus2000 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 14:58:
Ik zou 'm wel even extra goed controleren, want hij is natuurlijk niet voor niks teruggestuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[...]

Het is niet erg, maar het is wel van belang als verkoper om je klant zo volledig mogelijk te informeren. @postbus2000 heeft een open-doos-model gekregen, waar je best enige korting op zou kunnen verwachten. Niet zo veel als op een demo-model, of iets met schade, maar een paar tientjes op een model van ruim 1000 euro zou ik niet gek vinden.

In mijn studententijd heb ik een paar jaar voor een grote elektronicaketen gewerkt, en daar heb ik geleerd dat alles wat retour komt vanaf een klant of vanaf de reparatieafdeling, mits zonder beschadigingen, gewoon als nieuw de verkoop in ging. Zakjes werden opnieuw geseald, nieuwe tiewraps, keurig opgepoetst, etcetera. Dat is hier niet eens gebeurd, ik vraag me dan ook af of de TV na retour wel gecontroleerd is.

Herverpakt is voor mij linea recta retour, want de historie is per definitie niet helder. Een gerepareerde TV met een nieuw boardje er in heeft ook 0 branduren, maar dat zegt niets over het paneel bijvoorbeeld.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 217290

BasvanS schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 16:21:
[...]

Alles kan, best wel veel onzekerheden voor aanschaf van 1.000 euro. Een nieuwe auto accepteer je toch ook niet met 200 KM op de teller, al lijkt verder alles nieuw?
auto nieuw heeft regelmatig al meer dan 200km op de teller.... wegens testen transport etc.
En mensen die hier roepen dat doet coolblue, amazon etc allemaal niet dat is pertinent niet waar dat willen ze je wel laten geloven maar ook zij doen producten zonder gebreken gewoon terug de voorraad in. Als er iets aan mankeert of teveel gebruikt is wordt het een tweede kansje maar dan heeft je voorgangen gewoon betaald aan die waarde vermindering.

mensen moet is niet zo in marketing praatjes trappen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15:51
FirePuma142 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 16:52:

Herverpakt is voor mij linea recta retour, want de historie is per definitie niet helder. Een gerepareerde TV met een nieuw boardje er in heeft ook 0 branduren, maar dat zegt niets over het paneel bijvoorbeeld.
En als het beleid van de winkel is om producten met een waarde van 1000+ euro te openen en te controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

President schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 17:07:
[...]

En als het beleid van de winkel is om producten met een waarde van 1000+ euro te openen en te controleren?
Ik ken die winkels niet, maar mocht het me gebeuren dan koop ik elders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vassago
FirePuma142 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 17:13:
[...]

Ik ken die winkels niet, maar mocht het me gebeuren dan koop ik elders.
Tuurlijk, jij koopt niet bij de goedkoopste. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

vassago schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 17:14:
[...]

Tuurlijk, jij koopt niet bij de goedkoopste. _/-\o_
De allergoedkoopste winkel gaat echt niet elk product van 1000+ Euro handmatig controleren. Wat denk je dat dat kost? Alsof de allergoedkoopste winkels alles uit eigen voorraad leveren en niet direct vanaf de importeur of groothandel.

En nee, ik koop zeker niet altijd bij de goedkoopste. Dat doen heel veel Nederlanders niet, want Coolblue is zelden het goedkoopst, maar wel erg succesvol. Zo ook MediaMarkt, BCC bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 13:03
[...]

Nee joh, die zetten dat ook gewoon in de voorraad. Als de verpakking stuk is of het product zelf schade heeft of duidelijk gebruikt is gaat het in de 2e kans met wat korting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
BasvanS schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 16:21:
[...]

Mijn auto had 20km op de teller toen ik hem afhaalde. Is hij dan ook niet meer nieuw?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daveytje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:20
Anoniem: 217290 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 17:04:
[...]

auto nieuw heeft regelmatig al meer dan 200km op de teller.... wegens testen transport etc.
En mensen die hier roepen dat doet coolblue, amazon etc allemaal niet dat is pertinent niet waar dat willen ze je wel laten geloven maar ook zij doen producten zonder gebreken gewoon terug de voorraad in. Als er iets aan mankeert of teveel gebruikt is wordt het een tweede kansje maar dan heeft je voorgangen gewoon betaald aan die waarde vermindering.

mensen moet is niet zo in marketing praatjes trappen |:(
Heb nu 3x een nieuwe auto en alle keren stond er gewoon max 11km op de teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ansichtkaart
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-12-2024
Ernemmer schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 16:35:
[...]

Ik zou 'm wel even extra goed controleren, want hij is natuurlijk niet voor niks teruggestuurd.
genoeg mensen die letterlijk amper onderzoek doen, iets kopen en aanzetten en dan is het menu of de afstandsbediening lelijk en zenden ze terug. koa maakt dat soort dingen heel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
stylezzz schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 19:12:
[...]
Mijn auto had 20km op de teller toen ik hem afhaalde. Is hij dan ook niet meer nieuw?
Beauty is in the eye of the beholder. Zie r.o. 2.3.4:
Onder een nieuw motorrijtuig moet worden verstaan een motorrijtuig dat na de vervaardiging ervan niet of nauwelijks in gebruik is geweest
https://deeplink.rechtspr...k?id=ECLI:NL:HR:2018:1695

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
ansichtkaart schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 19:21:
[...]

genoeg mensen die letterlijk amper onderzoek doen, iets kopen en aanzetten en dan is het menu of de afstandsbediening lelijk en zenden ze terug. koa maakt dat soort dingen heel makkelijk.
Klopt, maar er zijn ook mensen die product met een fout terugsturen onder WKOA ipv een reparatie aanvragen.

Ik zou dus gewoon even goed controleren of alle pixels het doen en alle poorten werken. Of er niet een irritante piep te horen is en dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Fore! schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 15:23:
[...]

Wat stel je dan voor?
Voordat je dat antwoord uit je mouw schut, denk eerst even na over de gevolgen van het gehele traject wat dat antwoord teweeg gaat brengen.
Zo breed ga ik het niet trekken.
Uiteindelijk moet je als consument per geval zelf weten wat je er mee doet.
Dat kan voor een dure tv een andere afweging zijn dan voor een koffiezetapparaat van 5 tientjes.
Belangrijk is wel dat de verkoper er transparant over is, en al helemaal als het ook zichtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:46
Arunia schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 15:07:
[...]

Of misschien overdreef je echt wel ontzettend.

Probleem is dat mensen spullen terug willen kunnen sturen. Dit is de tegenhanger hieraan.
Een webwinkel kan niet alles met korting verkopen omdat iedere nitwit alles maar terug stuurt.
Het is niet zo goed als nieuw, het is nieuw. Iemand heeft hem gewoon getest en het beviel niet.
Sorry maar nee. Wanneer je bij een (web)shop een product "nieuw" koopt, mag je er vanuit gaan dat deze nieuw in doos, alles zo verpakt zit zoals deze van de fabrikant komt. Daar was in dit geval dus geen sprake van.

Is dit een ramp? Nee, dat hoeft het niet te zijn, maar het zou op zn minst zo netjes zijn geweest indien de verkoper dit had gemeld. Want enerzijds sturen ze nu een product op met gebruikssporen (die in dit geval niet van invloed zijn op de werking), maar mocht er onverhoopt toch wat fundamenteel mis zijn met het product en je wilt je beroepen op garantie, zijn er helaas genoeg bedrijven die er alles aan doen om maar onder die garantie uit te komen ("wie zien hier en daar schade door eigen toedoen, dus vergoeden we het niet/slechts deels").

Ik heb enkele maanden geleden bij een bekende IT webshop een keyboard gekocht welk een retouritem was. De prijs was gelijk of misschien een paar euro minder, maar er stond op de webpagina wel duidelijk bij "retouritem" met wat tekst en uitleg over de staat: uit de doos geweest, verder niet gebruikt, (zo goed als) geen gebruikssporen. En dit klopte ook, zakje was geopend, kabel opgerold maar je kon zien niet zoals fabrieksaf, een enkele vingerafdruk maar verder niets op het product aan te merken.
Dat noem ik gewoon prima, je stelt de klant op de hoogte, die kan dan de overweging maken. Als verkoper niets zeggen en naderhand erachter komen dat het product minimaal al gebruikt is door iemand anders, is gewoon niet netjes. Nu waren het een paar krasjes op de voet, volgende keer zijn de schroeven dolgedraaid en krijg je de voet niet goed gemonteerd. Waar trek je dan de grens van wat acceptabel is?

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Real schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 21:03:
[...]

Beauty is in the eye of the beholder. Zie r.o. 2.3.4:

[...]

https://deeplink.rechtspr...k?id=ECLI:NL:HR:2018:1695
Niet of nauwelijks..... is dat 300 meter, 20 kilometer of misschien wel 50 kilometer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

stylezzz schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 16:36:
[...]

Niet of nauwelijks..... is dat 300 meter, 20 kilometer of misschien wel 50 kilometer?
Kilometerstand nieuwe auto

Gebruikelijk is onder de 80km in mijn ervaring

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• postbus2000
TV werkt als nieuw We zijn er erg content mee.....

Thnx voor de de reacties en het meedenken. (0Shop was niet CB ☺️)
Pagina: 1