Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qupie1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-07 13:39
Hallo! Ik heb een aantal maanden een pixel 6, en heb afgelopen week ook een Samsung tab S8+ aangeschaft. Ik heb eigenlijk nog nooit een snel-lader gekocht, ik gebruik nog steeds de "oude/domme" blokjes die bij mijn oudere samsung telefoons geleverd werden.

Ik weet dat er meerdere standaarden zijn voor snelladen, die niet altijd goed samen werken. Zijn er laders die beide apparaten kunnen voorzien van sneller laden? Ik hoef niet perse de max te halen, maar een stukje sneller dan de huidige 5V 2A zou leuk zijn :)

Ik zoek een?
Snel-lader, met of zonder kabel

Wat is je budget?
Minder dan 50 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Zowel Samsung Tab S8+ als Pixel 6 op te laden (hoeft niet tegelijk)

Wat heb je zelf al gevonden?
Heel eerlijk zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik ben niet in staat een goede lader te onderscheiden van een airdrop lader. Dat laatste maakt me ongerust ivm brandveiligheid.

Ik weet dat de Pixel PPS nodig heeft, en dat Samsung zijn eigen fast charging standaard heeft.

Volgens mij is Anker een degelijk merk (of ben beinvloed door youtube reclame?) zou zoiets kunnen werken? https://www.amazon.nl/-/e...llader%2Caps%2C84&sr=8-11

https://www.amazon.nl/-/e...B2%2Caps%2C86&sr=8-3&th=1

Hopelijk kan iemand me een stukje helpen in de wondere wereld van de snel laders :)

[ Voor 18% gewijzigd door Qupie1 op 30-03-2022 13:02 ]

Beste antwoord (via Qupie1 op 31-03-2022 11:59)

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
MicGlou schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 15:59:
pricewatch: Samsung 45W Travel Adapter EP-TA845 Zwart

Deze oplader gebruik ik zelf met mijn pixel en diverse andere apparaten, oplader ondersteund diverse snellaad standaarden...
De EP-TA845 is de oude Samsung lader die throttelt en >40w niet kan vasthouden, dat is geen goede koop (meer). De opvolger daarvan met modelnummer EP-T4510 is een stukje beter: pricewatch: Samsung 45W Power Adapter

De Pixel 6 laadt maar op met 23w als piek vermogen, de S8+ kan pieken naar 42w. Ik zou daarom een usb-c oplader kiezen van 45w die PD 3.0 met PPS ondersteunt. Daarmee laad je beide apparaten goed op. Persoonlijk zou ik de Anker Nano II 45W die je zelf al linkte halen.

[ Voor 3% gewijzigd door stin00 op 30-03-2022 16:54 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 12:15
Mijn Samsung telefoon ondersteunt zowel Samsung Quick Charge 2.0 als USB Power Delivery 3.0.
Verwacht dat de Pixel ook PD ondersteuning heeft als officiële standaard.
Dus als je lader PD 3.0 ondersteunt ...
En Anker is een goed merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42

Deze oplader gebruik ik zelf met mijn pixel en diverse andere apparaten, oplader ondersteund diverse snellaad standaarden...

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
MicGlou schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 15:59:

De EP-TA845 is de oude Samsung lader die throttelt en >40w niet kan vasthouden, dat is geen goede koop (meer). De opvolger daarvan met modelnummer EP-T4510 is een stukje beter: pricewatch: Samsung 45W Power Adapter

De Pixel 6 laadt maar op met 23w als piek vermogen, de S8+ kan pieken naar 42w. Ik zou daarom een usb-c oplader kiezen van 45w die PD 3.0 met PPS ondersteunt. Daarmee laad je beide apparaten goed op. Persoonlijk zou ik de Anker Nano II 45W die je zelf al linkte halen.

[ Voor 3% gewijzigd door stin00 op 30-03-2022 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qupie1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-07 13:39
Dank voor de reacties!

Ondertussen zelf ook nog een stukje research gedaan en gevonden dat de S8+ niet boven de 25W uit komt met de Anker lader.
https://www.reddit.com/r/..._ii_45w_pps_for_s8_ultra/

Dit is overigens geen directe deal breaker voor me. 25W kan voldoende zijn als die lader andere voordelen heeft.

Mijn conclusie nu is dat ik voor de samsung lader ga die jij linkt Stin, die schijnt de P6 ook prima op te laden namelijk.

Tenzij er nog een bepaalde reden waarom je de Anker aanraadde? is dat beter spul dan de standaard samsung laders?

[ Voor 14% gewijzigd door Qupie1 op 30-03-2022 17:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Qupie1 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 17:17:
Tenzij er nog een bepaalde reden waarom je de Anker aanraadde? is dat beter spul dan de standaard samsung laders?
Aangezien de vorige 45w lader van Samsung niet je-van-het was heb ik wat meer wantrouwen tegen Samsung laders.. maar de nieuwe EP-T4510 zal ongetwijfeld wel goed zijn hoor :)
Pagina: 1