Aankoopadvies nieuwe televisie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
Gisteravond ineens een luide knal achter uit mijn televisie (Panasonic NeoPDP 42G20 plasma), gevolgd door een smeulende geur en algehele stroomuitval op de begane grond:
Mijn geliefde plasma is niet meer :'( en daar ben ik erg teleurgesteld over.
Ik heb met Panasonic gebeld en het er is niks meer voorradig van die plasma tv en ook zijn onderdelen niet meer te krijgen en worden niet meer gemaakt. Wanneer het slechts om enkele componenten zou gaan, zouden de kosten (inclusief voorrijkosten e.d.) oplopen tot over de 350 euro.

Conclusie: plasma TV = einde verhaal en ik moet dus een nieuwe :'(

Ik zoek een?
Televisie

Wat is je budget?
Maximaal 1300 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
TV kijken, Netflixen. Meer niet.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ja, ik heb de LG OLED 55C16LA op het oog.

Welke vragen heb je hier nog over?
Tja, echt concrete vragen behalve "welke voldoet het beste aan mijn wensen". Ik kan wel wat meer achtergrond geven.
ik had sowieso afgelopen jaar al in mijn achterhoofd dat ik het levendige beeld van plasma los kwam te laten mocht deze dag ooit aankomen.
Ik ben heel erg gehecht aan de goeie en levendige beeldkwaliteit van plasma, maar na 12 jaar is het dan toch klaar :'(

Ik ben redelijk goed bekend met miniled, OLED, QD (O)LED en LCD technieken, ik weet dat OLED nog steeds kan inbranden ondanks dat LG panelen heeft met enkel witte/blauwe leds zodat ongelijkmatige slijtage verminderd wordt.
De LCD tv's worden ook alleen maar beter, dus ookal kom ik nu van plasma af, wilt dat niet per definitie zeggen dat ik perse OLED moet hebben. Mij gaat het niet om de super crispyness of de megafelle kleuren. Wat ik verwacht is een soort gelijk, uitstekend gecalibreerd beeld, zoals ik bij mijn plasma in de THX-stand had. Ik wil een zo levendig mogelijk en kleur/contrastecht beeld. Ik ben de zwartwaardes van plasma gewend dus als zwart niet altijd gitzwart is, vind ik dat niet storend.

Ik geef toe dat ik een lichte voorkeur voor Panasonic heb; zij hebben me in het eerste jaar van mijn plasma erg goed geholpen (nieuwe tv door inbranding) en uiteraard ook omdat ik de "structuur" van Panasonic gewend ben. Maar ik ben zeker niet merkvast daarin.

Ik heb een pioneer versterker die ik via ARC met de tv wil verbinden. Geluid uit de TV hecht ik niet zo'n waarde aan, want alles gaat via de versterker naar mijn KEF speakers. Al mijn apparaten zitten via HDMI op die versterker (Pioneer VSX-322), waarvan de belangrijkste de NVIDIA SHIELD TV PRO is. [MBR]*KNIP*[/]

Waar loop ik een beetje tegenaan:
- alles is smart: ik wil eigenlijk geen smart tv, en dus al helemaal geen reclames. Mijn tv zal nooit aan het internet zitten.

- alles is ultraHD; voor mij is fullHD genoeg aangezien digitale tv ook fullHD is, en ik fullHD prima genoeg vind qua films/series. [MBR]*KNIP*[/]
Niet dat uHD nou echt erg is, maar ik heb niet echt een keuze tussen fHD en uHD wanneer het op highend tv's aankomt. Daarnaast heb ik me te weinig nog erin verdiept om te checken of ik uberhaupt wel 4K content vanaf de SHIELD kan laten afspelen, want de versterker is ook al oud (2012) en volgens mij kan die alleen 1080p proxy'en, maar goed. Ook wil ik in staat zijn media van een usbstick via de SHIELD af te kunnen spelen. Als dat 4K media is, dan zal waarschijnlijk mijn versterker de bottleneck gaan zijn. We zien wel.

TL:DR: ik wil een "domme" TV met de focus op out of the box gecalibreerde beeldkwaliteit (meestal standje bioscoop of film), waarbij ik verder niks geef om beeldverwerkings-tierlantijntjes als intelligentframecreation of motionplus of andere shit. Ik heb niet echt eisen die gamers hebben t.a.v. 120HZ/120fps, maar als het erop zit, dan is dat natuurlijk prima.

Ik ga dan ook zeker niet meer dan 1300 euro uitgeven. Mijn plasma was 1039 euro destijds, en ik moet natuurlijk wat meegroeien met de prijs.
Qua formaat....ook daarin zal ik moeten meegroeien, maar 55" is goed genoeg. 48" zou ook prima zijn, maar 55" lijkt me het ideale formaat.
EDIT: oh een 24Hz modus is wel een pre. Ik heb geen zin in te vloeiende (of stotterende) beelden bij het afspelen van 23,976 fps content.
De voet van de TV moet op mijn glazen monitorverhoging (70cm x 28cm) op mijn tv kastje passen.

De LG die ik hierboven linkte lijkt de meest geschikte TV, maar to be honest, ik heb nog wat reviews van Sim Kranenburg te gaan om te lezen. Ik kijk ook met een schuin oog naar Panasonic, maar ik ga zeker geen meerprijs betalen alleen maar omdat het Panasonic is.

[ Voor 6% gewijzigd door Deathchant op 30-03-2022 15:38 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Beste antwoord (via Deathchant op 01-04-2022 12:51)

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:30
Deathchant schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 13:14:
Ik zal idd Sony ook in gedachte houden, want ik weet niet altijd welke fabrikant nou welke panelen gebruiken wat oled betreft.
Ik wil natuurlijk de minst inbrand-gevoelige OLED panelen, mocht ik voor oled gaan. En volgens mij zijn dat de panelen van LG met alleen witte/blauwe oleds.
Alle OLED panelen die in consumenten tv's worden gebruikt zijn afkomstig van LG Display, daar gaat dit jaar verandering in komen doordat Sony en Samsung OLED tv's met een QD-OLED paneel afkomstig van Samsung Display gaan uitbrengen echter liggen de prijzen hiervan ver boven jouw budget.

Daarnaast is er een verschil tussen slijtage en inbranden, de WOLED techniek van LG Display maakt gebruik van witte oleds met een kleurenfilter en is hierdoor nauwelijks gevoelig voor slijtage in tegenstelling tot rgb-oleds waarbij de verschillende kleuren niet evenredig slijten. De blauwe subpixels degraderen het snelst wat tot een vermindering van helderheid leidt, met alle gevolgen van dien. Samsung display heeft om deze reden de QD-OLED techniek ontwikkelt waarbij blauwe oleds de basis vormen.

Met betrekking tot inbrand-gevoeligheid heeft LG Display de laatste jaren verbetering doorgevoerd aan hun WOLED techniek. Dit in samenhang met technische implementaties vanuit de tv fabrikanten zoals logo detectie, pixel shift, ABL en verwijderen van restbeelden maakt de kans op inbranden bij normale omstandigheden met gevarieerde content nihil. Hou er wel rekening mee dat je de tv 's nachts in stand-by op het stroom dient te houden.

De huidige OLED tv's onderscheiden zich enkel op detail niveau, waarbij LG de meeste bang for the buck biedt. Panasonic en Sony richten zich meer op de filmliefhebber en streven er na om een zo nauwkeurig mogelijke weergaven te laten zien dat 'true to the creators' is.

Om je keuze makkelijker te maken kun je het volgende aanhouden;

- De LG C1 biedt de meeste gaming features en bang for the buck.

- De Panasonic HZW1004 is out of the box het nauwkeurigste gekalibreerd en biedt de beste near black handling weergave.

- De Sony A80J is out of the box ook goed gekalibreerd en biedt de beste motion interpolation/ handling, HDR tone mapping en geluidskwaliteit.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDV808
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15:42
Wij zijn ook van een goede (oude) plasma naar een nieuwere 4K Sony tv gegaan. Begrijp me niet verkeerd het beeld van de Sony is fantastisch helder en scherp maar ondanks de hogere resolutie gaat mijn voorkeur nog steeds uit naar een goede panasonic plasma en dan met name de laatste luxere series.
Wat je zou kunnen doen is heel wat geld besparen en de meest luxe plasma van marktplaats zoeken sommige hadden een nieuwprijs van 2000+ en die koop je nu voor 300 euro.
Mocht je toch een nieuwe willen adviseer ik om gewoon te gaan kijken in een winkel, het verschilt toch per persoon wat je mooi vind.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:56

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Een televisie zonder smart wordt moeilijk tegenwoordig, maar volgens mij is bij Sony de smartfunctionaliteit uit te schakelen. Ik weet alleen niet bij welke modellen dat het geval is en of de topmodellen daar ook toe behoren.

Iemand die plasma gewend is zou ik beginsel aanraden OLED te kopen. Ik weet dat je schrijft dat perfect zwart niet cruciaal is. Een plasma kent geen stoorlicht zoals een LCD, wel een minimale pixelluminantie. Bij LCD krijg je evenwel ook nog met kijkhoeken en bewegingsonscherpte te maken, iets wat je bij plasma niet gewend bent. Een OLED sluit daarom gewoon veel beter aan op de kijkervaring die je gewend bent.

De combinatie suggereert de OLED's van Sony eens te gaan bekijken.

Wat Panasonic betreft: Als je Panasonic wilt: Een Panasonic richt zich volledig op de filmervaring en heeft de televisie daar helemaal op geoptimaliseerd. Als iemand een OLED wil, de filmervaring belangrijk is, spelcomputers iets minder prioriteit hebben, dat is het moment om bij Panasonic te gaan kijken. Als je goede ervaringen met Panasonic hebt is dat natuurlijk ook een goede reden. Het zijn zonder meer smarttelevisies en vergeleken met Android en WebOS is FirefoxOS helaas de zwakkere broeder. Maar als smart niet belangrijk is, is FirefoxOS wellicht geen bezwaar. Panasonic is een wat prijziger merk, je moet er dus wel wat voor over hebben.

De LG C1 die je linkt blinkt uit in prijs/prestatie t.o.v. de andere OLED-merken en LG heeft de beste functionaliteit voor de spelfanaat. Bij beperkt budget dus beslist de C1 kiezen.

Mocht je toch naar LCD gaan kijken, dan kan ik i.v.m. de plasmavoorgeschiedenis eigenlijk alleen maar de topmodellen aanraden, dus bijvoorbeeld Samsung QN95A en Sony Z95K. Ga niet een C1 lopen afwegen tegen een mindere LCD, ook al is de prijs vergelijkbaar, de techniek is dat beslist niet. Een high-end LCD maken vereist extra componenten en die componenten hebben een prijs.

Alle televisies zijn inderdaad 4K en ik snap dat je full-HD genoeg vindt, maar je wilt in de huidige wereld beslist en zeker een 4K-televisie kopen, omdat full-HD de ultrabudgethoek is geworden. Er worden gewoon geen full-HD-televisies meer gemaakt die het aanraden waard zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:10

BCC

Je kan TVs vaak in een "hotel modus" zetten, waarbij ze bij het aangaan bijvoorbeeld altijd naar HDMI1 gaan. Dan heb je wel smart, maar dan gebruik je het verder nooit. mijn beide Samsungs kunnen dit middels een "Secret menu" optie.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Balen zeg, dat je plasma tv gesneuveld is. Dit is de dag die ook enigszins vrees. Hier nog altijd kijkend naar een GT60 en een ST60 van Panasonic. <3
Deathchant schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 11:59:
- alles is smart: ik wil eigenlijk geen smart tv, en dus al helemaal geen reclames. Mijn tv zal nooit aan het internet zitten.
Mijn advies is om dit z.s.m. los te laten. Een domme tv kopen is simpelweg geen optie. Behoudens een enkel ultra-budgetmodel zit op elke tv tegenwoordig wel iets van "smart"-functies. Dat het er op zit, wil niet zeggen dat je het hoeft te gebruiken natuurlijk. Soms wordt als alternatief nog wel eens een monitor geopperd maar dat heeft mijns inziens ook diverse nadelen. Maak het jezelf dus niet onnodig moeilijk wat betreft dit onderwerp; je nieuwe tv zal "smart" zijn want dat is nu eenmaal de markt van tegenwoordig.
- alles is ultraHD; voor mij is fullHD genoeg aangezien digitale tv ook fullHD is, en ik fullHD prima genoeg vind qua films/series.
Hier geldt hetzelfde. De markt is nu eenmaal 4K dus je zal een 4K tv gaan kopen. Of het nu nodig is of niet.

Als plasma-kijker snap ik de gedachte om als eerste naar OLED te kijken. Het is nu eenmaal de techniek die het mooiste beeld geeft tegenwoordig. Kijk dan wel even naar de positionering van je tv t.o.v. van de zon. OLED tv's vinden het niet zo fijn als ze direct zonlicht ontvangen. Dit zal er in mijn geval voor zorgen dat ik een dergelijke tv nooit zal kopen want het is een beetje lastig om de gordijnen/zonwering het grootste deel van het jaar gesloten te houden om je televisie te beschermen. Dus geen last van direct invallend zonlicht: OLED. Wel last van direct invallend zonlicht: LCD.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jon156
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:56
Deathchant schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 11:59:
Gisteravond ineens een luide knal achter uit mijn televisie (Panasonic NeoPDP 42G20 plasma), gevolgd door een smeulende geur en algehele stroomuitval op de begane grond:
Mijn geliefde plasma is niet meer :'( en daar ben ik erg teleurgesteld over.
Ik heb met Panasonic gebeld en het er is niks meer voorradig van die plasma tv en ook zijn onderdelen niet meer te krijgen en worden niet meer gemaakt. Wanneer het slechts om enkele componenten zou gaan, zouden de kosten (inclusief voorrijkosten e.d.) oplopen tot over de 350 euro.

Conclusie: plasma TV = einde verhaal en ik moet dus een nieuwe :'(

Ik zoek een?
Televisie

Wat is je budget?
Maximaal 1300 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
TV kijken, Netflixen. Meer niet.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ja, ik heb de LG OLED 55C16LA op het oog.

Welke vragen heb je hier nog over?
Tja, echt concrete vragen behalve "welke voldoet het beste aan mijn wensen". Ik kan wel wat meer achtergrond geven.
ik had sowieso afgelopen jaar al in mijn achterhoofd dat ik het levendige beeld van plasma los kwam te laten mocht deze dag ooit aankomen.
Ik ben heel erg gehecht aan de goeie en levendige beeldkwaliteit van plasma, maar na 12 jaar is het dan toch klaar :'(

Ik ben redelijk goed bekend met miniled, OLED, QD (O)LED en LCD technieken, ik weet dat OLED nog steeds kan inbranden ondanks dat LG panelen heeft met enkel witte/blauwe leds zodat ongelijkmatige slijtage verminderd wordt.
De LCD tv's worden ook alleen maar beter, dus ookal kom ik nu van plasma af, wilt dat niet per definitie zeggen dat ik perse OLED moet hebben. Mij gaat het niet om de super crispyness of de megafelle kleuren. Wat ik verwacht is een soort gelijk, uitstekend gecalibreerd beeld, zoals ik bij mijn plasma in de THX-stand had. Ik wil een zo levendig mogelijk en kleur/contrastecht beeld. Ik ben de zwartwaardes van plasma gewend dus als zwart niet altijd gitzwart is, vind ik dat niet storend.

Ik geef toe dat ik een lichte voorkeur voor Panasonic heb; zij hebben me in het eerste jaar van mijn plasma erg goed geholpen (nieuwe tv door inbranding) en uiteraard ook omdat ik de "structuur" van Panasonic gewend ben. Maar ik ben zeker niet merkvast daarin.

Ik heb een pioneer versterker die ik via ARC met de tv wil verbinden. Geluid uit de TV hecht ik niet zo'n waarde aan, want alles gaat via de versterker naar mijn KEF speakers. Al mijn apparaten zitten via HDMI op die versterker (Pioneer VSX-322), waarvan de belangrijkste de NVIDIA SHIELD TV PRO is. [MBR]*KNIP*[/]

- alles is ultraHD; voor mij is fullHD genoeg aangezien digitale tv ook fullHD is, en ik fullHD prima genoeg vind qua films/series. [MBR]*KNIP*[/]
Niet dat uHD nou echt erg is, maar ik heb niet echt een keuze tussen fHD en uHD wanneer het op highend tv's aankomt. Daarnaast heb ik me te weinig nog erin verdiept om te checken of ik uberhaupt wel 4K content vanaf de SHIELD kan laten afspelen, want de versterker is ook al oud (2012) en volgens mij kan die alleen 1080p proxy'en, maar goed. We zien wel.

TL:DR: ik wil een "domme" TV met de focus op out of the box gecalibreerde beeldkwaliteit (meestal standje bioscoop of film), waarbij ik verder niks geef om beeldverwerkings-tierlantijntjes als intelligentframecreation of motionplus of andere shit. Ik heb niet echt eisen die gamers hebben t.a.v. 120HZ/120fps, maar als het erop zit, dan is dat natuurlijk prima.

Ik ga dan ook zeker niet meer dan 1300 euro uitgeven. Mijn plasma was 1039 euro destijds, en ik moet natuurlijk wat meegroeien met de prijs.
Qua formaat....ook daarin zal ik moeten meegroeien, maar 55" is goed genoeg. 48" zou ook prima zijn, maar 55" lijkt me het ideale formaat.
De voet van de TV moet op mijn glazen monitorverhoging (70cm x 28cm) op mijn tv kastje passen.

De LG die ik hierboven linkte lijkt de meest geschikte TV, maar to be honest, ik heb nog wat reviews van Sim Kranenburg te gaan om te lezen. Ik kijk ook met een schuin oog naar Panasonic, maar ik ga zeker geen meerprijs betalen alleen maar omdat het Panasonic is.
Toevallig had ik tot een jaartje of twee geleden ook een Panasonic P42G20.
Destijds ben ik overgestapt op een LG Oled, in mijn geval de B8 en daar heb ik echt geen moment spijt van gehad.

Waar ik bij de Plasma altijd al vond dat de zwartwaardes heel goed waren, bij de Oled zie je echt letterlijk het verschil niet meer met het zwart van het kader van de tv.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:28

FeaR

In GoT we trust

S1NN3D schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 12:36:
Balen zeg, dat je plasma tv gesneuveld is. Dit is de dag die ook enigszins vrees. Hier nog altijd kijkend naar een GT60 en een ST60 van Panasonic. <3
En dan gaat er een wereld voor je open :P Ik geef toe dat 4K zeker niet de stap is waar je veel van moet verwachten. Natuurlijk is het scherper maar qua nieuwe features (voor als je nog aan de plasma zit) biedt HDR veel meer. Pak je een OLED dan kijk je dit keer echt naar zwart als het beeld zwart moet zijn in tegenstelling tot donker grijs bij plasma.

Het totaalplaatje maakt dat ik nul spijt heb gehad om van een Panasonic VT50 naar OLED te stappen. Geen green blob of irritante fans omdat de plasma actief gekoeld moest worden.

Edit:
Ik quote jou maar ook puur los ter informatie voor TS ;)

Puntje van zonlicht is wel een goede. OLED heeft meer schittering en heeft minder helderheid dan LCD om in een lichte ruimte tot zijn recht te komen. Ik zit wel vaker met de gordijnen dicht dan voorheen. Let er ook op dat een OLED überhaupt niet vol in ze zon mag hangen, ook al staat deze uit.

[ Voor 22% gewijzigd door FeaR op 30-03-2022 13:09 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
Bedankt voor alle adviezen tot nu toe!
Ik heb de TV aan de noordkant van het huis staan eigenlijk altijd met de gordijnen dicht, dus direct inkomend zonlicht is niet echt een issue. En als wel, dan gaan gewoon de gordijnen dicht, simple as that! ;)

Ik zal idd Sony ook in gedachte houden, want ik weet niet altijd welke fabrikant nou welke panelen gebruiken wat oled betreft.
Ik wil natuurlijk de minst inbrand-gevoelige OLED panelen, mocht ik voor oled gaan. En volgens mij zijn dat de panelen van LG met alleen witte/blauwe oleds.

Ja, ik zal 4K gaan accepteren en ook het feit dat de tv smart is. Ik hoef het immers niet te gebruiken. De SHIELD is mijn smart-apparaat wat dat betreft.
Ik heb zelf natuurlijk alleen het plasma-referentiekader en heb nooit langdurig naar oled gekeken in mijn eigen woonkamer, dus ik geloof best dat het in bepaalde zin een flinke stap vooruit is. Ook qua formaat.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Volgens mij gaat Samsung het OLED strijdtoneel opnieuw betreden met hun QD-OLED. Alle andere fabrikanten maken voor zover ik weet allemaal gebruik van panelen die ze bij LG Display inkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Afgezien van QD-OLED (wat net nieuw is en dus niets bekend is over inbranden), zijn alle panelen van LG. Volgens mij zijn alle panelen inmiddels Evo-panelen met deuterium dus redelijk inbrandbesteding. Eventueel zou je een televisie met koelplaat kunnen kopen, dat kan nog wat extra helpen.

OLED's zijn minder inbrandgevoelig dan plasma's, dus als je plasma nog kijkbaar was, hoef je je met OLED ook geen zorgen te maken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Alle OLED panelen die in consumenten tv's worden gebruikt zijn afkomstig van LG Display, daar gaat dit jaar verandering in komen doordat Sony en Samsung OLED tv's met een QD-OLED paneel afkomstig van Samsung Display gaan uitbrengen echter liggen de prijzen hiervan ver boven jouw budget.

Daarnaast is er een verschil tussen slijtage en inbranden, de WOLED techniek van LG Display maakt gebruik van witte oleds met een kleurenfilter en is hierdoor nauwelijks gevoelig voor slijtage in tegenstelling tot rgb-oleds waarbij de verschillende kleuren niet evenredig slijten. De blauwe subpixels degraderen het snelst wat tot een vermindering van helderheid leidt, met alle gevolgen van dien. Samsung display heeft om deze reden de QD-OLED techniek ontwikkelt waarbij blauwe oleds de basis vormen.

Met betrekking tot inbrand-gevoeligheid heeft LG Display de laatste jaren verbetering doorgevoerd aan hun WOLED techniek. Dit in samenhang met technische implementaties vanuit de tv fabrikanten zoals logo detectie, pixel shift, ABL en verwijderen van restbeelden maakt de kans op inbranden bij normale omstandigheden met gevarieerde content nihil. Hou er wel rekening mee dat je de tv 's nachts in stand-by op het stroom dient te houden.

De huidige OLED tv's onderscheiden zich enkel op detail niveau, waarbij LG de meeste bang for the buck biedt. Panasonic en Sony richten zich meer op de filmliefhebber en streven er na om een zo nauwkeurig mogelijke weergaven te laten zien dat 'true to the creators' is.

- De Panasonic HZW1004 is out of the box het nauwkeurigste gekalibreerd en biedt de beste near black handling weergave.

- De Sony A80J is out of the box ook goed gekalibreerd en biedt de beste motion interpolation/ handling, HDR tone mapping en geluidskwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
dmantione schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 14:18:
Volgens mij zijn alle panelen inmiddels Evo-panelen met deuterium dus redelijk inbrandbesteding. Eventueel zou je een televisie met koelplaat kunnen kopen, dat kan nog wat extra helpen.
Ik las in Sim's review idd dat je met een speciale afstandbediener in het servicemenu kon checken of je een evo-paneel hebt of niet, maar ik begrijp uit jouw reactie dat ze inmiddels allemaal deze evo-panelen hebben?
Freshouttheoven schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 14:20:
Daarnaast is er een verschil tussen slijtage en inbranden, de WOLED techniek van LG Display maakt gebruik van witte oleds met een kleurenfilter en is hierdoor nauwelijks gevoelig voor slijtage in tegenstelling tot rgb-oleds waarbij de verschillende kleuren niet even snel slijten. De blauwe subpixels degraderen het snelst wat tot een vermindering van helderheid leidt, met alle gevolgen van dien. Samsung display heeft om deze reden de QD-OLED techniek ontwikkelt waarbij blauwe oleds de basis vormen.

Bedankt voor de fijne samenvatting! Dan weet ik hoog-over een beetje de verschillen.
Ik ga idd nu geen nieuwe tech adapten, en ook niet erop wachten :) Ik weet toch, op het moment dat ik zo'n aankoop doe en helemaal gecalibreerd is en al, dat ik er wel tevreden mee ben en daarna ook niet meer echt omkijk naar "had ik maar gewacht" o.i.d. ;) Ik heb nú een nieuwe tv nodig, niet over een half jaar ;)
Motion/interpolation en geluid is niet iets waar ik bij stil hoef te staan, dus dat zou voor mij dingen waar ik geen extra geld aan zou besteden. Vormgeving is overigens ook niet iets wat me boeit. De plasma TV die ik had was ook oerlelijk qua uiterlijk, maar ik heb een vrouw die het ook allemaal niks boeit, zolang het beeld maar gewoon OK is en zolang ze niet hoeft te hannessen met zwarte balken en logo's e.d. (wat ik haar wel in begintijd van de plasma heb opgedragen en daar hield ze zich gelukkig wel aan, dus ik heb een lieve, begripvolle vrouw ;) ).

Ik had nog niet erbij stil gestaan dat de OLED tv's allemaal wel van die programmatjes hebben om idd restbeelden even te neutraliseren. Ik kan me nog herinneren dat ik een speciale anti-inbrand DVD gemaakt had om de plasma wat branduurtjes te geven ;)
Wat ik even niet goed begrijp is waarom ik de TV op standby moet laten staan? Ik ben namelijk een persoon die al z'n apparaten helemaal uitzet en dus niks in standby laat staan.

Ik ben idd wel een filmliefhebber; ik gebruikte ook de THX-stand van de 42G20 en die was echt (y)
True to the creators wil ik wel graag, maar niet als dat eerder marketing is dan écht praktisch toegevoegde waarde t.o.v. de zeer goed gecalibreerde LG C1. Wat is dat "true to the creators"-stukje dan nog bovenop de uitstekende calibratie?
Ik ontken dat niet, maar of het mij dan 500 euro extra waard is kan ik zeker weten met "nee" beantwoorden ;)
Die HZW1004 (die zal wel geen evo-paneel hebben aangezien ie van 2020 is he?) ga ik eens reviewen. Thanks for the tip!

EDIT:
Ik heb deze 3 naast elkaar gezet:
https://tweakers.net/pric.../1602610;1663150;1540272/

Oh een 24Hz modus is wel een pre. Ik heb geen zin in te vloeiende (of stotterende) beelden bij het afspelen van 23,976 fps content. Het staat er niet specifiek bij, bij de LG's, maar ik ga er vanuit dat dit gewoon mogelijk is.
De Panasonic is wel duurder idd.

[ Voor 14% gewijzigd door Deathchant op 30-03-2022 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Deathchant schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 14:41:
Ik las in Sim's review idd dat je met een speciale afstandbediener in het servicemenu kon checken of je een evo-paneel hebt of niet, maar ik begrijp uit jouw reactie dat ze inmiddels allemaal deze evo-panelen hebben?
Volgens mij produceren zowel Paju als Kanton inmiddels alleen nog maar Evo-panelen en zou je enkel nog in oudere voorraden niet-Evo-panelen aan kunnen treffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Wat ik even niet goed begrijp is waarom ik de TV op standby moet laten staan? Ik ben namelijk een persoon die al z'n apparaten helemaal uitzet en dus niks in standby laat staan.
De televisie voert 's nachts een onderhoudsprocedure uit om inbranden tegen te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Oh een 24Hz modus is wel een pre. Ik heb geen zin in te vloeiende (of stotterende) beelden bij het afspelen van 23,976 fps content. Het staat er niet specifiek bij, bij de LG's, maar ik ga er vanuit dat dit gewoon mogelijk is.
Dat is geen probleem, bij geen enkele OLED-televisie. 24Hz was voornamelijk problematisch bij LCD-televisies die het paneel vast op 60Hz aanstuurden, van 24Hz converteren naar 60Hz kan niet vloeiend. Alle OLED-televisies, inclusief de 60Hz A1, gaan perfect om met 24Hz-bronnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Wat je plasma betreft trouwens, het zit er wel een beetje in dat de voeding overleden waarbij ik denk dat als je de televisie open maakt je een aantal verkoolde onderdelen zult zien. Het is wellicht even nuttig om met een schroevendraaien aan de slag te gaan en het te inspecteren. Soms kan een ingreep van Tweakers wonderen doen.

Wat leeftijd en de technologische vooruitgang betreft is er hoe dan ook goede casus te maken om een nieuwe televisie te kopen. Aan andere kan be ik iemand die weinig opheeft met de wegwerpmentaliteit: Iets weggooien zonder te inspecteren of het echt een verloren zaak is, voelt verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
[...]

[...]

Bedankt voor de fijne samenvatting! Dan weet ik hoog-over een beetje de verschillen.
Ik ga idd nu geen nieuwe tech adapten, en ook niet erop wachten :) Ik weet toch, op het moment dat ik zo'n aankoop doe en helemaal gecalibreerd is en al, dat ik er wel tevreden mee ben en daarna ook niet meer echt omkijk naar "had ik maar gewacht" o.i.d. ;) Ik heb nú een nieuwe tv nodig, niet over een half jaar ;)
Motion/interpolation en geluid is niet iets waar ik bij stil hoef te staan, dus dat zou voor mij dingen waar ik geen extra geld aan zou besteden. Vormgeving is overigens ook niet iets wat me boeit. De plasma TV die ik had was ook oerlelijk qua uiterlijk, maar ik heb een vrouw die het ook allemaal niks boeit, zolang het beeld maar gewoon OK is en zolang ze niet hoeft te hannessen met zwarte balken en logo's e.d. (wat ik haar wel in begintijd van de plasma heb opgedragen en daar hield ze zich gelukkig wel aan, dus ik heb een lieve, begripvolle vrouw ;) ).

Ik had nog niet erbij stil gestaan dat de OLED tv's allemaal wel van die programmatjes hebben om idd restbeelden even te neutraliseren. Ik kan me nog herinneren dat ik een speciale anti-inbrand DVD gemaakt had om de plasma wat branduurtjes te geven ;)

Ik ben idd wel een filmliefhebber; ik gebruikte ook de THX-stand van de 42G20 en die was echt (y)
True to the creators wil ik wel graag, maar niet als dat eerder marketing is dan écht praktisch toegevoegde waarde t.o.v. de zeer goed gecalibreerde LG C1. Wat is dat "true to the creators"-stukje dan nog bovenop de uitstekende calibratie?
Ik ontken dat niet, maar of het mij dan 500 euro extra waard is kan ik zeker weten met "nee" beantwoorden ;)
Die HZW1004 (die zal wel geen evo-paneel hebben aangezien ie van 2020 is he?) ga ik eens reviewen. Thanks for the tip!

EDIT:
Ik heb deze 3 naast elkaar gezet:
https://tweakers.net/pric.../1602610;1663150;1540272/

De Panasonic is wel duurder idd.
Graag gedaan!

Er bestaat geen EVO-paneel, de 'EVO' term wordt door LG gebruikt als marketing en is een combinatie van hardware (o.a. de nieuwere WBE paneel) en software wat samen in een hogere (piek)helderheid resulteert. De LG C1 kan zowel geassembleerd zijn met een WBC paneel als met de doorontwikkelde WBE paneel. Op termijn zullen alle WOLED panelen gebruik gaan maken van de WBE techniek door het aanpassen van de productielijn. Of deze aanpassingen al hebben plaatsgevonden is voor mij onbekend, vooralsnog lijkt het er niet op aangezien er bevestigingen zijn van C1 modellen welke dit jaar nog geproduceerd zijn met een WBC paneel. Ook zijn er bevestigingen van de nieuwe LG 42'' C2 met een WBC panel.

Of de HZW1004 een WBE paneel heeft hangt af van hoe lang Panasonic dit model in productie heeft gehouden, over het algemeen worden televisiemodellen ruim een jaar na introductie nog geproduceerd. Maar ik acht de kans klein gezien de afzetmarkt van Panasonic.

Verder kunnen meetresultaten in reviews een vertekend beeld geven, denk o.a. aan (piek)helderheid in HDR. Er zijn fabrikanten, waaronder LG, die softwarematig testpatronen herkennen en hierop inspelen door een hogere (piek)helderheid te boosten/ laten zien dan bij normale content. Sony en Panasonic doen dit niet.

True to the creators intent houdt o.a. in dat de tv, in de juiste preset (bijv. 'Professional 2' bij Panasonic) out of the box goed gekalibreerd is, de PQ curve in HDR trouw volgt en bijv. tone mapping op een subtiele manier implementeert waarbij gedeeltes van het beeld of highlights worden belicht i.p.v. het gehele beeld, en HDR scenes er dus te helder of te donker uitzien, zoals bij LG's implementatie.

Je dient een OLED tv in standby te laten staan zodat deze 's nachts, wanneer het nodig is, een pixel shift programma kan draaien.

Alle OLED tv's kunnen goed overweg met 24Hz content, wanneer je gevoelig bent voor 24Hz stutter dan ben je beter af met een Sony of Panasonic door de betere motion handling zonder zichtbare artifacts.

Gelet op jouw wensen zou ik voor de 55HZW1004 kiezen ;).

Met een prijsaanvraag kun je de dit model voor 1100 euro kopen, wellicht ook elders te koop voor dezelfde prijs. De Panasonic TX-55JZW984 valt met een prijsaanvraag ook binnen jouw budget, qua beeldkwaliteit zijn beide modellen gelijkwaardig al kent de JZW984 op detail niveau wat issues met kleurengradatie en near black handling, wellicht dat dit inmiddels is opgelost met een software update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
@dmantione en @Freshouttheoven jullie input is waardevol, nogmaals dank daarvoor! OVer die consistentere waardegetrouwere belichting van HDR van Panasonic t.o.v. de LG is natuurlijk wel belangrijke info. Ik heb nu immers geen HDR-tv en ik heb geen idee in hoeverre dat ik hier gebruik van ga maken.
Grote kans dat, wanneer ik eenmaal een 4K tv heb, er ook steeds meer 4K bronmateriaal gaat komen. Dus ik wil me nu niet limiteren door mijn eigen referentiekader, maar ik wil ook geen dingen kopen die ik niet ga gebruiken bij wijze van. Dus ik probeer de kerk in het midden te houden. HDMI2.1 lijkt me zo'n ding waar ik nu geen gebruik van ga maken maar als er straks een PS5 ooit gaat komen zodat ik de FF7 remake part 2 kan spelen, dan vind ik het misschien juist prettig om die HDMI2.1 te hebben.

Ik heb er nog ene gevonden (Sony 55A80J op aanraden van een collega):
https://tweakers.net/pric.../1695650;1602610;1663150/

Dus het zal om deze 3 spannen.

Ik heb zojuist van plattetv.nl een mail gekregen dat ze me een aanbod van 1075 euro deden voor die LG 55C16LA (is origineel 1179 euro).
Ik heb bij Smitsarnhem ook een mail achter gelaten, eens kijken wat zij me adviseren (ook qua prijs). Overigens staat bij hen onder het product een "review" waarbij als minpunt staat dat ie nog geen HDMI2.1 heeft ;) Lijkt me foutje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Overschakelen van resolutie vereist flinke investeringen: Pas als de hele keten 4K is, dan kan jij HDR-kijken. Dus om een weerbericht in 4K te kunnen kijken, moeten de camera's 4K zijn, de software die de weerkaarten op het beeld projecteert, de apparatuur in de regiekamer, het beeldarchief, de apparatuur die ondertiteling voor slechthorenden regelt, de eindregie, de uitzendstraat en uiteindelijk de encoders van de kabelmaatschappij.

Bij HD zag je dat de overstap in een stroomversnelling kwam nadat de grote Europese omroepen (ARD/ZDF/BBC/RAI) de kar hadden getrokken. Kennelijk maakte dat de investeringen voor de rest betaalbaar.

Bij 4K is dat nog niet gebeurd. ARD/ZDF hebben bijvoorbeeld laten weten dat ze pas aan 4K en daarmee ook HDR willen beginnen nadat de SD-distributie verleden tijd is. En recenlijk hebben ze nog laten weten dat ARTE weliswaar volgend jaar in 4K gaat uitzenden, maar de SD-zenders aan blijven en dus de reguliere zenders HD blijven.

4K komt dus... maar het gaat erg langzaam. 4K, HDR en REC.2020 zijn door de ETSI aan elkaar gekoppeld. Die komen dus allen tegelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Het zijn allemaal goede tv's, en verschillen grotendeels enkel op detail niveau. De een vindt een zo nauwkeurig mogelijke weergave belangrijk terwijl een ander het verschil niet ziet of er geen waarde aan hecht.

HDR is de toekomst, steeds meer content (films en series) wordt in dit format opgenomen en ik acht de kans groot dat streamingdiensten over een aantal jaar geen meerprijs meer zullen vragen voor HDR en 4K content.

Wanneer je relatief future-proof wilt zijn door middel van HDMI 2.1 en een nauwkeurige weergave belangrijk vindt klinkt de A80J als de beste optie.

Hou er rekening mee dat plattetv een ordinaire dozenschuiver is, voor goede service en garantieafwikkelingen kun je beter elders shoppen. Wellicht dat de lokale audio tv centrum/ vakhandel ook meegaat in de prijs.

Mocht je voor de Sony kiezen, kijk dan ook naar de A84J. Beide modellen zijn grotendeels identiek aan elkaar waarbij laatstgenoemde momenteel o.a. hier voor een scherpe prijs te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
Dank voor alle info. Ik snap idd dat het uiteindelijk echt het marginale niveau is waar verschillen zitten. Geen van die TV's zal ik spijt van krijgen vermoed ik.
4K hebben ze allemaal, smart zijn ze allemaal, goed gecalibreerd zijn ze allemaal, HDR kunnen ze allemaal, HDMI2.1 hebben ze allemaal, 120HZ hebben ze allemaal, 24Hz hebben ze allemaal...ok, de panasonic heeft geen Gsync en de rest wel, maar ja, voor mij is dat idd marge-in-de-ruimte ;)

Van platteTV heb ik niet echt goeie aanbiedingen gekregen, en inmiddels een 2e aanbieding voor die LG 55C16LA voor 1139 terwijl de mail van gister 1075 zei. Beetje vreemd, maar goed.

Ik zal straks door Smits teruggebeld worden om alle opties door te spreken, erg fijn! Eens kijken welk advies zij nog geven, maar ik denk dat het stuivertje wisselen gaat worden en dat de duurste afvalt niet alleen vanwege de prijs, maar vanwege dat hij ook niet op het meubel past dat we hebben ;)

Ik laat wat weten wat het geworden is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 13:01
Het inbranden is echt wel verleden tijd. Ik heb in 2019 een 55" C9 gekocht en speel er toch veel en regelmatig op. Maar ik heb nog niets van inbranden gezien. Ik denk dat het een fabeltje is uit de eerste reeks oleds.
LG weet tegenwoordig echt wel hoe ze er mee moeten omgaan.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
Nee, ik zal dat proberen los te laten. Ik heb sowieso 2 jaar garantie ook he, dus mocht er toch wat zijn qua inbranding, dan zal het wel geregeld worden.

Vanmorgen werd ik door Smits Arnhem terugebeld om de opties te bespreken. Fijn gesprek moet ik zeggen! Zij konden mij het volgende aanbieden:
- LG 55C16LA: 1049 euro inclusief verzending (dat is goedkoper dan platteTV die mij de tv voor 1075 euro aanbood)
- Panasonic 55HZW1004: 1120 euro inclusief verzending.
De sony heb ik laten afvallen omdat deze de duurste was en hoogstwaarschijnlijk niet past op mijn tv-meubel.

Nou had FeaR mij erop geattendeerd dat diezelfde winkel via marktplaats ook deze TV's aanbood voor minder.
Dus ik heb ze gebeld om te vragen voor opheldering, omdat ik natuurlijk niet het idee wil hebben dat mij een aanbieding gedaan wordt, terwijl het via een ander kanaal nóg goedkoper is. Ik kreeg iemand anders (ander kanaal) aan de lijn dan de persoon die ik vanmorgen sprak, dus die wist nog niet welke TV ik precies wilde hebben.
Daar waren ze vrij open in: zij kopen blijkbaar per verkoopkanaal (winkel, online shop, marktplaats) verschillend in en de tijd van aankoop kan verschillen qua prijs en niet elke collega weet alles van elkaars kanalen....
Nou ja, daar kan ik wat van vinden natuurlijk, maar het komt zich erop neer dat ze me die LG dan gewoon ook voor de martkplaatsprijs konden aanbieden. De prijs zou dan inclusief verzending (979 + 49) = 1028 euro worden.
De Panasonic, die zij voor 1099 op marktplaats aanbieden, kon ik voor 1120 euro krijgen inclusief verzending en retour van oude TV.

Dus ik heb zojuist de knoop doorgehakt en afgegaan op de combinatie van mijn eigen, de adviezen hier en ook van Smits zelf en dus een Panasonic TX-55HZW1004 gekocht ;) .
Zal waarschijnlijk volgende week ergens komen.

Dank iedereen voor alle goeie adviezen.

[ Voor 3% gewijzigd door Deathchant op 31-03-2022 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JDV808 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 12:08:
Wij zijn ook van een goede (oude) plasma naar een nieuwere 4K Sony tv gegaan. Begrijp me niet verkeerd het beeld van de Sony is fantastisch helder en scherp maar ondanks de hogere resolutie gaat mijn voorkeur nog steeds uit naar een goede panasonic plasma en dan met name de laatste luxere series.
Wat je zou kunnen doen is heel wat geld besparen en de meest luxe plasma van marktplaats zoeken sommige hadden een nieuwprijs van 2000+ en die koop je nu voor 300 euro.
Mocht je toch een nieuwe willen adviseer ik om gewoon te gaan kijken in een winkel, het verschilt toch per persoon wat je mooi vind.
Dat komt omdat de bewegingsresolutie van een plasma velen malen beter is dan sample-and-hold schermen. Je hebt BFI of andere zeer goede motion interpolation nodig om iets vergelijkbaars te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
Ik mocht maar 1 antwoord als beste antwoord kiezen, maar weet dat er wat mij betreft meerdere posts waren die ik als beste antwoord zou bestempelen die tot aanschaf geleid hebben van mijn panasonic. Dus ook nogmaals dank aan @Freshouttheoven en @dmantione en @FeaR via DM ;) .
Ik zal volgende week een kleine update geven over hoe de TV bevalt t.o.v. plasma, rekening houdend met het feit dat de grootste "shock" waarschijnlijk van het formaat gaat komen (42" -> 55").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
Misschien niet helemaal het topic ervoor, maar aangezien de tv pas nieuw is stel ik em heel even in dit topic.

Ik heb de tv dus vandaag binnen gekregen. Het is altijd in het begin installatie, en vooral troubleshooten. Mijn CAM CI+ module (Neotion) was versie 1.2 en nieuwe tv's moeten v1.3 hebben minimaal. Eer je daarachter bent ben je 2 telefoontjes met Ziggo verder. Daarnaast werkte de receiver niet goed. Bleek dat 1 HDMI kabel los zat. Verder nog beetje familiar raken ermee. Ik heb dus nog geen echt 4K bronbestand kunnen afspelen of kunnen friemelen met de kleuren enzo. Dus dat ga ik zo drek doen. Hij is vooral GROOT😂 De plasma was even zwaar.

De bediening is wel fijn moet ik zeggen. MyHomeScreen5.0 (door Panasonic doorontwikkelde firefoxOS) is wel fijn. Menustructuur is echt fijn. Het staat gewoon allemaal als een lijst onder elkaar. Dus 👍🏽

Kep em nu effe in de filmmaker stand gezet (the way it's meant to be experienced), maar het echte tweaken moet ik nog doen. Het ziet er allemaal gewoon goed uit for now. Maar ik denk dat ik echt het juiste bronmateriaal moet hebben voordat ik de échte potentie kan ervaren.

Zo zijn er toch wat zaken die me storen. We hebben nu Netflix (fullHD) opstaan in de filmmaker modus en ik moet zeggen dat je, omdat je zo dicht op de tv zit, de "onscherpte" van te weinig resolutie voor de 4K wat de tv aan kan toch wel ziet. Ook lijken de zwartwaardes wel heel donker (bijna clipped), alsof je het contrast veel te hoog hebt staan. Overigens gaat het zich om de serie Bridgerton (kostuumdrama met veel kleuren e.d.).
Dit is ook op de TrueCinema, Professional 1 en Professional 2 stand. Volgens mij zijn deze 4 toch de beste out of the box gecalibreerde standen.
Ik vind het beeld ook iets te rood ogen.

Misschien oordeel ik nog teveel naar mijn oude plasma ofzo.
Ook de ingebouwde Netflix-calibratie stand kan ik niet vinden...Ik wilde namelijk kijken of die nog verbetering gaf.

Dan het 2e ding: ik heb de Nvidia shield TV pro op de receiver aangesloten en de receiver met eARC op hdmi2 met de tv verbonden, zoals ik dat ook bij de plasma had. De plasma herkende het bronbestand als 23,976fps en sprong dan op 24Hz mode. De nieuwe tv blijft op 60hz staan.
Iemand een idee hoe dit kan?

Derde dingetje: is het normaal dat het beeld niet echt vullend is en dat ik 16:9-overscan altijd aan moet hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik denk dat je even de resolutie/refresh van de Shield moet nalopen. Je wilt niet dat die op 60Hz staat. Sommige televisies kunnen dan achteraf nog corrigeren, andere niet. 24Hz moet gewoon als 24Hz naar de TV, of anders in ieder geval in een refresh die een veelvoud is van 24 (bijv. 120Hz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
Ik kan kiezen tussen 4K 24hz, 4K 30Hz of 4K 23,976Hz, maar wat ik kies, resulteert in geen geluid via de receiver. De default van de shield blijft 1080p 59,94Hz. Op de receiver is dan ook zo'n lampje aant knipperen. Maar dat kan uiteraard komen doordat de receiver officieel geen 4K kan ondersteunen (Pioneer VSX-322). Toch mag dat ie wel beeld laat zien maar geen geluid. Ik ga morgen toch eens de shield rechtstreeks op de tv aansluiten in de hoop dat ie het geluid dan toch naar de receiver doorproxy't (via arc).

EDIT: ik heb het toch even naar het juiste topic verplaatst ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Deathchant op 05-04-2022 09:36 ]

Pagina: 1