Rechter geeft goedkeuring aan Activision-schikking over beha

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:17
@Koekiemonsterr

nieuws: Rechter geeft goedkeuring aan Activision-schikking over behandeling m...

In het artikel staat:
Hiermee is de kous nog niet af voor Activision Blizzard. Zo kwam er in juli vorig jaar ook een aanklacht van de staat Californië. Binnen het bedrijf bestaat volgens die aanklacht een brede cultuur van seksueel grensoverschrijdend gedrag en seksuele intimidatie. Nadat die aanklacht naar buiten kwam, vertrok de toenmalige directeur al.
J. Allen Brack was niet de directeur van Activision Blizzard, dat is Bobby Kotick (CEO) hij was de President binnen Blizzard, wat ook niet direct gelijk is aan wat wij hier directeur zouden noemen (dat is eerder de CEO positie), terwijl er bij Blizzard heel duidelijk voor gekozen is om na het vertrek van Mike Morhaime geen nieuwe CEO aan te stellen.

Daarnaast is vrij vreemd om, wanneer je de DFEH zaak aanhaalt in een artikel, niet aan te halen dat de DFEH zaak mogelijk op los zand staat vanwege een grove schending van de gedragscode en het overtreden van wetgeving in Californië

Zie o.a. https://www.pcgamer.com/a...feh-of-ethics-violations/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-09 08:16

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Tja, dat verschil in directeur, ceo, bestuursvoorzitter etc en hoe dat in NL/EU/VS allemaal wordt ingevuld en gebruikt....Ik probeer dat wel zoveel mogelijk correct te doen, maar het is ook niet altijd even eenvoudig of duidelijk. In het bronbericht uit de link werd er ook over directeur gesproken, dus aan die correctheid van die titel heb ik tijdens het schrijven eerlijk gezegd geen aandacht besteed.

Ja op zich heb je bij DFEH een punt, maar goed, dat is meer context die ik niet voor niets in de laatste alinea heb gezet. Uiteraard kan ik nog een hele alinea met nadere info en achtergrond over die specifieke zaak neerzetten, maar ik heb dat nu even beperkt tot de actualiteit van nu en hoe het gerelateerd is aan de schikking, wat het hoofdnieuws is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:17
Koekiemonsterr schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 11:25:
Tja, dat verschil in directeur, ceo, bestuursvoorzitter etc en hoe dat in NL/EU/VS allemaal wordt ingevuld en gebruikt....Ik probeer dat wel zoveel mogelijk correct te doen, maar het is ook niet altijd even eenvoudig of duidelijk. In het bronbericht uit de link werd er ook over directeur gesproken, dus aan die correctheid van die titel heb ik tijdens het schrijven eerlijk gezegd geen aandacht besteed.
Neemt niet weg dat ook al ga je voorbij aan de functie titel dit, zie dik gedrukte.
Hiermee is de kous nog niet af voor Activision Blizzard. Zo kwam er in juli vorig jaar ook een aanklacht van de staat Californië. Binnen het bedrijf bestaat volgens die aanklacht een brede cultuur van seksueel grensoverschrijdend gedrag en seksuele intimidatie. Nadat die aanklacht naar buiten kwam, vertrok de toenmalige directeur al.
Nog steeds niet klopt, J. Allen Brack is namelijk nooit directeur geweest van Activsion Blizzard, dat is Bobby Kotick. en die is zeker niet vertrokken :)

J. Allen Brack is hoogstens, als je het zo wil noemen, directeur geweest bij Blizzard, maar niet bij Activision Blizzard, wat een groot verschil is.