Arghhh, mxstream doet 't niet.

Pagina: 1
Acties:

• nikk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2022
Stap 1 - Alles aansluiten, CHECK
Stap 2 - TCP/IP instellen, CHECK
Stap 3 - Netwerkadapter NIC instellen, CHECK
Stap 4 - Modem instellen, FAILED :'(

Ik moet dus in m'n browser het volgende intikken:
http://10.0.0.138
om dus m'n modem in te stellen. M'n browser zoekt en zoekt naar de desbetreffende 'pagina' maar na een minuut of 2 stopt ie en zegt ie dat de pagina niet kan worden gevonden.

Nu is mijn vraag: Doe ik iets fout, is het misschien een brakke NIC (3com 3C900-TPO, kweetet is vrij oud), of een brakke UTP-kabel (is een crosscable)?

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:31
Achterop je netwerk kaart heb je vast een lampje zitten wat "link" heet, brand dat lampje? Zo nee, dan is de kabel gewoon kut, zo ja, dan kan de kabel nog wel rot zijn, maar dan heb je iig het goede type kabel.

• nikk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2022
Op vrijdag 24 augustus 2001 08:57 schreef XTracer het volgende:
Achterop je netwerk kaart heb je vast een lampje zitten wat "link" heet, brand dat lampje? Zo nee, dan is de kabel gewoon kut, zo ja, dan kan de kabel nog wel rot zijn, maar dan heb je iig het goede type kabel.
Thanx voor je reactie. Nee, het lampje brand alleen voor en tijdens het opstarten, maar in windows zelf is het lampje uit. Daar zal het wel aan liggen.

• xplorer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10-2024
Ik was bij een vriend die had ook Adsl van MXstream. Hij had nog wel eens problems bij het aanloggen, maar dat lag niet aan zijn windows of password. Later hebben we geprobeerd om de modem effe geen stroom te geven (gewoon switch off doen) en na een tijdje weer en wat blijkt "hij doet het|:(". Over een modem configuren heb ik niets gehoord. Dit gaat volgens mij automatisch.:?