Brakke WD Externe HDD

Pagina: 1
Acties:

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:19
Hi,

Ik heb hier een brakke externe WD MyPassport (2TB) die op weg is naar de eeuwige jachtvelden.

Gelukkig draait de schijf nog wel als je hem aansluit maar je hoort een vast tikkend geluid, ik denk dat één van de koppen vast zit. Het duurt een minuut voordat Windows hem herkent maar je kunt gewoon de folders doorzoeken en de inhoud bekijken.

Als je probeert een bestand te kopiëren loopt de overdracht op ongeveer 300kb/s.

Ik heb de schijf nu een week of wat draaiend gehad met dit programma:
https://www.roadkil.net/program.php?ProgramID=29

Uiteindelijk heb ik circa 200GB van de 1350GB data kunnen kopiëren totdat de schijf vast sloeg.
Sindsdien kan ik hem nog wel openen maar gaat de overdracht met ongeveer 50kb/s.

Ik vraag me af of er nog enige hoop is om de rest van de data van de schijf te kunnen halen. Misschien weet iemand nog goede software (mag Windows of Linux image zijn) om een poging te wagen...

_/-\o_

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als je een cleanroom in de schuur hebt zou je de schijf uit elkaar kunnen halen en onderdelen kunnen wisselen met eenzelfde model schijf.*

Mocht je nou geen cleanroom in je schuur hebben, of elders in je woning, en de data heeft voldoende waarde voor je dan zou je een professioneel recoverybedrijf in de arm kunnen nemen. Vaak zijn die bedrijven op basis van no cure-no pay, even goed uitzoeken.

*Open maken buiten een cleanroom betekent eigenlijk meteen dat de schijf onherstelbaar beschadigd wordt door stofdeeltjes, haren en mogelijk finverafdrukken die op de schijf komen.

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:19
Nee, geen cleanroom hier. Zou ik ook niet aandurven ook.
Ik heb hoop op een software aanpak die misschien beter werkt

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Je zou kunnen proberen een bit-by-bit kopie te maken met ddrescue. Hiermee kopieer de de schijf met een minimum aan seeks. De kopie kan daarna gewoon uitgelezen worden.