GEEN handelaar en toch zo aangeduid.

Pagina: 1
Acties:
  • 751 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gpglang
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-01 17:15
Vandaag email gesprek gehad met Tweakers om het volgende:
Ik heb een eigen bedrijf en daar ben ik trots op. Waar mogelijk laat ik dat zien en zal ik mij kenbaar maken. Zo ook in mijn Tweakers profiel.
Echter vanuit Tweakers wordt je direct als handelaar geduid als je deze bedrijfsgegevens in je profiel invuld. Dus ook al heb je een bloemenwinkel en zet je in VA een verkeerd gekochte IT apparaat te koop, dan mag dat dus niet.

In een projectje dat ik met een student heb opgezet bleken we twee verkeerde processors gekocht te hebben. We hebben nieuwe gekocht en deze twee te koop gezet als nieuw maar wel even gebruikt (bleken geen GPU te hebben).
Mijn bedrijf beheert IT voor kleine MKB. We hebben geen webshop of verkopen op welke andere manier IT hardware aan particulieren. Ons kantoor is geen winkel, er is geen toonbank, er staat geen HW getoont of wat dan ook. Lastig te controleren voor Tweakers natuurlijk, dat begrijp ik.

Vanuit Tweakers mocht ik dus deze twee processoren niet te koop plaatsen " als handelaar". Ook mocht ik deze processoren niet onder kopje " particulier" verkopen. Ik heb onder druk mijn bedrijfs gegevens uit mijn profiel verwijderd en ondertussen twee andere particulieren blij gemaakt

Als dit het is, is dit het. Maar wellicht dat dit iets in beweging zet. Ik begrijp wat en waarom de regels, maar wellicht dat het iets minder zwart/wit kan of dat deze grens iets verschoven kan worden.

Guido

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik snap het even niet; je vult gegevens in je profiel in die bedoeld zijn voor handelaren (en dus niet om je bedrijf te showcasen ofzo) en vervolgens vind je het gek dat je als handelaar aangemerkt wordt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6bVWoSNn3nx5Ktpb1ozxYwk73EM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/c9XvYLGEWywLBiCXRxiZKlI4.png?f=fotoalbum_large

Die gegevens die je daar invult zie je buiten V&A nergens terug. Door die gegevens in te vullen zeg je dus, in essentie, "hallo, ik ben handelaar". Misschien dat dát wat verduidelijkt kan worden; dat ben ik met je eens.

Als je je bedrijf wil 'showcasen' mag dat - in het uiterste geval - door het in te stellen als je homepage of een vermelding in je signature. Al het andere wordt als spam gezien. Dat staat ook hier beschreven.

Dat zijn de regels. Zo werkt het hier.

[ Voor 14% gewijzigd door RobIII op 29-03-2022 20:48 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gpglang
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-01 17:15
Dank voor de les ;-)

Guido

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Graag gedaan :) d:)b

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.