Toon posts:

Waarom kost ADSL.......

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waarom betaal je in Duitsland voor een 768 kbit/s DSL aansluiting maar 49 mark= 56 gulden. Terwijl je voor 512 kbit/s hier al 100 piek betaald?????

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Tsja, daar zijn wel legio mogelijkheden voor te verzinnen:

* duitsland heeft in potentie een grote markt en dus kanmen het goedkoper aanbieden
* Bandbreedte in Nederland is enigszins schaars en daardoor duur
* KPN zit een beetje slecht in de liquiditeit
* enz enz

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

• micebec
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:37
Op vrijdag 24 augustus 2001 08:00 schreef butrosgali het volgende:
Waarom betaal je in Duitsland voor een 768 kbit/s DSL aansluiting maar 49 mark= 56 gulden. Terwijl je voor 512 kbit/s hier al 100 piek betaald?????
Ik heb begrepen van een vriend in Duitsland dat je daar met ADSL nog steeds per minuut moet betalen.

Maar ja, in hoeverre het nog steeds waar is weet ik niet. Voor de rest ben ik het met de vorige poster eens.

Verwijderd

DSL in Duitsland:

De twee grootste aanbieders zijn Deutsche Telekom en Arcor/ISIS. Voordat je bij een van beiden een DSL-verbinding kan krijgen ben je VERPLICHT om ook je ISDN-telefoonlijn bij hun te hebben.
Dat betekent dat je maandelijks de kosten hebt voor je telefoon (59 Mark = Fl. 66,50) en dan de kosten voor je DSL-Flatrate verbinding (49 Mark = Fl. 55,21).
Dan heb je dus 3 telefoonnummers en 1 DSL lijn liggen voor de goddelijke prijs van 108 Mark, oftewel Fl. 121,71 per maand. :)
Aangezien je FLATRATE hebt, komen er dus geen extra kosten bij voor je DSL gebruik, alleen de telefoonkosten die je gewoon met je ISDN telefoontje belt.

Nu ervaringen:
Heb eerst DSL via Telekom gehad (al in januari 2000 beschikbaar) en in principe nix dan ellende. Down 768kbit/sec en Up 128 kbit/sec was theoretisch haalbaar maar deze getallen heb ik nooit gezien. Maximaal haalde ik 75 Kb/sec ipv de beloofde 93,75 (als je het doorrekent).
Plus dat ik gemiddeld 3 keer per uur een connection reset kreeg, waardoor je meer aan het connecten was, dan werkelijk te internetten. :(

Dus de hele handel het raam uitgegooid en zowel telefoon als DSL gewisseld naar Arcor/ISIS.

Hier wat aanloopprobleempjes gehad, maar heb gewoon 17 Kb/sec UP en meestal 95-105 Kb/sec Down. En als het langzamer gaat ligt het aan de server waar ik op dat moment vanaf download. Geen last van connection resets...gewoon 24 uur per dag online (zie volgende punt Nadelen)

Nadelen?
Ja.

De wet in Duitsland is zo dat je bij een DSL verbinding geen vast IP adres krijgt, maar dat je onherroepelijk iedere 24 uur een connection reset krijgt waarna je opnieuw verbinding moet maken. Je leert er mee leven, maar handig is anders.

Ik ben dus tevreden Arcor/ISIS gebruiker. En telefoneren via hun is nog goedkoper ook.

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 08:15 schreef jant het volgende:
Tsja, daar zijn wel legio mogelijkheden voor te verzinnen:

* duitsland heeft in potentie een grote markt en dus kanmen het goedkoper aanbieden
* Bandbreedte in Nederland is enigszins schaars en daardoor duur
* KPN zit een beetje slecht in de liquiditeit
* enz enz
Nou die enz enz zullen wel niet zo erin hakken als je eerste 3 punten. Welke de enige juiste zijn als je het mij vraagt.

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 13:03
Wees blij dat het maar 100 piek is. In engeland is het 512 kbit/sec downstream en 128 kbit/sec upstream 50 pond per maand. dat is meer dan 150 piek per maand.!!!

Verwijderd

Scandinavie blijkt ook erug goedkoop te zijn...

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Op vrijdag 24 augustus 2001 08:00 schreef butrosgali het volgende:
Je leest niet goed. Die prijs is ZONDER de prijs die je voor de ISP betaald. Lees maar eens de prijzen op de mxstream website, daar betaal je ook 50 gulden voor standaard, en 65 gulden voor fast ADSL. Daarbovenop komen nog de prijzen die een ISP rekend voor de aansluiting. De prijzen voor een standaard en fast aansluiting verschillen ook iets per ISP. De prijzen van standaard liggen zo rond de 99 piek, die van fast zo rond de 170 piek.

In duitsland is dus 49 mark de basisprijs. Voor een T-Online abonnement komt daar nog eens 39,89 DMark bovenop. Heb je ISDN, dan moet je daarbovenop nog eens 14,89 tellen.

Met een analoge lijn zou de prijs dus 88,89 DMark zijn (iets meer dan 98 piek) en met ISDN dus 103,78 DMark. (iets meer dan 114 piek)

Goedkoper? Nee dus. Met een ISDN lijn zelfs iets duurder dan hier.

Er zijn ook twee goedkopere basistarieven, a 29 Dm per aansluiting (daar komt die 39,89 Dmark dus ook nog bij). Een van deze goedkopere abonnement heeft een limiet van 1 Gbyte (9 Pfennig voor elke volgende Mb) en het andere heeft een onlinetijd van 100 uur (9 Pfennig voor elke volgende minuut).

Bron: http://www.xdsl-shop.com/

Je moet uiteraard wel een beetje duits kunnen om die site te lezen :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1