Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edkoster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-06 15:37
Ik zoek een?
Een ultrawide monitor ter vervanging van mijn 2 Dell 2407WFP monitors welke inmiddels bijna 15 jaar oud zijn.
Ik denk dat een 38" met resolutie van 3840x1600 perfect voor mijn gebruik zal zijn.

Gebruik zal voornamelijk software/web development zijn op een Macbook Pro (nu nog een 2020 intel based, maar binnen niet al te lang een M1 Pro)

Aangezien ik thuis regelmatig zal wisselen tussen werk en prive laptop lijkt aansluiten via usb-c mij ideaal. (ook i.v.m. opladen van de laptop e.d.)

Wat is je budget?
Ergens rond de 1000. minder mag natuurlijk altijd. Meer kan als het veel toegevoegde waarde heeft.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
- 38"
- 3940x1600 resolutie
- usb-c met power delivery
- Geen merkvoorkeuren

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
In combinatie met twee macbooks:
- Werk: 13” Macbook Pro 2020 I5 (met touchbar)
- Privé: Een later dit jaar aan te schaffen Macbook Pro met M1 pro chip
- Optioneel: Als het scherm ook werkt met mijn huidige prive macbook (13” uit 2015) is dat een kleine pré

In mijn zoektocht ben ik op twee modellen uitgekomen:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1MonitorenLG 38WP85C-W Wit, Zwart€ 1.099,-€ 1.099,-
1MonitorenLG 38WN95C Wit, Zilver€ 1.099,90€ 1.099,90
Totaal€ 2.198,90

De eerste leek me in eerste instantie de meest logische keuze aangezien dat “de nieuwste” is. Als ik echter naar de specs kijk is de 38WN95C op vrijwel alle vlakken beter. Enige nadeel die ik zie: Geen usb-c kabel meegeleverd bij de 38WP85C-W

Het voelt niet logisch om voor het oude scherm te gaan, maar die heeft wel betere specs.

Daarom mijn vraagen:
1. Zie ik nog iets over het hoofd? Of kan ik probleemloos voor de (oudere) 38WN95C gaan?
(ook in combinatie met de nieuwere macbooks?)

2. Zijn er nog schermen die aan mijn eisen voldoen en een veel betere prijs kwaliteit verhouding hebben? of op andere vlakken beter zijn?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masioni
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-03 15:11
Ik zit in dezelfde markt rond te kijken voor mijn MBP 2018, en was ook op de LG 38'' gekomen als optie. Echter toch wat minder gevoel bij het krijgen van een slechter scherm bij de nieuwste versie, en dat de oude betere bijna niet te krijgen is.

Idealiter een goed scherm met hoge PPI, zodat je niet teveel opgeeft tov je macbook scherm. Studio display dan leuk; maar 27'' is net wat klein, en als je in hoogte verstelbaar wilt dan is het echt veel te duur voor wat je krijgt. LG Ultrafine 5k is bijna zelfde scherm, maar buggy en slecht verkrijgbaar.

Ook mijn blik verlegd richting de 40'' 5k2k displays, zoals bijv de Lenovo ThinkVision P40w-20 / HP Z40c G3 / LG 40WP95C / Dell U4021QW. Qua prijs echter wel weer fors. Lenovo nu goed geprijsd (1350 euro oid), maar dan is de levering wel pas over langere tijd...

Overweeg ook de LG 34'' 5k2k; daarmee is de prijs sub 1000; is de PPI erg hoog, maar levering ook een probleem lijkt. pricewatch: LG 34WK95U Zilver, Zwart

Wanneer je er 1 koopt, en qua resolutie/scaling lukt eea niet check dan dit topic voor tips: https://forums.macrumors....wide-5k2k.2267299/page-25

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:54
Masioni schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:20:
Ik zit in dezelfde markt rond te kijken voor mijn MBP 2018, en was ook op de LG 38'' gekomen als optie. Echter toch wat minder gevoel bij het krijgen van een slechter scherm bij de nieuwste versie, en dat de oude betere bijna niet te krijgen is.

Idealiter een goed scherm met hoge PPI, zodat je niet teveel opgeeft tov je macbook scherm. Studio display dan leuk; maar 27'' is net wat klein, en als je in hoogte verstelbaar wilt dan is het echt veel te duur voor wat je krijgt. LG Ultrafine 5k is bijna zelfde scherm, maar buggy en slecht verkrijgbaar.

Ook mijn blik verlegd richting de 40'' 5k2k displays, zoals bijv de Lenovo ThinkVision P40w-20 / HP Z40c G3 / LG 40WP95C / Dell U4021QW. Qua prijs echter wel weer fors. Lenovo nu goed geprijsd (1350 euro oid), maar dan is de levering wel pas over langere tijd...

Overweeg ook de LG 34'' 5k2k; daarmee is de prijs sub 1000; is de PPI erg hoog, maar levering ook een probleem lijkt. pricewatch: LG 34WK95U Zilver, Zwart

Wanneer je er 1 koopt, en qua resolutie/scaling lukt eea niet check dan dit topic voor tips: https://forums.macrumors....wide-5k2k.2267299/page-25

Succes!
toon volledige bericht
Heb je ondertussen al een keus gemaakt? Ik ben namelijk ook in de markt voor 5120*2160 en ben benieuwd naar je ervaringen.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masioni
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-03 15:11
Uiteindelijk een compromis gesloten door voor Studio Display te gaan. 27 inch had ik graag groter gezien, en prijs is hoog, maar integratie met mac en beeld kwaliteit zijn top. Draai hem 2880x1620 (1 stapje geschaald naar more space) en daarmee creëert die voor mij genoeg werktruimte.

Inmiddels is de LG ultrafine 5k ook weer te koop geloof ik. Maar qua stijl minder en heeft wat knows issues, en resale value wat lager over de tijd verwacht ik. Dus zou toch nog neigen naar Studio display als ik nu moet kiezen.