HDR schermen opties.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Flyerken
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:21
Beste medetweakers,

Na een tijdje op de playstation in de living op mijn oled LG TV gegamed te hebben ben ik overtuigd van de meerwaarde van HDR. Zeker nu ik terug op mijn PC aan het gamen ben met 2 oude Dell monitors (10 jaar) voelt het verschil dus super groot aan. Zeker wanneer ik films of zo kijk.

Ik ben dus op zoek naar een betaalbare optie voor op mijn PC een gelijkaardig beeld te krijgen. Budget is ongeveer een 700 €.

Mijn opties die ik tot nu toe bekeken heb.
-De Samsung Odyssey series schermen. De kromming staat me niet aan en als ik de reviews lees is de HDR implementatie nogal tegenvallend.
-Alienware AW3423DW Lijkt me wel wat maar met 1300€ is het toch iets meer dan dat ik wil uitgeven.
-LG OLED48A16LA is juist op mijn budget maar is wat groot voor op mijn bureau. Ook ben ik bezorg over inbranden. (niet de correcte term ik weet het)
-LG C2 42" zelfde issue met inbranden maar het formaat lijkt me dan wel weer beter, maar weeral zeer prijzig en voorlopig nog niet te krijgen.

Momenteel ben ik eerder geneigd om te wachten tot de 42 Inch LG uitkomt en wat in prijs gezakt is. Of heb ik bepaalde schermen gemist die wel een goede HDR weergave hebben rond mijn budget.

Alle reacties

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:41
En deze?
pricewatch: Gigabyte AORUS FV43U Zwart
HDR 1000 en net onder de EUR 1000 (niet helemaal de 700 die je zelf aangaf)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14-01 08:52
Weet niet of dit nog werkt maar is dan een stuk goedkoper en misschien dat je dan meer interesse in hebt? [Ervaring/Discussie] Het 21:9 Ultrawide topic

• Flyerken
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:21
GarBaGe schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 12:46:
En deze?
Hmm interessant. Hij is idd wat aan de duurdere kant. Wel een LCD dus minder goede zwart waarden maar wel geen inbranden. Ik ga hem overwegen, bedankt voor de tip.
Sokucho schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 12:57:
Weet niet of dit nog werkt maar is dan een stuk goedkoper en misschien dat je dan meer interesse in hebt? [Ervaring/Discussie] Het 21:9 Ultrawide topic
Helaas code neemt hij niet meer aan. Maar toch bedankt voor de tip.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:49

br00ky

Moderator Harde Waren

• Shaflic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
GarBaGe schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 12:46:
En deze?
Ik zit in hetzelfde schuitje. Heb de Alienware OLED overigens in bestelling staan, maar ben geen UW fan en levering pas in Juli. Weet dus nog niet zeker of ik die wel door laat komen. Heb eigenlijk liever 16:9 maar die LG C2 42" vind ik nogal prijzig en net iets minder geschikt voor PC dan de Alienware lijkt het.

Nu had ik een pricealert gezet op deze Gigabyte. Hij was namelijk ooit eens in de aanbieding een stuk goedkoper en kreeg vandaag een alert dat het weer zo ver is. Nu binnen je budget op 699 euro!

Had even op het forum gezocht op deze monitor om nog even wat meer te lezen voordat ik overstag ga, maar dacht laat ik je even pingen voor deze aanbieding. :*)

• n00bCoder
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:46
Waarom is de 42 inch LG Oled minder geschikt voor de PC? Ik werk al 2 jaar op een 48CX voor zowel werk als gaming en het is een verademing. Hij is voor mij net te groot - dus hij wordt deze week omgeruild voor een 42 Inch.

Die Alienware is leuk, maar te klein en een lage resolutie. De LG42Oled heeft ook native UW support zonder te hannesen met custom desktop resoluties.
Pagina: 1