Ecodim Zigbee stekkerdimmer - LED - Fase afsnijding - 0-100

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woesterhoef
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-05-2024
Mijn vraag
Hallo ik heb vorige week een Ecodim Zigbee stekkerdimmer - LED - Fase afsnijding - 0-100 watt
ECO-DIM.06 Zigbee aangeschaft en wilde deze koppelen op een tijdschakelaar.
probleem hij gaat op tijd uit maar als hij aan gaat brand hij op zijn zachtst.
Nou is mij vertelt dat ik hem ook kan koppelen met een app op de telefoon maar wat heb ik hier voor nodig?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timzhem
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 25-06 16:14
Hi @woesterhoef ,

Wanneer je een Zigbee product wilt gaan aansturen via een app op je telefoon zal je altijd een HUB nodig hebben. Deze HUB zet namelijk een Zigbee netwerk op waaraan het product vervolgens gekoppeld kan worden. Vervolgens kan je via de bijbehorende app je product gaan aansturen via de app.

Een kleine opsomming van de meest gebruikte Zigbee hubs vind je hieronder:

Philips Hue
Homey
Futurehome
Trust / KlikAanKlikUit
Aduro Smart
Aeotec SmartThings
WINK

Hopelijk kan je hier wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runeazn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 12:00
https://www.zigbee2mqtt.io/devices/Eco-Dim.05.html

het word ook ondersteund door zigbee2mqtt dat is een opensource framework waarmee je het kan verbinden met bijvoorbeeld homeassistant.

In dat geval kan je een zigbee stick kopen die ondersteund zijn. Dit zijn chipsets zoals cc2652

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boolean
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-05 12:27
woesterhoef schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:02:
Mijn vraag
Hallo ik heb vorige week een Ecodim Zigbee stekkerdimmer - LED - Fase afsnijding - 0-100 watt
ECO-DIM.06 Zigbee aangeschaft en wilde deze koppelen op een tijdschakelaar.
probleem hij gaat op tijd uit maar als hij aan gaat brand hij op zijn zachtst.
Nou is mij vertelt dat ik hem ook kan koppelen met een app op de telefoon maar wat heb ik hier voor nodig?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Ik besef dat de laatste reactie in dit topic enkele maanden geleden is, maar mocht je niet op overbodige hardware (zoals een Zigbee hub) zitten te wachten, dan kun je de dimmer beter vervangen door een WiFi variant (ECO-DIM.07 WiFi).

Het enige voordeel van Zigbee/Z-Wave is dat het gigantisch energie zuinig is, maar daar is dan ook gelijk alles mee gezegd. Zigbee interfereert onnodig met je WiFi (2.4 GHz) en Z-Wave's meshnetwerk is regelmatig devices kwijt.