Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:54

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Wij vliegen binnenkort vanaf Keulen en nu leek het mij wel leuk om ipv alleen daarheen te rijden om te vliegen om een paar dagen (3 of 4) eerder te gaan en ook even Keulen (of omgeving?) te bezoeken voor we gaan vliegen.

Maar is Keulen de moeite waard? Ik lees eigenlijk alleen maar over de Dom en de bruggen (naast de kerstmarkt en dat het in WOII platgebombardeerd is). Of is het leuker om ergens in de omgeving te zitten? En zo ja, waar in de omgeving? Is er in de buurt mooie natuur (om bv. te wandelen)? (uiteraard op de route vanuit NL).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 23:33
Keulen is een fantastische stad, met veel leuke terrassen en een mooie oude binnenstad.
De vraag is natuurlijk wel wat je zoekt, naast de Dom zijn er bezienswaardigheden genoeg, Chocolade-museum, museum voor moderne kunst (Ludwig), wat dingen uit de Romeinse oudheid, paar parken, Botanische tuin en een dierentuin net buiten het centrum.

Qua mooie natuur, De Eifel ligt ten Zuidwesten van Keulen, als je vanuit Maastricht komt, rijd je daar doorheen op weg naar Keulen en vanuit Venlo schamp je er langs. Iets ten zuiden van Keulen is er ook nog Phantasialand, als je pretparkliefhebber bent (maar in dat geval wist je dat waarschijnlijk al :-)

Overigens ligt het vliegveld voorbij Keulen (Zuidoosten, richting Bonn), en dan zit je in het Bergisches Land, wat ook mooie natuur is.

Kortom, ik zou die vliegreis cancelen en gewoon 3 weken rondom Keulen op vakantie gaan!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:32
Dierentuin is een aanrader om te doen.
Als je van chocola houd, is het Lindt museum leuk om te doen.

Maar nog leuker is het rond de kerstmarkten te doen. ( dus in november bijvoorbeeld )

Voor de rest heb je veel ook in de omgeving te zien, maar dan is het praktischer om een auto te pakken.
( sowieso vind ik Keulen nu niet de afstand om een vliegtuig te doen, 2,5 uur vanuit Utrecht )
Met de trein is ook een leuke ervaring.

[ Voor 4% gewijzigd door corporalnl op 29-03-2022 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:54

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
@Wild Chocolate tnx! Klinkt goed!!!
corporalnl schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 09:05:
Dierentuin is een aanrader om te doen.
Als je van chocola houd, is het Lindt museum leuk om te doen.

Maar nog leuker is het rond de kerstmarkten te doen. ( dus in november bijvoorbeeld )

Voor de rest heb je veel ook in de omgeving te zien, maar dan is het praktischer om een auto te pakken.
( sowieso vind ik Keulen nu niet de afstand om een vliegtuig te doen, 2,5 uur vanuit Utrecht )
Met de trein is ook een leuke ervaring.
We gaan met de auto naar Keulen, is wel een beetje ver inderdaad, maar ja... het kwam zo uit. En daarom combineren met een klein tripje in die omgeving, maakt veel goed.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Bob Popcorn

Plop!

Papa Joe's Jazzcafe uiteraard :') :D

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:59
Ik hoor het vaak donderen in Keulen, maar verder kan ik je niet helpen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Een dagje naar Phantasialand? Vetste achtbanen aan deze kant van duitsland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imahungrywhut
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-09 19:18
Met een half uur ben je met de trein in Wuppertal vanaf Keulen en kan je de Schwebebahn zien en evt een kaartje kopen om een ritje te maken!

In Keulen zelf kan je overwegen om mee te doen met een Free walking tour, samen met een gids loop je door de stad heen en aan het einde mag je hem of haar een fooi geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:46
ik kan ook het chocolademuseum aanbevelen, en vooral daarna in het museumrestaurant je uitleven op een van de chocoladetaarten daar ...

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Veel leuke betaalbare restaurantjes in Keulen. Wel even contant geld meenemen, een paar jaar geleden kon je in geen enkel restaurant pinnen.

When life gives you lemons, start a battery factory

Pagina: 1