Racestuur heeft dood centraal punt waar het niet reageert.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexodus
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 31-10-2022
Het gaat om een Thrustmaster Ferrari RW Red Legend Racing Wheel.

Ik heb 15% links en 15% rechts van de 0 dat het stuur niet reageert. ALS het dan reageert, hakt het er gelijk met 15% in. Het komt er onder de streep op neer dat het lijkt of je in Dirtrally 2.0, 200kM/h in een ouwe 2CV zonder bodem rijdt, zoals dat in de jaren 70 normaal was, met 2 banden lek. Geen fun dus.

Ik heb de laatste driver geïnstalleerd. Windows is de laatste versie. Mijn hardware specs overstijgen de meeste hi-end game-PC's van het moment. Het ding voelt verder goed. Geen gekras of gekraak. Het ding reageert ook goed buiten het gebied van de rust-stand. Ik heb totaal geen ervaring met die dingen maar dit lijkt toch niet goed te zijn.

Ik merk de afwijking in Dirt Rally 2.0 maar ik zie het ook in de bijgeleverde tool

Google zegt dat ik de enige ben op deze planeet met dit probleem. Ik kan in ieder geval niemand vinden met het zelfde probleem en de leeftijd van het ding zegt me dat het zich niet loont het open te schroeven want waarschijnlijk zit daar alleen een potmeter en wat hardware zodat die potmeter USB kan lullen, die naar mijn idee overigens niet stuk is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xeKFDI8GOK-sUeSoBbFO1EPrl9U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/umIGSW4Bq61Jed4SimSaevxg.png?f=user_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
En op een andere pc proberen?
Is het dan het zelfde, of gaat dat wel goed?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:28
Al een andere USB poort gebruik?
En geen losse USB hubs gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 20:32

Raimond613

Simracer

Als het idd al een ouder stuur is zou je potmeter versleten en/of stoffig kunnen zijn. Ff een beetje perslucht er doorheen blazen en kijken of t effect heeft.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 14:34
Deadzone is het woord waar je naar zoekt. Dan zal je ook zien dat je zeker niet de enige bent.

Hier staat zo te zien een mogelijke oplossing:
https://forum.projectcars...ring-Wheel-Input-Deadzone

Het lijkt er op dat de drivers roet in het eten gooien, en standaard een (te grote) deadzone instellen oid.

Heb je die deadzone ook in de driver?

Kijk eens bij je Windows controller instellingen, kalibreer hem eens, en kijk of je het zo opgelost krijgt. Zo niet, zou je eens de dingen in dat topic kunnen proberen.

[ Voor 7% gewijzigd door WEBGAMING op 29-03-2022 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexodus
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 31-10-2022
Dank allemaal voor de reacties.

> Heb je die deadzone ook in de driver?

Jep, daar is het ook al te zien aan dat stuurtje.

Ik denk dat het onder de streep neerkomt op een versleten potmeter. Ik heb alle andere geprobeerd, maar niets wil.

Ben ondertussen wel een hoop wijzer. En een tool die ik nog niet eerder had gezien! Ook al lost die mijn probleem niet op.

Mijn dank is groot!

Grtz, Rex!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:38
Als je Dirt Rally een beetje fatsoenlijk wil spelen met een stuur raad ik je ook aan om wat beters te voorzien, aangezien deze toch versleten lijkt

Kijk even op de V&A pagina of op marktplaats. 'Alles' vanaf een Thrustmaster T150 of TMX (of een logitech set) is geschikt imo

https://www.techpowerup.com/review/

Pagina: 1