Toon posts:

Rexel Optimum Autofeed+ 150x gebroken uitvoer kam

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is me niet helemaal zeker of dit goede subforum is maar voor mijn eigen zaak gebruik ik een rexel optimum autofeed+ 150x wat een papier versnipperaar is met een automatisch invoer (soort van adf) nu liep die de laatste weken steeds vaker vast en kwam ik er nu dus achter dat de uitvoer kam gebroken is die moet voorkomen dat papier terugloopt in de rollen.

Vreemd maar goed niks raars met de machine gebeurt dus fabrikant vraag gesteld of dat ze dat onderdeel mogelijk gewoon los leveren om zo weer snel verder te kunnen. De koude douche die ik kreeg was dermate dat ik nog steeds (10 uur later inmiddels) enigszins narrig ben over hoe ze met hun klanten omgaan voor mij dus geen rexel meer in de toekomst.. maar goed geen onderdelen beschikbaar voor dit model. Waarop ik me beroep op de garantie echter wordt dit ook al gelijk weg gewoven want machine is let wel 1 jaar en 4 dagen oud en dus boven de garantie van 1 jaar voor zakelijke klanten.

Mijn vraag is of dat er mogelijk hier mensen zijn die weten waar onderdelen eventueel te krijgen zijn want een machine van 200 euro+ zou toch niet zo snel afgeschreven moeten zijn... helaas schaart de verkoper zich achter de fabrikant dus daar hoef je ook niet op te rekenen.

Mijn doel nu is om dit maar gewoon zelf zien te herstellen echter lijken er ook echt nergens onderdelen te krijgen zijn terwijl ik me niet kan voorstellen dat een simpele kunststof kam in de uitvoer niet normaal hersteld wordt. maar krijg flauw het gevoel dat dit het verdien model is van deze partij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
De fabrikant adverteert zelf gewoon met 2 jaar garantie: https://www.rexeleurope.c...ervernietiger_2020150xeu/

Waarom zou dit voor zakelijke klanten anders zijn? Je hebt geen consumentenrechten maar dergelijke uitspraken mag je toch wel op vertrouwen?

Heeft de leverancier hier destijds iets over gecommuniceerd? Staat er wellicht een garantietermijn op de factuur?

Voor de doe-het-zelf fix: Heb je een foto van het gebroken onderdeel? Is dit niet te lijmen? Kun je misschien een nieuwe 3D-printen?

[ Voor 25% gewijzigd door Xander op 28-03-2022 23:20 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat klopt, maar kleine lettertjes.... op nota bene een zakelijk apparaat.

doe het zelf fix had ik al naar gekeken maar 3D print wordt aanzienlijk prijzig. en doe het zelf fix is ook niet zomaar te realiseren. het is ook geen standaard abs helaas.. en dat zegt een modelbouwer nota bene :P.

Links onder is een hoek weg maar er zijn meer punten die er al niet meer goed uit zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CIX2Jw9To45Fhv9DbgIiQxzo4z8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K31QJHNqF5Wy1SCIaXYli0IX.jpg?f=fotoalbum_large