Acties:
  • 0 Henk 'm!

• galaxy366
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-09 18:58
Hallo,

Ik weet op dit moment niet echt goed wat ik met mijn situatie moet doen.

Ik werk nu voor 3,5 jaar als technische helpdesk bij call center waarbij ik ondersteuning bied aan Apple producten. In 2018 ben ik hier begonnen na het behalen van mijn MBO ICT niveau 4 opleiding. Daardoor heb ik met succes niveau 2 en niveau 3 ICT MBO behaald.

Ik werk nu 36 uur (onbepaalde tijd) en verdien per maand ongeveer 1955 bruto + 180 bruto bonus, Reiskosten vergoeding is maximaal 133 EUR. Kort gezegd houd krijg ik elke maand ongeveer 1920 EUR netto op mijn rekening. Nadeel is dat de tijden heel afwisselend zijn per dag, wat mij wel sloopt en ik bouw geen enkel pensioen op. Ook kan ik mij er niet verder ontwikkelen in dat wat ik graag wil doen.

Nu wil ik graag toch echt bezig in de IT. Recent heb ik een aanbod gekregen voor junior IT helpdesk medewerker. Hieronder zet ik een kort lijstje aan punten.
  • 1980 Bruto per maand
  • 45 Netto onkostenvergoeding
  • Reiskostenvergoeding is 19 cent per km
  • 25 EUR per cursus. Als ik 5 cursussen maak dan is dat 125 EUR bruto erbij.
  • Pensioen regeling
  • Weekenden eerst vrij. Maandag tot vrijdag.
  • 1 jaar contract (bepaalde tijd)
  • Na 4-6 maand word bekeken of ik in de detachering kan en of ik meer kan verdienen.
  • 2 van de 5 dagen kan je thuis werken
  • Eventuele auto van de zaak
  • Werk laptop en telefoon
  • Vakantie dagen is allemaal standaard. 25+2 en 8%
Kort om lijkt het mij een goedaanbod, maar ik zal er wel iets op achteruit gaan op loon. Ik kreeg hier van iemand al te horen dat het te laag was. Voornamelijk omdat ik al 27 ben :? :? :?

Doorgroei mogelijkheden zijn er dus het geeft goed perspectief.

Is dit een goed aanbod of word ik ondergeboden? Over het aanbod is niet te onderhandelen meer. Ze hebben mij verteld dat dit word aangeboden op basis van mijn ervaring.

[ Voor 3% gewijzigd door galaxy366 op 28-03-2022 22:21 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-09 09:37
Dit aanbod klinkt alsof het van een detacheerder als Neomax komt. Eerst intern wat ervaring opdoen en daarna de grote wereld in.

Waarschijnlijk was het gesprek onwijs positief bevallen aan hun kant, heb jij een salaris indicatie gegeven en zijn ze daar onder gaan zitten.
Persoonlijk zou ik niet op dit aanbod ingaan. Dit heeft o.a. te maken met de auto van de zaak. Dit klinkt leuk maar zal met moeite een uitgeklede B-klasse zijn (polo'tje o.i.d.), maar vergeet niet dat je dan wat centen inlevert van je salaris vanwege de bijtelling.

Daarnaast is de 25 euro per cursus extra erbij geen stuiver waard. Netto is dat ongeveer 11 euro netto. Als het een instap cursus is zoals ITIL, dan is dat nog wel okay'ish, maar zodra je voor een uitdagendere cursus zou gaan, bv Windows Server dan strijken ze veel marge op via jou. Ze gooien dan jouw uurtarief naar de klant fors omhoog, maar jij krijgt "maar" 25 euro bruto erbij.

De pensioen regeling moet je goed uitzoeken wat jouw bijdrage is. Als dit 50/50 is dan kan je op het einde van de maand best weinig overhouden.

Een tip; vraag een pro-forma loonstrook op met én zonder lease auto. Dan weet je waar je aan toe bent en of je het het waard vindt om over te stappen.
Als ze moeilijk doen weet je ook genoeg.

Dus tldr; het is een mager aanbod. Ik begon op mijn 26e op de servicedesk maar dat salaris lag al hoger dan wat je nu met de overstap geboden krijgt.
Overigens maak ik uit je verhaal op dat zij jouw hebben benaderd. Dat betekend dat ze best wat mogen doen om jou los te weken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• galaxy366
Bedankt voor je input CuBras. Ja het klopt dat ze mij hebben benaderd via LinkedIn.

Ik heb al gevraagd naar een pro forma loonstrookje. Ik wacht eventjes af hoe dat eruit ziet.

In eerste instantie was ik positief maar ben wel minder geworden. Het nu echt alleen nog ondertekenen of niet dus ik kijk het even aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:49
2 van de 5 dagen kan je thuis werken
Eventuele auto van de zaak
Werk laptop en telefoon
Eerste is nu het nieuwe normaal, het middelste kan dienen het loon hoger te doen lijken en het laatste is gewoon zoals het hoort. Het werkpatroon van ma-vr past ook wel in dit rijtje. Allemaal zaken die je buiten beschouwing kunt laten in het vergelijken van aanbiedingen.

25EUR/maand per cursus erbij is alleen realistisch als dat een kwartier uitleg is over hoe 't koffiezetapparaat werkt. Met een beetje cursus in dit vakgebied ben je al snel honderd(en) per maand meer waard. Dus ook wassen neus.
Pensioen valt nu niets over te zeggen, zeker zolang niet vast staat of je daar zelf aan moet bijdragen.

Dus je geeft je vaste contract op voor minder salaris (pensioen heb je al een paar jaar zelf kunnen regelen!) en misschien wat vakantiedagen meer? Ik lees 25+2 even gemakshalve als 25 normale vakantiedagen en 2 in de richting van floating days.
En dan ook nog eens een salaris dat net 200EUR boven minimum ligt.

Ik zou eens verder rondsnuffelen als ik jou was, nog even doorbijten en met MBO-4 diploma op zak verder kijken. Ter referentie heb ik even in onze loonschalen gespiekt, dan zou je op 2500/maand (obv 40u/week, incl vakantiegeld maar nog zonder reiskosten & pensioen) binnenkomen.
Met 't bovenstaande moet de richting van 2300 haalbaar zijn, maar duidelijk dus niet bij deze werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:48
Buiten of je het nu goed naar je zin hebt, zou ik min. € 500,- bovenop je huidige salaris zetten als ik zelf zou gaan solliciteren. Aangezien ze je jou benadert hebben zou ik min. € 1000,- er bovenop zetten, want ze willen jou graag hebben.

Voor die extra € 1000,- neem je dan op de koop toe dat je van een vast naar een tijdelijk contract gaat, en mocht je toch zonder werk komen te zitten dan kun je dit compenseren met het verlies van de ww (70%).

Ik zou niet zomaar voor minder salaris willen gaan werken, daar moet aantoonbaar iets tegenover staan ofwel loon, woon werk verkeer, hogere functie etc...

En die auto/laptop/telefoon kunnen ze steken waar de zon niet schijnt, dat schept meteen verwachtingen. Hooguit de auto kan interessant zijn. Maar dat is mijn mening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• galaxy366
ShitHappens schreef op maandag 28 maart 2022 @ 22:45:
[...]

Dus je geeft je vaste contract op voor minder salaris (pensioen heb je al een paar jaar zelf kunnen regelen!) en misschien wat vakantiedagen meer? Ik lees 25+2 even gemakshalve als 25 normale vakantiedagen en 2 in de richting van floating days.
En dan ook nog eens een salaris dat net 200EUR boven minimum ligt.
Hey bedankt voor je input. Een vraag want je verteld dat ik pensioen al een paar jaar zelf kan regelen. Dit is voor mij nieuw maar mijn werkgever heeft geen pensioenregeling. Hoe kan ik het toch krijgen? Heb ik voor 3,5 jaar niks opgebouwd terwijl het wel kon? :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

CuBras schreef op maandag 28 maart 2022 @ 22:24:

Persoonlijk zou ik niet op dit aanbod ingaan. Dit heeft o.a. te maken met de auto van de zaak. Dit klinkt leuk maar zal met moeite een uitgeklede B-klasse zijn (polo'tje o.i.d.), maar vergeet niet dat je dan wat centen inlevert van je salaris vanwege de bijtelling.
Er vanuit gaande dat de auto privé gebruikt zal worden.

@galaxy366 je kunt ook zelf je pensioen regelen als je dat zou willen.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:49
galaxy366 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 23:01:
[...]

Hey bedankt voor je input. Een vraag want je verteld dat ik pensioen al een paar jaar zelf kan regelen. Dit is voor mij nieuw maar mijn werkgever heeft geen pensioenregeling. Hoe kan ik het toch krijgen? Heb ik voor 3,5 jaar niks opgebouwd terwijl het wel kon? :-(
Dan kun je daarvoor zelf een pensioen(beleggings/spaar)rekening openen ;) Het is wel wat geregel en is niet gratis (itt wanneer een werkgever dit regelt, heb je er niet zo'n last van). Zie bijvoorbeeld https://www.nibud.nl/consumenten/zelf-pensioen-opbouwen/ voor wat meer info - daarnaast lopen er ook meerdere draadjes over pensioenen hier op Tweakers. Een vrij veel voorbij komende naam is Brand New Day, maar er zijn nog veel meer partijen waar dit bij kan. Heb er zelf alleen geen ervaring mee, mijn werkgevers hebben altijd een pensioenvoorziening aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:11
galaxy366 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 23:01:
Dit is voor mij nieuw maar mijn werkgever heeft geen pensioenregeling. Hoe kan ik het toch krijgen? Heb ik voor 3,5 jaar niks opgebouwd terwijl het wel kon? :-(
Gebaseerd op jouw salaris mag je grofweg 1500 euro per jaar belastingvrij opbouwen. Dat kan je werkgever doen middels een pensioenfonds, maar je kunt het ook zelf inleggen; dan is de inleg aftrekbaar, zodat je eigenlijk met je brotosalaris betaalt.

Het goede nieuws is, als je in het verleden geen gelegenheid hebt gehad om het te doen, mag je tot zeven jaar later een gedeelte van die belastingaftrek gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door CVTTPD2DQ op 29-03-2022 08:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-09 17:47
Die certificaten waren 10 jaar geleden al 50 euro bruto erbij als je er 1 haalde.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-09 15:45
Recruiten is niet toegestaan, ongeacht of je recruiter bent of niet.

[ Voor 77% gewijzigd door Ardana op 29-03-2022 10:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• th3sander
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 23:18
Ik zou zelf verder kijken, er is veel vraag naar it'ers. Vraag je af wil je gedetacheerd worden of liever voor een bedrijf werken.

Telefoon en laptop krijg je vaak standaard bij it banen daar moet je niet te veel naar kijken. Auto kan interessant zijn ligt eraan wat je nu hebt en of je veel privé rijdt.

Qua salaris zou ik hoger verwachten en ook vragen.

Ga niet voor het eerste aanbod maar kijk eens rond. Een goed gevoel hebben bij een werkgever is belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:00
In de buurt van Zwolle?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hajee999
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07-07 09:39
Bij ons liggen de junior ict servicedesk instap salarien rond de 2500 bruto... aanbod is wat magertjes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:55

Agent47

I always close my contracts.

Neomax heeft vaker kariger aanbiedingen, vooral met die lease-auto's erbij. Ik ga niet teveel woorden aan Neomax meer vuil maken. Ik heb alleen de ervaring gehad dat ze daar verschrikkelijk zijn gaan pushen met certificeringen, ongeacht privé zaken of niet. Tevens als je daar "op de bank" ( geen project) komt te zitten dan wordt de toon daar ook niet echt vriendelijker.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 13:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Cross-posten is niet de bedoeling, hier kun je verder galaxy366 in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)"

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.