Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evantenkate
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 27-01-2024
Hallo,
Lang verhaal, zou het erg waarderen als jullie de tijd nemen om het te lezen.

Dus ik gebruikte een ryzen 7 1700 op een asrock B450 pro4 met stock koeler voor 3 jaar afgezien van zeldzame crashes en bluescreens waren er geen merkbare defecten. Ik besloot dat het tijd was voor een upgrade. Ik heb de bios geupdate naar versie 5.00 voordat ik de nieuwe CPU installeerde.
Ik heb een ryzen 5 5600x tweedehands gehaald en ook een gelid solutions phantom koeler gekocht. De koeler werkte prima met de 1700. Bij de jongen thuis werkte de cpu prima, ik hield contact met hem en het werkte duidelijk op zijn pc, dus ik denk niet dat ik opgelicht ben. Toen ik mijn pc voor het eerst opstartte met de nieuwe CPU, kwam hij goed in Windows, en na 10 seconden bevroor hij en startte zichzelf opnieuw op. Daarna werd de tijd ik kreeg voordat het bevroor steeds korter, totdat het bevroor voordat ik het inlogscherm kon zien. Echter, in secure boot (de optie die je krijgt nadat het systeem 3 keer opnieuw is opgestart) gaf het me soms een paar minuten voordat het crashte. Ik kon in de bios komen en de cpu tempratuur was niet hoog (34 - 43 Celcius) Een keer bleef het zelfs ongeveer 30 minuten aan totdat ik het zelf uitzette. Nadat ik op een forum had gelezen dat het een probleem met de ram kon zijn, heb ik de ram opnieuw geplaatst. Daarna werd het slecht. Nu zit hij vast in een oneindige boot loop. Hij start op en start zichzelf opnieuw op nadat alle ventilatoren 25 seconden op maximum snelheid hebben gedraaid terwijl het scherm zwart blijft.

Wat we geprobeerd hebben:
Verschillende (degene die ik er eerst in had zitten) cpu
Ander RAM geheugen (getest op elk slot)
CMOS batterij 20 keer gereset
CMOS header reset via moederbord
Opgestart zonder videokaart
Schone installatie van windows (toen hij nog opstartte)

Laat me weten als je vragen hebt ik wil dit echt opgelost hebben :(

Vertaald met www.DeepL.com/Translator (gratis versie)