Netwerk plat door Xbox ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Ik heb thuis het volgende netwerk,

Ziggo modem in bridge.
Eigen router en vanuit hier een kabel naar mijn switch die elke kamer in mijn huis van bedraad netwerk voorziet.

Nu heb ik al 2x gehad dat mijn complete netwerk plat ging door iets in mijn kantoor. Dit weet ik omdat wanneer ik de netwerk kabel van mijn kantoor uit mijn switch haal het netwerk het weer doet (inclusief internet). Wanneer ik daarna de netwerk kabel van mijn kantoor weer aansluit blijft alles werken.

Op mijn kantoor heb ik een hub met mijn Xbox series x, laptop, Amazon dot en pc aangesloten.

Nu verdenk ik mijn Xbox als schuldige aangezien het gebeurde wanneer ik die gebruik.

Enig idee wat het issue is of kan veroorzaken en hoe te voorkomen?

You only live once, so enjoy the ride.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
worldfastest schreef op maandag 28 maart 2022 @ 19:52:
Ik heb thuis het volgende netwerk,

Ziggo modem in bridge.
Eigen router en vanuit hier een kabel naar mijn switch die elke kamer in mijn huis van bedraad netwerk voorziet.

Nu heb ik al 2x gehad dat mijn complete netwerk plat ging door iets in mijn kantoor. Dit weet ik omdat wanneer ik de netwerk kabel van mijn kantoor uit mijn switch haal het netwerk het weer doet (inclusief internet). Wanneer ik daarna de netwerk kabel van mijn kantoor weer aansluit blijft alles werken.

Op mijn kantoor heb ik een hub met mijn Xbox series x, laptop, Amazon dot en pc aangesloten.

Nu verdenk ik mijn Xbox als schuldige aangezien het gebeurde wanneer ik die gebruik.

Enig idee wat het issue is of kan veroorzaken en hoe te voorkomen?
Hub? begin eens met die te vervangen. Verder, Xbox een fixed dubbel IP wellicht? En welk deel van je netwerk valt uit? Alles wat op de hub zit en werkt het verder op je switch wel of daar ook niet?

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Inderdaad, een hub hoort anno 2022 in een museum, niet in een netwerk waar je ook maar iets van verwacht. In een tijd waarin een 8-poorts Gb switch minder dan EUR 20 kost is er voor iemand die zich een Xbox kan veroorloven geen enkele reden hier nog mee te werken.

Maar los daarvan, je zegt dat het probleem verdwijnt als je de kabel van hub naar switch loshaalt en veer vast maakt. Je kunt datzelfde doen met de kabels naar aangesloten apparaat achter de hub, dan weet je ook welke het is.

Andere simpele stap: sluit kabel van switch rechtstreeks op Xbox en kijk of probleem dan ook optreedt. Zo ja: Xbox is oorzaak. Zo nee: hub is oorzaak..

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Alle kabels langsgelopen op de hub en het lijkt random apparaat te zijn.. zal de hub vervangen door een switch.

You only live once, so enjoy the ride.