Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arbjan
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-03 15:18
Goedeavond,

Zou iemand mij advies kunnen geven over het volgende:

Ik ben opzoek naar iets wat mijn vader kan helpen met gehoor problemen en mijn moeder om te voorkomen dat ze hoorproblemen krijgt.

Tkomt er eigenlijk op neer dat we de tv geluid via de tv of boxen willen laten lopen maar gelijkertijd ook op een headset. Is dit mogelijk? Zo ja, hoe? Op deze manier zou mijn vader een headset op kunnen zetten en mijn moeder op normaal geluid tv kijken.

Het budget doet er niet zo toe zolang het maar opgelost word!

Alvast bedankt voor de hulp!

Met vriendelijke groet
Arjan

Beste antwoord (via Arbjan op 02-04-2022 10:30)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Arbjan Ga met je vader even naar een (goede) audiozaak en laat hem even één van onderstaande hoofdtelefoons uitproberen qua draagcomfort én geluid.

https://www.sennheiser-he...nced-hearing/tv-luisteren

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
gehoorapparaat voor je vader? dan kan de tv gewoon op normaal volume.

sennheiser heeft misschien iets wat een oplossing is voor de vraag die je stelt.

laat je eventueel adviseren bij een audiologisch centrum als de klachten van je vader z'n dagelijkse bezigheden (deels) verstoren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:15
Mijn LG OLED heeft een functie voor tv geluid + optical out. Als je op dat laatste een (wireless) headset aan hangt heb je denk ik wat je zoekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:40
Ik heb ooit voor mijn schoonvader een Sennheiser koptelefoon aangeschaft (Sennheiser RS 120-II) welke draadloos is en deze op een audio-uit van de KPN box aangesloten. Dat biedt gewoon geluid voor de rest van de kamer maar geluid op de koptelefoon voor schoonvader welke hij zo hard kan zetten als hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 12:04

FeaR

In GoT we trust

Arbjan schreef op maandag 28 maart 2022 @ 19:52:
Ik ben opzoek naar iets wat mijn vader kan helpen met gehoor problemen en mijn moeder om te voorkomen dat ze hoorproblemen krijgt.
Een dergelijk advies valt of staat met weten welke apparatuur er reeds aanwezig is. Niet elk merk dan wel type TV heeft dezelfde functies dan wel in-/uitgangen. Genoemde optie van LG kan ik beamen maar is merk afhankelijk.

Daarnaast mis ik wat je zelf al hebt gevonden, iets wat op GoT toch wel wordt verwacht.

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 29-03-2022 12:40 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arbjan
Bedankt voor alle antwoorden! Ik krijg steeds meer het idee in welke richting ik moet zoeken. Ik was wat verdwaald.

@FeaR this helaas niet de nieuwste tv, ze hebben de samsung ue40f7000slxxn, als ik hier een koptelefoon aansluit met een 3.5, dan stopt het geluid van de tv zelf. Eigenlijk ben ik zover gekomen. Kan het met andere aansluitingen waarbij tv geluid er niet mee ophoud?
Ps; laatst genoemde ben ik wellicht vergeten, kpost niet vaak/tot niet. Excuses, voor de volgende keer zal ik het er bij zetten.

@Archer_VC10 krijg je dan ook geluid van netflix? Of alleen de tv?

@Brammos85 de tv (naam hierboven) heeft deze functie niet, althans er staat wel wat in het menu maar dat is grijs. Ben bang dat deze tv het niet kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb je verder nog apparatuur aangesloten op die tv? Decoder, wellicht home cinema receiver of versterker ofzo?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:40
Arbjan schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 18:11:
krijg je dan ook geluid van netflix? Of alleen de tv?
Volgens mij heb ik daar de audio uitgang van de KPN decoder voor gebruikt, dus daarmee krijg je geluid van alles wat je via dat kastje afspeelt, inclusief Netflix. Als je TV het ondersteunt zou je dit ook kunnen doen met een Scart verloop naar composiet. Deze kan je vaak schakelen op ingaand of uitgaand en dan kan je vanaf de TV al het geluid 'aftappen'. Er zit natuurlijk niet vaak nog een Scart uitgang op een TV.... maar misschien kan je een dergelijke truc ook via HDMI uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

HDMI audio extractor was odd het eerste waar ik aan zat te denken. Maar da's een beetje afhankelijk van of ie de HDMI ARC aansluiting al gebruikt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-10 12:41

lasharor

7 december 2004

Een makkelijke oplossing is:

3,5mm splitter>
3,5 mm naar Bluetooth dongle
Bluetooth Headset

3,5mm naar soundbar etc voor de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gehoorapparaat geen optie? Daar zijn die dingen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:38

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Je zou ook kunnen kijken of de TV een optische uitgang heeft, mogelijk is die actief ook al zijn de interne luidsprekers ingeschakeld. Het zou ook kunnen zijn dat je de optische uitgang expliciet moet activeren waarna de interne luidsprekers dan uitschakelen. Moeilijk te zeggen, moet je uitzoeken. Maar mochten beiden actief kunnen zijn dan zou je via optisch naar analoog ook wat kunnen doen.

De rokende soldeerbout zou ook een aanpak kunnen zijn: Even de versterker op de printplaat van de TV zoeken en voor de versterker een aftakking maken. Dan een paar tulpconnectoren in de behuizing monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-10 11:50
Arbjan schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 18:11:

@FeaR this helaas niet de nieuwste tv, ze hebben de samsung ue40f7000slxxn, als ik hier een koptelefoon aansluit met een 3.5, dan stopt het geluid van de tv zelf.
Geen ervaring met Samsung tv's, maar bij Philips is het een instelling in het menu om geluid zowel via de tv als via de 3.5mm jack te laten lopen. Goed door de menu's zoeken, het kan zomaar een oplossing zijn.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Arbjan Ga met je vader even naar een (goede) audiozaak en laat hem even één van onderstaande hoofdtelefoons uitproberen qua draagcomfort én geluid.

https://www.sennheiser-he...nced-hearing/tv-luisteren

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arbjan
Allen bedankt voor de reacties, hier kom ik verder mee! Vooral denk ik dat een koptelefoon een optie kan worden zoals @Will_M aangeeft.

Nogmaals bedankt!
Pagina: 1