Dakpan stuk, is dat een probleem?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik zie net dat ik een hoekje van een dakpan kwijt ben. Is dit een probleem?
Ik heb liever de woningbouw niet over de vloer, dus als het niet hoeft... :/

Zelf kan ik dit sowieso niet fixen, ik heb namelijk hoogtevrees :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3QmliAUz1BwY_gqiegEkmmjoLiQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bEOYKZVdWNYMUcKAQ2XDNfTX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kmnBCxFvJAf3qicQ3KVxjhpbiVE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FkoOxEVSf9Rn4Pc0Pwn85V0K.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dJMhQxdfPfrvnBbMXNWVaA8FwDs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mBwdU46KNTJBfqNAsUZ052Ul.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via dragon2 op 28-03-2022 21:29)

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-06 16:51
Ja dat lijkt mij een probleem. Dat gaat een lekkage worden als dat het niet al is.

Computer says no

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +15 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-06 16:51
Ja dat lijkt mij een probleem. Dat gaat een lekkage worden als dat het niet al is.

Computer says no

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
dragon2 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 19:21:
Ik zie net dat ik een hoekje van een dakpan kwijt ben. Is dit een probleem?
Ik heb liever de woningbouw niet over de vloer, dus als het niet hoeft... :/
goed nieuws, het probleem zit op het dak. woningbouw hoeft niet over de vloer te komen maar over het dak.

en serieus, het is of gaat zeker een plek zijn waar water door naar binnen kan komen.
vermoedelijk zit onder de pannen nog een plastic laag, maar ik zou het even laten bekijken
laat je het zo, dan heb je idd kans dat de woningbouw over de vloer moet komen wegens gevolgschade van een lekage.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onno oliver
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 02-06 13:11
Ja,
Omdat voorkomen is beter dan genezen.
Begin van een lekkend dak, vogels zouden er een nest onder kunnen maken en het onderliggende kunnen beschadigen. Dat soms "beetjes" regenwater of fijn sneeuw onder komt zou niet voor lekkages moeten zorgen maar z'n gat gaat leiden tot.

Pan vervangen is standaard werk voor hen. Schat dat ze met een uurtje weer weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-06 17:10
Het is alleen een probleem als je liever geen nat dak, en daardoor nat plafond (en mogelijk meer schade) hebt.

Dakpannen horen volledig te overlappen. Ondanks dat er maar een klein hoekje vanaf is, komt hier wel regen doorheen, en dat zal van kwaad tot erger gaan.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-06 11:40
Ja, nu hoeft wellicht alleen de dakpan vervangen te worden. Als je ermee wacht heb je kans op meer (water)schade, en dus nog meer woningbouw over de vloer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Zitten wel meer beschadigde pannen tussen. Zal de komende jaren wel vaker gaan gebeuren. De pannen zien er aardig "op" uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
dragon2 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 19:21:
Ik heb liever de woningbouw niet over de vloer
De meeste mensen die een huis in eigendom hebben zullen vermoedelijk de dakpan laten repareren. Waarschijnlijk is het melden aan bijvoorbeeld een opstalverzekeraar ook verplicht.

Jij huurt naar ik begrijp uit bovenstaande zin. Als je nalaat om het gebrek te melden, kan de uitkomst zijn dat de woningbouwvereniging eventuele (vervolg)schade op jou verhaalt. Zie art. 7:222 BW:
Indien de huurder gebreken aan de zaak ontdekt of derden hem in zijn genot storen of enig recht op de zaak beweren, moet hij daarvan onverwijld aan de verhuurder kennis geven, bij gebreke waarvan hij verplicht is aan de verhuurder de door de nalatigheid ontstane schade te vergoeden.
Dat moet dus 'onverwijld' oftewel zonder onnodige vertraging. Vermoedelijk staat er over een verplichting om te klagen ook iets in je overeenkomst en zo niet, dan staat het dus in art. 7:222 BW.

Je hoeft het uiteraard niet te noemen hier, maar is er een reden waarom je liever 'de woningbouw niet over de vloer' hebt?

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:49
Dit is zo overduidelijk een probleem dat je wel heel erg een hekel moet hebben aan de woningbouw over je vloer.

[ Voor 26% gewijzigd door talkatoo op 28-03-2022 21:29 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Real schreef op maandag 28 maart 2022 @ 21:14:
[...] is er een reden waarom je liever 'de woningbouw niet over de vloer' hebt?
talkatoo schreef op maandag 28 maart 2022 @ 21:22:
Dit is zo overduidelijk een probleem dat je wel heel erg een hekel moet hebben aan de woningbouw over je vloer.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Meekoh schreef op maandag 28 maart 2022 @ 19:23:
Ik heb toch net maar een reparatieverzoek bij de wb gedaan, gezien iedereen het wel eens is dat dat moet.

Hopelijk hoeven ze dan niet binnen (zie mijn post hierboven), alleen buiten is geen probleem.

Iedereen bedankt voor de antwoorden iig 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• talkatoo
  • Laatst online: 21:49
dragon2 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 21:28:
[...]

[...]

***members only***
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dyrc
  • Niet online
dragon2 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 21:31:

Hopelijk hoeven ze dan niet binnen (zie mijn post hierboven), alleen buiten is geen probleem.
blaadje op de voordeur plakken op de dag dat er iemand langs zou moeten komen, dat ze 06-xxxxx kunnen bellen voor vragen en dat er ivm corona niet opengedaan wordt (doe je toch gewoon alsof je 't zelf hebt).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:50
Je kunt als de aannemer belt voor een afspraak, natuurlijk al even informeren of er iemand thuis moet zijn. Ik verwacht dat het antwoord "nee" is.

Vervolgens hoeven zij toch niet te weten dat je er wel bent. :+

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Conget
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20-01-2024
Ik heb zelf mijn eigen huis gekocht en dacht in het begin ook toen ik 1 kapotte dakpan had "Ach, het is nog wel redelijk gedekt, dus schade moet meevallen. Toen kwam er een keer z'n regenstorm en water ging door het dak druppelen op m'n trappenhuis. emmers onderzetten, en daarna dakbedekkers gebeld om mn dak de volgende dag te laten fixen.

Mijn les: dit soort dingen meteen fixen, want problemen kunnen vaak erger worden dan je je kan voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:15

Freakie1NL

Grote Baas

Ik zou het zeker laten fixen, helemaal als het jouw huis niet is en het je dus geen geld kost.

Alleen hier worden ook wel horror verhalen verteld hoor die niet heel aannemelijk zijn als je onderdakfolie hebt. Al ziet het huis er aardig oud uit, dus of je huis onderdakfolie heeft is weer een ander verhaal.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:06
Dit lekt gegarandeerd.
Een dakpan vervangt een expert in 15 minuten. 10 daarvan zijn voor het invullen van de werkbon en de koffie.

Het ontgaat me overigens waarom je iemand niet in huis zou kunnen laten voor een kortdurende klus. Je hoeft zelf op dat moment natuurlijk niet binnen te zijn. Het kan zonder nul direct contact.

[ Voor 24% gewijzigd door Rukapul op 31-03-2022 15:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Freakie1NL schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 15:15:
Ik zou het zeker laten fixen, helemaal als het jouw huis niet is en het je dus geen geld kost.

Alleen hier worden ook wel horror verhalen verteld hoor die niet heel aannemelijk zijn als je onderdakfolie hebt. Al ziet het huis er aardig oud uit, dus of je huis onderdakfolie heeft is weer een ander verhaal.
Ze moeten eerst een dakpan bestellen. Mijn idee van 'bestel er dan een paar extra en leg ze bv ergens hier neer' vonden ze wel een slim plan 😏

Huis is van 1948, dus de dakpannen zouden zo maar 74 jaar oud kunnen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conget
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20-01-2024
dragon2 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 15:37:
[...]

Ze moeten eerst een dakpan bestellen. Mijn idee van 'bestel er dan een paar extra en leg ze bv ergens hier neer' vonden ze wel een slim plan 😏

Huis is van 1948, dus de dakpannen zouden zo maar 74 jaar oud kunnen zijn...
Inderdaad wel slim ja. In mijn geval waren er aantal dakpannen die door de vorige bewoner in de kruipruimte gelegd, dus de dakpannen waren inderdaad binnen 15 minuten gelegd en kost een paar tientjes.
Pagina: 1