Laptop voor school

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzChevalric.
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-10 14:46
Wat ga je met je laptop doen?

De laptop is voor mijn zoontje op school. Er word enkele gebruikt van de browser omgeving en office 365. Dus ik denk dat chromebook een prima keuze zou zijn, windows laptop helemaal niet erg. Maar IOS niet.

Wat is je budget?

Eigenlijk is zo goedkoop (maar werkbaar) mogelijk mijn budget.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

Hij moet er elke dag mee slepen. Deze onderstaande laptops worden aanbevolen. Maar dit bedrijf is helemaal niets en duur

https://rentcompany.nl/on...holieren/educatie-laptops

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

Ik probeer de budgetmerken een beetje te ontwijken. Refurbish is niet erg maar ik ben niet merkvast.

[ Voor 16% gewijzigd door FitzChevalric. op 28-03-2022 15:59 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-10 19:45
Office 365 werkt niet op een Chromebook. Dus zal het een Windows laptop worden.
Ik krijg op die site geen prijzen te zien, dus of het duur is kan ik niet meteen zeggen.

Ik zoek nog even naar modellen die in aanmerking komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:18
LievenD schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 12:10:
Office 365 werkt niet op een Chromebook. Dus zal het een Windows laptop worden.

[...]

Ik krijg op die site geen prijzen te zien, dus of het duur is kan ik niet meteen zeggen.

Ik zoek nog even naar modellen die in aanmerking komen.
Office 365 werkt wel op een chromebook. Alleen de bureaublad versie kan niet.
Microsoft Office openen op een Chromebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-10 13:58
Ik heb deze recentelijk voor mijn neefje gekocht die het voor dezelfde doeleinden gebruikt; pricewatch: Acer Aspire 3 A315-23-R5LD

Prima specs voor 500 euro en daar zal hij ook de komende jaren nog even mee door kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LievenD
Office 365 werkt wel op een chromebook. Alleen de bureaublad versie kan niet.
Microsoft Office openen op een Chromebook
Klopt, maar de webversie mist erg veel functionaliteit. Zoveel dat ik het eigenlijk niet werkbaar vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
LievenD schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 12:22:
[...]

Klopt, maar de webversie mist erg veel functionaliteit. Zoveel dat ik het eigenlijk niet werkbaar vindt.
Dat kan, maar voor school ( klinkt als basisschool ) zijn die app versies voldoende. ( ze hebben vaak zelf ook Chromebooks )

[ Voor 4% gewijzigd door corporalnl op 29-03-2022 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-10 01:42
Of iets als rentcompany duur is moet je zelf bepalen. Maar dit soort bedrijven bieden extra ondersteuning in vorm van een leenlaptop bij schade en snelle reparatie. Zie het dus niet alleen als het kopen van een laptop maar ook als een stuk verzekering en service dat als er wat fout gaat ze het voor je komen oplossen.

Koop je zelf een laptop dan zal je daar zelf voor moeten zorgen. Vooral bij reparatie kan het dan zo zijn dat je de laptop een tijdje kwijt bent maar je zoontje deze wel nodig heeft voor school.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LievenD
-En4Cer- schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 12:18:
Ik heb deze recentelijk voor mijn neefje gekocht die het voor dezelfde doeleinden gebruikt; pricewatch: Acer Aspire 3 A315-23-R5LD

Prima specs voor 500 euro en daar zal hij ook de komende jaren nog even mee door kunnen.
Houd wel rekening met het volgende:

1) dit toestel kost momenteel € 649, wat ik toch vrij fors vind.
2) dit toestel is vrij groot en zwaar, beetje lastig om dit elke dag mee te slepen, zeker voor de lagere school.

Ik zou een kleiner en lichter toestel aanraden, dat wel wat minder krachtig is, iets als dit bijvoorbeeld:

#CategoryProductPrijs
1LaptopsASUS BR1100CKA-GJ0272RA€ 369,-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -En4Cer-
LievenD schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 12:55:
[...]

Houd wel rekening met het volgende:

1) dit toestel kost momenteel € 649, wat ik toch vrij fors vind.
2) dit toestel is vrij groot en zwaar, beetje lastig om dit elke dag mee te slepen, zeker voor de lagere school.

Ik zou een kleiner en lichter toestel aanraden, dat wel wat minder krachtig is, iets als dit bijvoorbeeld:
Ik weet niet waar jij kijkt, maar deze laptop kost momenteel 499,- bij BCC :?

Wat betreft formaat en gewicht, dit is lastig in te schatten zonder meer informatie van TS over de wensen.

[ Voor 40% gewijzigd door -En4Cer- op 29-03-2022 14:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LievenD
In de tweakers pricewatch, dat lijkt mij logisch als ik prijzen wil vergelijken. Maar om één of andere reden staat BCC niet in de pricewatch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11:32
@LievenD Die zal je er zelf wel uitgefilterd hebben o.i.d., bij mij is ie wel zichtbaar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tay1zX9zTG_LbXf4uLslMwXuu8U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2ZkQC9Awa6kV29cxE84U2Bor.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:58
corporalnl schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 12:29:
[...]

Dat kan, maar voor school ( klinkt als basisschool ) zijn die app versies voldoende. ( ze hebben vaak zelf ook Chromebooks )
Mwoah. Twee word documenten tegelijk openen is al onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenD
Oeps, komt blijkbaar omdat ik uit België kom. Toont hij blijkbaar enkel webshops die aan België leveren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
Knul schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:51:
[...]

Mwoah. Twee word documenten tegelijk openen is al onmogelijk.
Dat is gewoon mogelijk. iig met de online variant. ( hoe het met de app variant werkt weet ik niet )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -En4Cer-
/Edit; iemand was mij al voor.

[ Voor 93% gewijzigd door -En4Cer- op 29-03-2022 15:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11:32
FitzChevalric. schreef op maandag 28 maart 2022 @ 15:58:
De laptop is voor mijn zoontje op school. Er word enkele gebruikt van de browser omgeving en office 365. Dus ik denk dat chromebook een prima keuze zou zijn, windows laptop helemaal niet erg. Maar IOS niet.
9 v.d. 10 keer krijg je van school een exact lijstje met wat er moet draaien op de PC, gaat het hier om de online variant van Office 365 of gaat het hier om de programma's welke geïnstalleerd moeten worden?
Hij moet er elke dag mee slepen. Deze onderstaande laptops worden aanbevolen. Maar dit bedrijf is helemaal niets en duur
Prijzen zijn niet te zien zonder in te loggen, kan je hier evt. een screenshot van maken o.i.d.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juanluca
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13-10 17:17
De laptops op de site die je doorstuurt zien er allemaal extra stevig uit. Dat doet mij denken dat je zoontje nog op de basisschool zit, mijn kinderen ook. Die gaan niet altijd even zuinig om met apparatuur, dan is zo'n apparaat dat aan een militaire standaard voldoet geen overbodige luxe.

Je geeft aan dat een Chromebook een optie is. Ga voor de zekerheid nog even na of dat klopt, zoals gezegd verschillen 365 online en via de app nogal van elkaar.

Ikzelf ben heel tevreden over Chromebooks voor mijn kinderen, zeker tijdens corona tijd. Ik zou wel een touch scherm aanraden, dat werkt intuïtiever en is ook bij Android apps een aanrader. Kijk meteen ook of het scherm helder genoeg is, er zijn veel Chromebooks met een scherm dat niet boven de 200 nits uitkomt in de markt.

Omdat je aangeeft dat refurbished een optie is, kan je naar deze https://www.usedproductsd...romebook-touchscreen.html kijken. Voldoet aan militaire standaard, touch screen, voldoende snel voor een Chromebook. Hoe helder het scherm kan weet ik helaas niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordinoort
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 01-04-2022
Acer of Asus , geen HP aanschaffen die ging bij mij al heel snel raar doen.
Pagina: 1