Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:28
Ik ben vorig jaar zomer op vakantie geweest in België, precies in de periode dat Nederland voor België als groen land beschouwd werd.

Bij aankomst in België, heb ik een SMS gekregen waarin stond dat ik moest testen op het coronavirus, want ik kwam uit een rode zone.

Nu was dat al niet waar, maar de mevrouw aan de telefoon verzocht mij dit toch te doen, dit zou kosteloos zijn. Ik heb gevraagd of dit ook voor mij als Nederlander kosteloos zou zijn gezien ik geen belgische zorgverzekering heb, maar deze mevrouw heeft mij verzekerd dat dat zo zou zijn.

Ik heb via een SMS een code ontvangen waar ik een afspraak kon maken voor een test, die heb ik gedaan, en deze was uiteraard negatief.

Een paar maanden na terugkomst in Nederland krijg ik ineens een rekening via de mail, dat ik de test moet betalen. Het gaat om een bedrag van een paar tientjes, niet een werelds bedrag natuurlijk. Echter mij is op meerdere momenten beloofd dat dit kosteloos zou zijn. Dus ik heb gebeld, en wat denk je: 'nee meneer dat is alleen kosteloos met een belgisch zorgfonds (zorgverzekering)'

Er is geen enkele discussie mogelijk volgens hun, terwijl mij ook aan de balie nog verzekerd is dat dit kosteloos zou zijn.

Ik heb dus voor een test die niet had gehoeven, die kosteloos zou zijn, nu een rekening gehad.

Mijn vraag is: wat moet ik hier nu mee? Het is geen bedrag waar ik failliet van ga, maar ik vind het erg raar dat ik een rekening krijg voor iets wat mij beloofd is dat kosteloos zou zijn.

Ik weet ook niet wat mijn rechten hier verder in zijn.

Ik heb zojuist de eerste verhoging gekregen, in afwachting van een antwoord op mijn laatste mail.

Voor zover ik weet hebben zij mijn naam, achternaam, emailadres en het documentnummer van mijn rijbewijs of paspoort. Verder hebben ze voor zover ik weet geen gegevens van mij.

Ik hoor graag wat jullie kijk is op deze situatie, alvast bedankt!

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:45

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Allereerst zou ik het betalen om het achter je te kunnen laten. Dan kun je daarna altijd nog een procedure starten om dat geld uit principiele overwegingen terug te krijgen.

Het is lastig als je niet weet met wie je hebt gesproken over de test om te kunnen achterhalen dat je bewust foutief bent geinformeerd door de partij die er over gaat. Dat maakt dit extreem lastig.

Ik zou in ieder geval weer beter slapen als het maar gewoon geregeld is.

Ook heb ik geen idee hoe makkelijk je zelf had kunnen vinden dat het alleen gratis zou zijn voor verzekerden in Belgie. Misschien kun je de factuur nog wel indienen bij je verzekering in NL, maar die kans acht ik niet al te groot (omdat Corona gerelateerde zaken al snel niet meer meeverzekerd werden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Is het privaat of overheid? In het geval van (semi) overheid zou ik het volledige bedrag nu betalen. Bij een privaat bedrijf eerst enkel de oorspronkelijke factuur betalen (alle bedrijven waar ik tot nu toe heb gewerkt deden niet moeilijk over verhogingen als het oorspronkelijke bedrag eenmaal binnen was). Ik zou zelf ook niet willen betalen uit principeoverwegingen, maar liever nu die paar tientjes dan een paar honderd over een aantal maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:28
ErikT738 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 15:36:
Is het privaat of overheid? In het geval van (semi) overheid zou ik het volledige bedrag nu betalen. Bij een privaat bedrijf eerst enkel de oorspronkelijke factuur (alle bedrijven waar ik tot nu toe heb gewerkt deden niet moeilijk over verhogingen als het oorspronkelijke bedrag eenmaal binnen was. Ik zou zelf ook niet willen betalen uit principeoverwegingen, maar liever nu die paar tientjes dan een paar honderd over een aantal maanden.
Het gaat om de instelling "CMA". Volgens mij is dat een privaat bedrijf, maar de testplicht kwam wel vanuit de overheid. Ik ga de rekening betalen, en er dan achteraan blijven mailen. Ik begrijp hun standpunt ook wel, zij hebben een test gedaan in opdracht van de overheid, en -iemand- moet daar voor opdraaien. De vraag is alleen wie.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Schopje naar COR.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!