Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just me
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 28-03-2022
Ziggo Connect (Compal) werkt wel, ik kan via wifi van Connect inloggen op NordVPN maar streamen naar Chromecast lukt niet. Gelezen over virtuele router op laptop maar: ingewikkeld en laptop altijd aan als ik wil streamen (tv). Is de enige (dure) oplossing een nieuw router kopen en deze inprikken op de Ziggo Connect (moeten er dan nog extra handelingen gebeuren?)

...

Relevante software en hardware die ik gebruik: Ziggo Connect-Compal CH7465LG-ZG, Ziggo Next, LG Oled tv, android Samsung 52s telefoon en Galaxy S tablet.
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb: Talloze malen op Streaming symbool geklikt op telefoon. Chromecast x-keer opnieuw geinstalleerd. Is er ook een andere werkende mogelijkheid om rechtstreeks naar een LG te streamen? Heb wifi-direct en ingebouwde LG ScreenShare app geprobeerd, lukt geen van allen.

Heeeeeeelp.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:19
Dus je wilt via NordVPN streamen naar je Chromecast?
Casten naar je Chromecast gaat toch altijd over lokaal netwerk, dus als je een VPN forceert (en je zit niet meer op je lokale netwerk), dan snap ik wel dat streamen niet lukt.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just me
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 28-03-2022
Sorry, ik probeer het te begrijpen. Gisteren pas NordVPN aangeschaft. Ik heb de NordVPN app geinstalleerd op mijn mobiel en gekozen voor Oostenrijk/Austria-ServusTV. Streamen lukt niet.
Streamen van YouTube via de Chromecast en andere filmpjes van internet lukt wel gewoon.
Er is bij ServusTV wel zo'n Chromecast symbool te zien, maar na klikken gebeurt er dus niks.
Wat bedoel je met VPN "forceert" en met zit niet meer op lokale netwerk?
De andere zaken als YouTube en internetfilmpjes kan ik toch wel via diezelfde manier streamen.

Sorry, als ik obvious vragen stel maar ik dacht dat ik geen complete nono was maar ik krijg nu wel dat gevoel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
Wat jij wilt werkt niet.

Je hebt 2 opties:

1. Je koopt een router welke de NordVPN tunnel transparant doorgeeft aan je Chromecast
2. Je koopt een Chromecast w/ Google TV, daar kun je de NordVPN app op installeren

Zie ook https://nordvpn.com/nl/download/chromecast/

Hier staat duidelijk:

Waarom kan ik niet casten als ik een VPN gebruik?
Om goed te werken moet Chromecast zich op hetzelfde netwerk bevinden als het apparaat waarvan je cast. Als je probeert te casten vanaf je met een VPN verbonden laptop naar je met wifi verbonden Chromecast, werkt dit niet omdat de laptop zich op een ander (virtueel) netwerk bevindt.
De beste manier om dit probleem te omzeilen en al je apparaten tegelijkertijd te beschermen is door de VPN op je router te installeren. Dan zitten al je apparaten op hetzelfde netwerk en kunnen ze probleemloos communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:20
Je Chromecast maakt gebruik van je eigen internetverbinding en heeft daardoor als extern IP adres bijv. 80.x.x.x. Je mobiel/laptop/pc maakt ook gebruik van die internetverbinding, maar doordat je een VPN gebruikt hebben die als extern IP adres 90.x.x.x. Je kan daardoor alleen casten naar apparaten op 90.x.x.x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:34

Remi

Moo!

De VPN is alleen actief op je mobiel en niet op je chromecast. Op het moment dat de chromecast gaat streamen maakt hij rechtstreeks verbinding via je router met internet en niet je mobiel (VPN).

Een oplossing is een router installeren waar je een VPN kan activeren voor je hele netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:56

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

En als toevoeging, wat helpt met het begrijpen van de reden dat het niet werkt:

1. Je device kan niet met de Chromecast praten omdat ze feitelijk niet op hetzelfde netwerk zitten (zoals ook al aangegeven)
2. Je device streamt de meeste apps NIET naar de Chromecast: Je device vertelt de Chromecast welke stream te openen. Dus is het device die de streams van bijv Neflix opent, de Chromecast zelf en niet je andere apparaat.

Dat 2e punt moet je wel begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:34
Houd er rekening mee dat ServusTV actief VPN providers blokkeert.
Voornamelijk de grote providers worden actief gemonitord en geblokkeerd. ( ondanks dat ze een grote IP Range hebben )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:20
Dit probleem kan je trouwens ook hebben als je intern een guestnetwork hebt. Dan zitten je gasten bijv op 192.168.2.x en je eigen interne netwerk op 192.168.1.x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeaho
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13:26
Als je TV een ingebouwde chromecast heeft (en je dus niet gebruik maakt van een losse dongel) zou je ook kunnen kijken of je de NordVPN app kan installeren op je smart tv. Dit is een oplossing die voor mij altijd goed werkt.

edit: ik zie nu dat dit advies al was gegeven...

[ Voor 10% gewijzigd door Timmeaho op 28-03-2022 15:07 ]

Pagina: 1