Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kianyu
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 13-03 16:04
Mijn vraag:

Goedemiddag,

Ik heb sinds gisteren een probleem op mijn Samsung Galaxy A51.
Om mijn menu te ordenen heb ik mappen aangemaakt waarin ik de apps heb gezet.
Zo had ik ook een mapje met "Games" en en een mapje voor mijn dochter met wat apps die op de een of andere manier beide verdwenen zijn. Andere mapjes staan er nog wel gewoon, het zijn alleen deze 2 mapjes die kwijt zijn.
De apps zelf zijn individueel ook niet zichtbaar in het menu, maar wel te vinden via de zoekbalk bovenin of via de gamelauncher, waardoor ik het idee heb dat de gehele map verborgen is? Maar ik weet niet of dit wel kan.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Software is up to date volgens de telefoon.
Versie One UI 3.1 / Android versie 11

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb gezocht tussen mijn verborgen apps, maar hier staan ze niet tussen.
Reboot helpt helaas ook niet.
Verder heb ik me rot gegoogeld, maar helaas geen antwoord kunnen vinden... Hopelijk herkent iemand hier het probleem.

Alvast bedankt voor de moeite _/-\o_

Beste antwoord (via kianyu op 31-10-2022 11:07)

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
kianyu schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 07:58:
[...]

Nee ze zijn dus niet verborgen, want de gehele map is ineens weg :? Ik kan de games dus ook niet los terug zien in het appdrawer/menu, maar ik kan ze wel terug vinden in de game launcher of wanneer ik zoek bovenin de balk van de appdrawer.
Ze zijn er dus nog wel ergens, maar op de een of andere manier niet wanneer ik door de appdrawer heen scroll.
Ze staan dus wel in de game launcher?
Zo ja, dan worden standaard uit je appdrawer gehaald.
Dit kun je aanpassen door: Game launcher -> rechtonderin meer -> instellingen. Hier staat een optie om de apps weer te geven alleen in game launcher (apps weer geven "alleen game launcher"). Deze kun je aanpassen naar game launcher en appdrawer. Dan moeten ze weer zichtbaar worden en kun je de mapjes weer opnieuw aanmaken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:15
Heb je de telefoon al eens gereboot?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kianyu
GarBaGe schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:46:
Heb je de telefoon al eens gereboot?
Ja ook al geprobeerd inderdaad, doet helaas niks.
Sorry, had ik natuurlijk al kunnen vermelden, nu alsnog gedaan.

[ Voor 3% gewijzigd door kianyu op 28-03-2022 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Niet toevallig de apps verborgen onder: Instellingen -> startscherm -> apps verbergen?
Her kun je apps verbergen in je appdrawer (menu), maar geen complete mapjes. Wel is het zo als er dan 1 app overblijft de map verdwijnt (overgebleven app komt los in het menu te staan).

Staan ze niet los in de gamelauncher?

[ Voor 6% gewijzigd door Gismo1979 op 28-03-2022 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kianyu
Gismo1979 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 16:00:
Niet toevallig de apps verborgen onder: Instellingen -> startscherm -> apps verbergen?
Her kun je apps verbergen in je appdrawer (menu), maar geen complete mapjes. Wel is het zo als er dan 1 app overblijft de map verdwijnt (overgebleven app komt los in het menu te staan).

Staan ze niet los in de gamelauncher?
Nee ze zijn dus niet verborgen, want de gehele map is ineens weg :? Ik kan de games dus ook niet los terug zien in het appdrawer/menu, maar ik kan ze wel terug vinden in de game launcher of wanneer ik zoek bovenin de balk van de appdrawer.
Ze zijn er dus nog wel ergens, maar op de een of andere manier niet wanneer ik door de appdrawer heen scroll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:13
Heb je de cache, en eventueel op opslag, van Startpagina One UI al eens gewist? Bij de tweede zul je wel alles opnieuw moeten inrichten op je home screen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
kianyu schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 07:58:
[...]

Dit kun je aanpassen door: Game launcher -> rechtonderin meer -> instellingen. Hier staat een optie om de apps weer te geven alleen in game launcher (apps weer geven "alleen game launcher"). Deze kun je aanpassen naar game launcher en appdrawer. Dan moeten ze weer zichtbaar worden en kun je de mapjes weer opnieuw aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stnkfst
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-08 10:00
Twee keer naar rechts swipen in de app drawer? Daar zitten de verborgen apps. Tenminste, zo werkt het op mijn Poco F3, maar ik kan me voorstellen dat dit Android functionaliteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Stnkfst schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 09:32:
Twee keer naar rechts swipen in de app drawer? Daar zitten de verborgen apps. Tenminste, zo werkt het op mijn Poco F3, maar ik kan me voorstellen dat dit Android functionaliteit is.
Niet bij Samsung helaas. Verborgen apps zijn niet terug te vinden in de appdawer zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kianyu
Jeetje mina, ik heb de oplossing gevonden!

Er is in de Game Launcher een instelling: Game-apps alleen weergeven in Game Launcher.
Die is dus na een update automatisch aangezet |:(

Mocht in de toekomst iemand hier hetzelfde "probleem" ondervinden, dan hoop ik dat ze deze functie niet vergeten te checken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Gismo1979 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 09:18:
[...]

Dat probeerde ik hier te vertellen ;) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherida
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 29-04-2024
We zijn nu een aantal jaren verder, maar ik heb dus nu precies hetzelfde probleem met mijn Samsung A53. Uit het niets een hele map verdwenen en dit waren geen games, maar social media's apps. Ik kan ze met de zoekfunctie wel vinden, maar zijn nergens op mijn scherm te vinden en zo ook de niet.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Met google kwam alleen dit naar voren wat precies op mijn probleem dus leek.

Hoop dat iemand een oplossing voor me heeft.

Groetjes,

Sherida
Pagina: 1