Op zoek naar laptop - Videobewerking

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apophisbe
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-08-2022
Hallo allemaal,

ik heb momenteel een desktop waar ik best tevreden van ben, met name dit systeem. Ik ga echter na de zomer voor een jaar naar het buitenland, en zo'n vaste pc meesleuren is dan uiteraard geen optie. Bedoeling is dus om mijn vaste pc te verkopen, en in de plaats daarvan een laptop aan te schaffen.

Wat ga je met je laptop doen?
Idealiter kan ik met m'n laptop dezelfde dingen doen als met mijn vaste PC. Ik ben een dronepiloot en ben dus vaak bezig met 4k videobewerking in Adobe Premiere. Uiteraard ook af en toe fotobewerking met Lightroom en Photoshop. Ik ben heel m'n leven gewoon om te werken met Windows, maar op zich ben ik aan niets per se verbonden. Belangrijk voor mij is in de eerste plaats dat videobewerking wel echt mogelijk blijft. Op mijn vaste werkplek ga ik wellicht wel een externe monitor voorzien om makkelijker te werken (en omdat ik sowieso twee beeldschermen wil gebruiken) voor m'n dagelijks werk.

Wat is je budget?
Cru gesteld: wat nodig is. Ik werk dagelijks op m'n pc, en ik geef liever iets meer uit dan dat ik de hele tijd gefrustreerd ben over een laptop die voortdurend vastloopt bij het renderen.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Draagbaarheid is zeker niet het belangrijkste criterium hier. De laptop gaat meestal op dezelfde plaats staan, alleen ga ik enkele keren per jaar verhuizen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Kort gezegd: neen. Ik weet dat de markt voortdurend evolueert, en ik ben met geen enkel merk getrouwd. Prijs - kwaliteit is wat voor mij primeert. Als het dan uiteindelijk toch neerkomt op details, ja dan kies ik wel op basis van persoonlijke voorkeuren.

Alle advies is me hier welkom. Ik heb best nog wel wat tijd om alles uit te zoeken, en een goede keuze te maken, maar jullie advies zou zeer welkom zijn om die zoektocht mee aan te vatten!