Toon posts:

PC word denk ik wel heel erg heet :'(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na heel lang gekloot te hebben om me pc stabiel te krijgen (zie [topic=194452/1/50]) zit ik nou met het volgende probleem.
Mijn pc word echt bloedheet.
de kast temp. is om en nabij de 50 C en mijn proc schommelt tussen de 65 en de 70 graden.
Nou zou dit op zich nog niet eens zo erg zijn alleen is dit al het geval als ik gewoon een briefje aan het tikken ben en mijn kast open heb. :? (kun je nagaan hoe heet het dus ook op mijn kamer word :'()
Als cooler heb ik een Coolermaster DP5-6H51 op een amd 1200.
Is dit normaal en heb ik gewoon een andere cooler nodig of is dit niet echt gezond.
OC'en ben ik nog niet aan toegekomen, wil hem eigenlijk naar de 45 graden stressed hebben.

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:38

Hoicks

Techno!

Ik zou iig dit soort dagen de kast losrukken en er een tafelventilator op richten...

Maar het blijkt wel dat je koeling niet in orde is. Fans versleten?

Verwijderd

de kast temp. is om en nabij de 50 C en mijn proc schommelt tussen de 65 en de 70 graden.
Dit klinkt goed omdat je temperatuurverschil slechts 15 a 20 graden is.
Ik neem aan dat je je vergist met de systeem(chipset) temperatuur, dan klinkt het minder goed. Deze zal wel 50 zijn. De kast temperatuur ligt in de meeste gevallen zo'n 5 graden boven kamertemp.
kun je nagaan hoe heet het dus ook op mijn kamer word :'(
Dan zou je kamertemp 45 graden moeten zijn?
OC'en ben ik nog niet aan toegekomen, wil hem eigenlijk naar de 45 graden stressed hebben.
Als je kamer weer 20 graden is, zal je kast-temp op 23 graden zitten, systeem op 28 en cpu op 45.

Zit je onder het dak op een zolder soms?

• Hoicks
  • Laatst online: 20:38

Hoicks

Techno!

Ik vind een temp. van tussen de 65c en 70c anders best hoog. En als ik kijk naar de tijd dat je dit postte kun je er van uitgaan dat 'smiddags je temp ook nog eens een 10c omhoog schiet?

Dan zou je cpu namelijk al bijna 80c worden...

Dat heb ik wel tenminste.

Maar mijn cpu komt niet boven de 45c..

• Scally
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-05 15:36

Scally

Ik geloof dat ie het doet?

Mijn oude (nog steeds werkende!) AMD K6 233 werd altijd zo'n graadje of 70 a 80 C.
Heb em wel es op 83C gezien en toch liep ie altijd aardig goed :)
Maar goed, hij is alweer een poosje ingeruild voor een mooie Athlon T-bird 1 Ghz :9 (die stukken koeler is)

/edit
Een AMD kan dus aardig wat hebben qua temperatuur 8-)

...Y la tierra se hace mi trono... [Pentium 4 Northwood 2 Ghz, WinXP, 512MB PC133, HITACHI 250 GB@7200RPM] <-- ingesteld in 2001 lol

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
Op vrijdag 24 augustus 2001 09:26 schreef J.A.M.F. het volgende:

[..]

Dit klinkt goed omdat je temperatuurverschil slechts 15 a 20 graden is.
Ik neem aan dat je je vergist met de systeem(chipset) temperatuur, dan klinkt het minder goed. Deze zal wel 50 zijn. De kast temperatuur ligt in de meeste gevallen zo'n 5 graden boven kamertemp.
[..]

Dan zou je kamertemp 45 graden moeten zijn?
[..]

Als je kamer weer 20 graden is, zal je kast-temp op 23 graden zitten, systeem op 28 en cpu op 45.
Kweet nie wat je allemaal loopt te brabbelen, maar dat van 23 graden in je kamer dus 28 in je systeem slaat nergens op. Als iemand helemaal geen casefans heeft, of 1 of 2 dan kan je met dit warme weer (25) echt wel temps tot 40/43 graden verw8en. Aangezien die gast een cpu van 70 graden heeft kan het best 50 graden worden. (chipset/case iets lager) Ik heb zelf met 7 casefans al moeite om 3 graden boven kamer temps te blijven.

mijn advies, hang een stuk of 2/3 casefans in je case, en koop snel een goede cpu koeler want die coolermaster die je nu hebt is zowat de goedkoopste die er is, en idd eigenlijk bedoelt tot 1,2 ghz, maar maak daar maar snel 0,9 van.

Verwijderd

Inderdaad... casefans en een goede airflow opbouwen. Ik werk hier met een TB 1200@1377 en mijn bordje wordt 30C en de CPU 41C (idle met VCool) met een Super Orb en 4 casefans. In deze kamer is geen ventilatie en het wordt hier dik bijna 30C 's-avonds als de warmte blijft hangen. Jouw waardes zijn gewoon veel en veel te hoog!

Verwijderd

Het ligt waarschijnelijk niet aan je voeding want ik heb zelf een 250Watt voeding (een echte 250Watt net als jou A-Open 300Watt voeding) Maar ik heb er nog meer apparaatuur aan zitten. Tenzij je voeding niet meer 100% goed is, of misschien heeft hij een spannings piek gehad (onweer of een spannings peik op het net). Verder probeer het geheugen eens te vervangen (eventueel voor 265MB) voor het testen.
En hoe is de airflow in de kast. Zorg ervoor dat de warme lucht bij de processor direct weg kan naar buiten.
Misschien een andere cooler. Bios update? -> Release 3 van Abit (werkt hiet goed op Abit KT7)
Verder suc6.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, case-fans en andere poc koeler dus.

Zijn er misschien ook nog sug. voor goede stille koelers?
(dat ik niet zometeen het idee heb dat ik naast een helicopter sta).
Ik vind de koeler van mijn voeding eigenlijk al redelijk veel lawaai maken.

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Probeer anders eens of je systeem stabiel blijft als je je voltage verlaagt (als dat kan), minder voltage betekent minder hitte..

Casefans plaatsen voor een airflow door je kast lijkt me ook geen overbodige luxe, de temperatuur in je kast daalt hierdoor en dat betekent dat je Coolermaster (idd geen superkoeler) koudere lucht heeft om de CPU mee te koelen..

Neem anders een Coolermaster EP5-6I11, bij [url="http://www.eynstein."]Eynstein[/url] (mijn persoonlijke favo shop) 34 piek, koelpasta voor 9,25 erbij en eventueel wat casefans erbij (kosten iets meer dan een tientje geloof ik) heb je al een stuk koelere pc, terwijl je niet al te veel herrie hebt..

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:41

Soullie

Planeshift

zoals al gezegd werd koop case fans... maakt echt super veel verschil....

mijn kamer is dus ook op de zolder en met deze temperaturen en de zon die er op staat te bakken word het op mijn kamer makkelijk 30 graden (meestal meer :'()

nu had ik dus ook het probleem dat mijn cpu veel te warm werd na mijn gevoel (niet echt probs verder) maar ik vond het gewoon niet gezond uitzien..3 casefans en een slotcooler gekocht en mijn pc is nu met de case closed stukke cooler als met case open en ventilator erop gericht...

nu haal ik met dit weer nog steeds 36 graden moederbord (down van 46)

en cpu 55 (down van 64).... full load

het sŽavonds zakt mijn temp enorm omdat mijn kamer temp ook zakt... dus * Soullie is een stuk meer tevreden... *D

*typo |:(*

• marteltor
  • Laatst online: 15:20
casefans plaatsen en een Noise Control Silverado kopen. :)

• marteltor
heb jij trouwens nog problemen gehad met je mobo en geluidskaart?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, heb geen problemen meer met de comp. verder, alles werkt zoals het zou moeten werken.

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 08:45
Op vrijdag 24 augustus 2001 01:46 schreef arjenv het volgende:
Als cooler heb ik een Coolermaster DP5-6H51 op een amd 1200.
Is dit normaal en heb ik gewoon een andere cooler nodig of is dit niet echt gezond.
Ik heb zelf een duron 750 en met dezelfde cooler. En die loop stressed ook bijna 50 graadjes! case temp = ongeveer 38. Dus een nieuwe cooler is aan te raden. En gebruik koel pasta of die arctic silver 2.

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

mijn bak wordt als de kast dicht is en alles op standaard 65 graden idle !!!! ik wil neit weten hoe die stressed is.

nu issie 54 stressed met de kast open + kamerventilator ervoor :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb al zitten kijken naar andere coolers voor de proc, maar welke kan ik dan het best nemen?
1. Swiftech MC462-A with Delta AFB-80HP fan
2. Alpha PAL6035MFC + Delta AFB-60HP
3. Global Win WBK38

Voor mijn kast zoek ik dan wel ergen een paar 8omm fans.

Tot zover bedankt allen voor jullie reaktie

• marteltor
de Silverado

Verwijderd

[offtopic]
Mijn vriendin ook! Welke fan heeft zij nodig?
[end offtopic]

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Dit is wat je moet doen:

1. Koppel je PC los en zet 'm voor een 10 min in de freezer.
2. Haal je PC weer uit de freezer.
3. Werk je kabeltjes in je kast netjes weg, zorg dus voor een goede airflow in je case.
4. Ga naar de PC-boer en haal een Thermaltake Dragon Orb III.
5. Ga naar huis en vervang je cooler voor je nieuwe Orb.
6. Plaats zoveel mogelijk casefans in de kast.
7. Ga naar de plaatselijke airco-boer en haal een airco.
8. Laat die airco plaatsen in de ruimte waar de PC staat.
9. Probeer voorzichtig op je PC weer aan te zetten.

Alle gekheid op een stokje, je proc begint met smelten bij 95 graden, dus je moet wel uitkijken. Fuck... ik zie net dat mijn processor op 61 graden staat (met Thermaltake Dragon Orb III). OK, ik zet me PC in de freezer!

SeeYaLater

Verwijderd

[offtopic]

Ik moest die topic 2x lezen door dat gare Nederlands.
D t of dt is toch echt niet zo heeeeel moeilijk hoor..

ach ja het is tenslotte 17:30 vrijdag in een non-airco kantoor waar de zon de hele dag op schijnt en ik moet wachten op een telefoontje van een klant..

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Kijk, ik heb me PC ff in de freezer gezet en nu is ie 49 graden...

Nee hoor, ik heb deze proc/cooler/mobo/mem nog maar een week en heb nog weinig aan het binnenste van me PC veranderd. Moet me kabels zelf nog wegwerken, er moeten nog een paar HD's uit en ik heb nog wat extra casefans in bestelling.

Verwijderd

Probleem had ik ook, dure coolers maakten geen verschil.

Ander mobo gekregen (nu een A7M266 ipv een A7A266)

SUC6

Verwijderd

je moet je kast juist dicht laten om het koeler te houden van binnen, ten eerste komt de warme lucht (het is warm nu) dan minder binnen en de koele lucht van de cooler(s) wordt goed verdeeld en ontsnapt minder naar buiten!

Verwijderd

Topicstarter
Heb de kast ook dicht gehad, maar toen liep de temp in de kast juist op ipv af.

• Redboost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11-2024
Thermaltake Vulcano II is een stille koeler, die toch goed koelt.. Volgens de reviews koelt ie net zo goed of beter als de Orb's..

• marteltor
m`n proc is nu 68 graden
Pagina: 1