Aio koeling

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ali Bicer
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 03-07-2023
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?

Goede koeling.
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben.
Ik wil advies over een goede aio koeling 240mm
Wat wil je ermee bereiken?

Heel veel eigenlijk.

Wat is je budget?
Ik wil er max 130 euro aan uitgeven.

Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

130 ongv.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?

Niet echt.
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.

Alternatives!!

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Lian li o11 air mini
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik ben bezig met het bouwen van een pc'tje, maar wat voor koeling is geschikt voor een 5600x processor? Ik ga zowieso voor de OC (omdat het kan).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:09

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik mis de eigen inzet volledig. Welke aios heb je zelf gevonden en waarover twijfel je? We willen best advies geven, maar zonder voorzet wordt het lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ali Bicer
Ik zat te denken aan een artic freezer ii 240mm. Veel positieve reviews zeg maar. Alleen bouw ik mijn eerste systeem dus vraag me af of het aan te raden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:33
waarom wil je een aio ipv een luchtkoeler?
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1476194;1129749/
de bq is even duur, en stuk stiller.

[ Voor 53% gewijzigd door 99ruud99 op 28-03-2022 13:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:22
Mijn advies is het dat je geen AIO voor een 5600x nodig hebt.

Iets als pricewatch: Scythe Fuma 2 of pricewatch: be quiet! Dark Rock Pro 4 is al ruim voldoende, en gaat gegarandeerd nooit lekken.

[ Voor 21% gewijzigd door NESFreak op 28-03-2022 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:43
En welke CPU/moderbord denk je aan?, eens met @NESFreak , neem een luchtkoeler - deze CPU is geen stroomvreter

[ Voor 54% gewijzigd door martyw op 28-03-2022 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ali Bicer
Ik dacht meer toekomst gericht! Eventuele cpu upgrades, maar een luchtkoeler kan eventueel ook heb al wel een stock amd kühler? Is dat kwalitatief wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:22
Het is nogmaar de vraag of je met een upgrade niet ook je hele ram (DDR5) en moederbord (AM5) mee moet nemen. nieuws: AMD bevestigt komst AM5-platform in 2022 met ondersteuning voor DDR5 ...

Ook is het nog maar hopen dat je huidige koeler met AM5 gaat werken: nieuws: Uitgelekte renders tonen volledig ontwerp van AM5-socket voor Ryzen 7...

Die koelers die ik al eerder noemde zijn trouwens ook nu al dik in orde voor een 5800x, dus ik zou het bespaarde geld bijvoorbeeld eerder daar aan uitgeven.

Of het alvast besteden aan een RAM upgrade.

Verder weten we ook nog niet wat voor behuizing je nu op het oog hebt, maar als daar niet genoeg fans bij zitten, dan zou je daar nog voor extra airflow kerstverlichting bij kunnen kopen: pricewatch: Cooler Master MasterFan MF120 Halo 3in1, 120mm pricewatch: Lian Li O11 Air Mini Zwart overheen gelezen. Lijkt mij genoeg airflow uit zichzelf te hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door NESFreak op 28-03-2022 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ali Bicer
Nesfreak thnx voor de tips! Krijg dinsdag mijn lian li air mini case binnen. Heeft (maar) drie fans mee.. maar ben niet echt van plan om lain li unifans aan te schaffen vanwege de absurde prijs. Volgens mij 80,- voor 3 fans. Zat eff te kijken naar die van ezdiy. Ziet er redelijk uit zowel de prijs als concept.
Pagina: 1