Dit zou gewoon moeten werken, als er beeld gegenereerd wordt, dan dat prima een extension zijn, er is geen enkele reden waarom dat alleen mirror zou zijn.
De specs van deze laptop stellen vrij hard dat hij slechts 2 schermen aan kan sturen.
Natuurlijk geven de specs aan dat er maar 2 monitoren aangestuurd kunnen worden, er is immers maar 1 externe videopoort en die ondersteunt maar 1 scherm.
De Intel van de laptop is volgens mij 7e generatie. De interne gpu ondersteunt sinds de 4e generatie gewoon 3 schermen.
En hoe zie je dat voor je dan? Waar ga je die op aansluiten?
Nou, gewoon USB-C of USB-A. Dat maakt in dit geval niets uit, want de ondersteuning voor een video-signaal hebben beiden niet. Maar de interne gpu de zooi laten berekenen, dan comprimeren in de cpu en dat als een data-signaal door de kabel sturen en dan weer omzetten naar video in de adapter kan bij beide poorten.
De laptop heeft geen eigen docking stations. De enige optie is dan een USB-C docking station die een eigen ingebouwde videochip heeft. Die zijn heel erg schaars én heel erg duur. De meeste USB-C dockingstations gebruiken Thunderbolt of DP-alt-mode, beiden niet beschikbaar op deze laptop.
Je kunt hier gewoon ieder dock/adapter aanhangen die van USB-A naar HDMI gaat. Dan weet je zeker dat het werkt, want USB-A heeft per definitie geen ondersteuning voor videosignalen.
@
draayertje
De aangedragen Dell D6000 is prima, al is die wel wat zwaar voor de laptop (als in: eigenlijk kun je niet alle mogelijkheden van het dock gebruiken met de huidige laptop). Dit is namelijk een van de weinige docks die via USB (en dan zonder ondersteuning voor Alternate Mode), 2 4K-schermen kan aansturen.
Bij die resolutie zie ik wel performance-issues, maar bij 1 Full-HD-schermpje echt niet.
Ik draai sinds kort ook 2 schermen op zo'n D6000 (1x4K en 1x 1440p) en dat gaat prima (inderdaad ook voor € 85). Ook video gaat prima op 4K (ik heb er wel een pittige cpu aan hangen dan, maar de dock is dus niet de beperking), al zul je er niet op kunnen gamen (maar ja, dat kun je op mijn werklaptop toch al niet

)