Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeindertAcda
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08-08-2022
Ik ben een beetje een leek in deze techniek, dus ik hoop dat hier het winnende antwoord kan vinden.

Al enkele jaren gebruik ik voor live verslag werkzaamheden een VideoMicro ( VideoMicro ) op mijn Nokia 7.2. Afgelopen weekend heb ik mijn nieuwe toestel in gebruik genomen, een Xiaomi 11T Pro. Een prachtig toestel.

Voor mijn koptelefoon heb ik een verloopstukje erbij gekocht en hiermee kan ik zonder problemen bellen (zowel horen als spreken). Echter zelf met tussenstukje krijg ik geen geluid op mijn Videomicro externe microfoon. Hierdoor kan ik alleen via de standaard camera app alleen beeld opnemen en geen geluid.

De externe microfoon heeft een 3.5mm jack aansluiting, is het mogelijk dat ik een ander speciaal tussenstukje / verloop stukje nodig heb? Iemand een idee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Nu ben ik toch benieuwd welke type adapter jij gebruikt. Ikzelf heb eeen usb-c to 3.5mm adapter van Ugreen en heb het zojuist voor je getest met alleen een microfoon en ervaar geen problemen en het geluid wordt gewoon opgenomen via de telefoon.

Ik heb hem zelf via Ali besteld dus ik weet niet zeker of het exact dezelfde is maar Amazon verkoopt hem ook: https://www.amazon.nl/UGR...bel-OnePlus/dp/B07MCT2684

Ik heb mogelijk nog wel een andere oplossing voor je maar laat eerst maar weten of dit jouw probleem verhelpt.

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.