Op zoek naar een vreemde kabel/draad

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spawn666
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-05 09:28
Ik heb een draad die ik wil verlengen (nanoleaf flex connectors)
De draad is alleen van binnen wat vreemd en ik heb geen idee of ik de draad ergens kan kopen.
Het heeft een witte buiten huls met 3 kernen.

rood 1.5mm diameter incl de mantel. +
blauw 0.7mm diameter incl de mantal. signaal
metalen draad 1mm zonder een mantel. -

totale draad dikte is 3mm

ik kan de draden los proberen te vinden maar krijg veel verwarrende tegenstrijdige AWG naar mm conversie schema's dus weet niet wat ik moet bestellen.
heeft iemand advies of een idee waar ik deze specifieke soort draad kan kopen? of weet iemand welke awg nummering overeen komen deze draad/kern diktes?
bijvoorbaat dank voor de hulp. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svrooij86
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-04 22:16
Ik weet niet wat voor kabel je precies nodig hebt, maar de nanoleaf is eigenlijk een adresseerbare rgb led. Vermoedelijk heb je dus stroom +/- en data. De data is een digitaal signaal en hoeft dus niet perce heel dik te zijn.

Drie keer 1,5mm is gewoon goed. En eventueel zou de data dunner mogen, maar dikker maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-05 15:20
hmm, 3 aders.
Dan zou het de voedingskabel moeten zijn en niet een koppelverbinding want die heeft 4 aders.
Ik vind het wel vreemd dat je meerdere diameters aders hebt in de kabel.

Ik zou dan gaan voor een 3x 1,5mm2 kabel (3x 15 awg als die maat wilt hebben)

Aan de andere kant lijkt dit veel dikker dan de de originele voedingskabel, weet je zeker dat je goed gemeten hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhaas
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:32
pickboy schreef op maandag 28 maart 2022 @ 00:06:
hmm, 3 aders.
Dan zou het de voedingskabel moeten zijn en niet een koppelverbinding want die heeft 4 aders.
Ik vind het wel vreemd dat je meerdere diameters aders hebt in de kabel.

Ik zou dan gaan voor een 3x 1,5mm2 kabel (3x 15 awg als die maat wilt hebben)

Aan de andere kant lijkt dit veel dikker dan de de originele voedingskabel, weet je zeker dat je goed gemeten hebt?
1,5mm2 is nogal dik voor een ledstrip. 1,5 mm Diameter en 1,5mm2 oppervlak is niet hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:18
pickboy schreef op maandag 28 maart 2022 @ 00:06:
Hij heeft de diameter gemeten inclusief de isolatiemantel. (tenminste voor de twee draden die een mantel hebben). aders zelf zijn dus een stuk kleiner dan 1,5mm2.
dnhaas schreef op maandag 28 maart 2022 @ 00:57:
[...]

1,5mm2 is nogal dik voor een ledstrip. 1,5 mm Diameter en 1,5mm2 oppervlak is niet hetzelfde
… Maar het scheelt niet veel.. 1,5mm diameter geleider is ong. 1,8mm2 oppervlak.
Verschil zit em echter in bovenstaande opmerking.

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spawn666
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PmQeDSrJIMKoFSCPqY_VHHmgykc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sfu5CQFAIi563YPsQ8CHLJgb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spawn666
Wat het lastig maakt is die totale 3mm dikte. Die is belangrijk omdat als ik dikker ga de connector niet goed in sluiten.

Ik heb de maten goed opgenomen. De - is alleen raar omdat die de buiten mantel gebruikt als isolatie ipv een eigen isolatie te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat gebeurt veel vaker. Kijk maar eens bij grondkabel en microfoonkabel. Zo heel gek is het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fockarty
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:13
Gewoon shielded lijkt me ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spawn666
Nee, de ziel er draad zit niet als shield om de andere. Het is echt een losse draad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSparkels
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:27
Het lijkt met gewoon een kabel met een (aard)litze die in de kabel zit.
De 3mm maakt het wel lastig... lijkt wel een Chinese special.

Het is waarschijnlijk vloeken in de kerk maar kan je er geen stukt tussen zetten zodat je de plug netjes kunt afwerken?
Wat er tussen zit kan dan wat dikker zijn, want ik kom wel 2x0.22 tegen met litze maar die is al snel 6mm dik ...

Succes met je uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02:56
Afhankelijk van hoeveel lengte je nodig hebt, neem een (oude) USB/muis/telefoon lader kabel, heeft 4 kernen en "shield". De diameter van dit soort kabels is rond de 3mm.
Je kan desgewenst 2 paren maken van de 4 kernen door ze samen te voegen.
Je kan deze kabels ook los per meter kopen bij Conrad of Ali oid. Zoek op USB data cable/kabel.
Maar in feite voldoet elke 3 aderige kabel met de juiste buitendiameter in dit geval.

[ Voor 15% gewijzigd door GeeEs op 28-03-2022 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emula
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-05 12:48
je kan ook kijken of het met een simpele usb kabel verwerkt kan worden die zijn meestal ook niet veel dikker dan 3mm en hebben toch 6 aders.
hier kan je dan bv 3 aders aan elkaar binden om totaal op een grotere mm2 uit te komen desondanks dat het losse aders zijn.
dan krijg je dus 1 ader voor je signaal 2 aders voor je min en 3 aders gecombineerd voor de plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
De exponent in mm2 wordt door sommigen nogal lastig gevonden, zeker op een smartphone. Maar een goede verstaander is maar een half woord nodig, d.w.z. dat meestal met 1,5mm overduidelijk1,5mm2 wordt bedoeld. Het door een enkeling niet weten wat het verschil is even buiten beschouwing gelaten, want zelfs dat leidt zelden of nooit tot rampen. Dus doorgaans geen reden tot mierenn----. Maar heel soms is een klein beetje aandacht wel aardig.
BrainCrash schreef op maandag 28 maart 2022 @ 01:06:
[...]
… Maar het scheelt niet veel.. 1,5mm diameter geleider is ong. 1,8mm2 oppervlak.
Verschil zit em echter in bovenstaande opmerking.
Nee, in dat voorbeeld is het verschil gering, maar neem vervolgens 2,5mm naast 2,5mm2. Naar mate de diameter groter wordt neemt het getalsmatige verschil tussen diameter en doorsnede toe. Bij een diameter van 10mm wordt de doorsnede al 78,5mm2. En heel soms kan dit wel eens tot misverstanden leiden. In dat geval schrijf je gewoon qmm, dat is ook goed of desnoods het iets minder correcte mm2, daar valt ook zelden iemand over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spawn666
inmiddels gelukt. Ik heb kabels gebruikt die ik nog had liggen. In eerste instantie had ik de connector opengemaakt het los gesoldeerd. Maar de nieuwe kabels hadden soms moeite om vastgesoldeerd te worden.
ook was de connector moeilijk dicht te krijgen gezien mijn kabels ietsje dikker waren dan de oorspronkelijke kabel.
Uiteindelijk heb ik de draad doormidden geknipt en daar de verlenging aangebracht. dacht werkte het beste.
dank voor al het advies.
Pagina: 1