Processor niet ondersteund in win 11

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:46
Enthousiast begonnen met bestellen van nieuwe onderdelen voor mijn laptop. Accu, ssd en windows 11 pro. Nu heb echter gelezen dat mijn cpu niet geschikt is om Windows 11 te installeren. Het gaat om een Intel i5-4210u.
Laptop: Asus T4118H F750LN.

Werkgeheugen is 8GB. Videokaart is een Nvid 740m denk ik. Ssd is een 240GB Sata van Crucial.

Nu heb ik gelezen dat door een bepaalde dll bestand te verwijderen uit de ISO het misschien toch mogelijk zou zijn.
Heeft iemand hier ervaring mee? En zo ja waar moet ik dan op letten? Of wordt het toch een ander besturingssysteem?

...

Beste antwoord (via Zatara op 28-03-2022 15:22)

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:08
Ik zou bij die laptop gewoon fijn op Windows 10 blijven zitten (met die nieuwe onderdelen), welke nog gewoon tot 2025 ondersteund wordt door MS.

Tegen die tijd is je laptop dan 11 jaar oud en wel hoognodig aan vervanging toe.
Er zullen van Windows 11 ook wel elk half jaar nieuwe OS upgrades uitkomen net als voor Windows 10.. Wat denk je dat er met de eerstvolgende grote upgrade gebeurt met zo'n ontbrekende DLL file, of andere hacks, mocht je het uberhaupt al voor elkaar krijgen om Win11 te laten werken?

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:21

nelizmastr

Goed wies kapot

Je moet er wel rekening mee houden dat updates op termijn worden geblokkeerd voor niet-ondersteunde systemen. Als je daar dus maar rekening mee houdt, met deze 9 jaar oude processor.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:08
Ik zou bij die laptop gewoon fijn op Windows 10 blijven zitten (met die nieuwe onderdelen), welke nog gewoon tot 2025 ondersteund wordt door MS.

Tegen die tijd is je laptop dan 11 jaar oud en wel hoognodig aan vervanging toe.
Er zullen van Windows 11 ook wel elk half jaar nieuwe OS upgrades uitkomen net als voor Windows 10.. Wat denk je dat er met de eerstvolgende grote upgrade gebeurt met zo'n ontbrekende DLL file, of andere hacks, mocht je het uberhaupt al voor elkaar krijgen om Win11 te laten werken?

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:46
Ik denk dat jullie gelijk hebben. Toch maar windows 10 installeren.
Bedankt!