Hallo allemaal,
Mijn pc van bijna 10 jaar oud loopt op haar tandvlees: tijd voor iets nieuws. Mijn kennis van pc componenten en compatibiliteit e.d. gaat niet zo diep als ik zou willen. Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Komende 2/3 jaar single player games kunnen draaien op 1440p hoge settings. Verder de pc de komende 7/8 jaar gebruiken voor MMORPG’s en FPS games op lagere settings. Ik wil eventueel na 4/5 jaar de GPU upgraden als de prijzen wat betaalbaarder zijn. Vandaar dat ik gelijk voor een voeding van 850 wat ben gegaan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 1600 euro voor de desktop. 1700 euro max als ik daardoor meer waar voor m’n geld krijg. Randapparatuur heb ik al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Desktop zonder windows. Ik heb geen cpu cooler toegevoegd, omdat deze wordt meegeleverd bij de CPU.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Prijs/kwaliteit verhouding vind ik belangrijk. Daarnaast heb ik geen interesse in RGB, maar als het 'beste' product RGB heeft is dat prima.
Ga je overklokken?
Ben ik niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Ik ga voor het eerst zelf een PC bouwen, misschien iets om rekening mee te houden
Zie ik iets over het hoofd qua compatibiliteit?
Is de meegeleverde CPU cooler voldoende?
Kan deze PC over een aantal jaar ook een betere GPU aan, of moet ik nu dan nog andere componenten upgraden?
Ik ben benieuwd naar jullie inzichten en alvast enorm bedankt voor de moeite!
Mijn pc van bijna 10 jaar oud loopt op haar tandvlees: tijd voor iets nieuws. Mijn kennis van pc componenten en compatibiliteit e.d. gaat niet zo diep als ik zou willen. Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Komende 2/3 jaar single player games kunnen draaien op 1440p hoge settings. Verder de pc de komende 7/8 jaar gebruiken voor MMORPG’s en FPS games op lagere settings. Ik wil eventueel na 4/5 jaar de GPU upgraden als de prijzen wat betaalbaarder zijn. Vandaar dat ik gelijk voor een voeding van 850 wat ben gegaan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 1600 euro voor de desktop. 1700 euro max als ik daardoor meer waar voor m’n geld krijg. Randapparatuur heb ik al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Desktop zonder windows. Ik heb geen cpu cooler toegevoegd, omdat deze wordt meegeleverd bij de CPU.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Prijs/kwaliteit verhouding vind ik belangrijk. Daarnaast heb ik geen interesse in RGB, maar als het 'beste' product RGB heeft is dat prima.
Ga je overklokken?
Ben ik niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Ik ga voor het eerst zelf een PC bouwen, misschien iets om rekening mee te houden
Zie ik iets over het hoofd qua compatibiliteit?
Is de meegeleverde CPU cooler voldoende?
Kan deze PC over een aantal jaar ook een betere GPU aan, of moet ik nu dan nog andere componenten upgraden?
Ik ben benieuwd naar jullie inzichten en alvast enorm bedankt voor de moeite!
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-12600 Boxed | € 248,99 | € 248,99 |
| 1 | Moederborden | ASUS Prime B660-Plus D4 | € 144,90 | € 144,90 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3070 Ti VENTUS 3X 8G OC | € 813,65 | € 813,65 |
| 1 | Behuizingen | Phanteks Eclipse P400S Zwart | € 78,20 | € 78,20 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3600C18 | € 68,99 | € 68,99 |
| 1 | Voedingen | Seasonic Focus GX-850 | € 99,- | € 99,- |
| 1 | Solid state drives | Kingston NV1 2TB | € 158,95 | € 158,95 |
| Totaal | € 1.612,68 | |||