Egaline icm noppenplaat op hout?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insp.gadget
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 20-03-2023
Goede avond.
Op dit moment heb ik een 2cm parketvloer, deze ligt op een houten 0.5 cm ondervloer en deze ligt op een houten ondervloer.
Ik denk er aan om de parketvloer en ondervloer er uit te halen, hier noppenplaat neer te leggen met vloerverwarmingsbuizen er in en egaline erover tbv een pvc vloer
Ik kan echter niet vinden hoe dik de laag egaline bovenop de noppenplaat moet zijn.
Heeft iemand ideeën hierover, en of dit überhaupt wel een goed idee is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:39
Egaline is hier niet de oplossing.
Je kan beter eens kijken/inlezen over een droogbouw vvw systeem. Ook op Tweakers lopen daar een paar topics over.
Verder is de stabiliteit, met name doorbuiging, van de dragende vloer belangrijk. Hoe is die?

[ Voor 24% gewijzigd door JukeboxBill op 27-03-2022 22:14 ]

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insp.gadget
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 20-03-2023
JukeboxBill schreef op zondag 27 maart 2022 @ 22:12:
Egaline is hier niet de oplossing.
Je kan beter eens kijken/inlezen over een droogbouw vvw systeem. Ook op Tweakers lopen daar een paar topics over.
Verder is de stabiliteit, met name doorbuiging, van de dragende vloer belangrijk. Hoe is die?
Bedankt. Dat klinkt heel ideaal! Had ik nooit van gehoord/gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:30
Hout werkt, en zaken als egaline of zandcement breken dan gemakkelijk, zeker als er vloerverwarming in zit (uitzet en krimp door variërende temperaturen. Schluter heeft zo een zeer goeie (maar dure) oplossing om te kunnen tegelen op houten vloeren met vloerverwarming.
Ik ben niet zo bekend met PVC, maar het lijkt me dat een gebarsten egaline onderlaag ook zijn effecten zal hebben op de PVC toplaag.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.