Auto subwoofer aansluiten op luidspreker uitgang?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazypsycho
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12:42
Een tijd geleden deze subwoofer overgenomen van een kennis van mij:Pioneer TS-WX206A. Ik ben zelf niet echt bekend met Auto's en Audio in het algemeen. Nu wou ik deze eindelijk in mijn auto aan gaan sluiten. Ik heb een Daihatsu Sirion 2 met nog de orginele radio erin, ik verwacht zelf niet dat deze radio goede aansluit mogelijkheden heeft. Om deze te vervangen zou ik een compleet nieuwe faceplate moeten kopen zodat er een (normale) aftermarket Auto radio erin te zetten.

Nu vroeg ik mij dus af. Zou het mogelijk zijn zonder problemen om deze subwoofer aan te sluiten met een luidsprekersnoer op de luidspreker uitgang die achter in het portier van de auto zit? Zonder problemen bedoel ik dus: veiligheid qua brand, kortsluiting en dergelijke maar ook qua stroomverbruik?
Ik zal hieronder wat plaatjes toevoegen van de subwoofer en waar dat ik hem op aan zou willen sluiten.
zoals te zien is op de foto is er ook een luidsprekersnoer aangesloten op de binnenkant van de subwoofer?
bij voorbaat dank! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/runUDiwsB1o1CLChEn6SqPr4V_8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EaIRRzvf3UpUAUTfNoww0rBC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QZg6pDEqP70iTC5-TQsaFvPDC_0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f3kRhVlWYTZIKhoCtPFsnxT9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0dBT3h-2nYq5TP4UoSQHiQaLWjs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TXlDoADfRkAFx2sMzn1uYOjf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9qAhlOXjrdroMdeCx1Nv8wgoa28=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s91oCA2in9qeTsqXIUjFq4Om.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ISURAV1viEG05PvqG81DbhYC9QA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Pf74AHiVGzr7GoQxVlI3cBQG.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

zou zo'n sub niet een bepaald signaal verwachten om 'aan' te gaan?

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27

FeaR

In GoT we trust

lazypsycho schreef op zondag 27 maart 2022 @ 17:37:
Ik ben zelf niet echt bekend met Auto's en Audio in het algemeen.
Ik ook niet dus hecht mogelijk niet al te veel van deze post :P

Ik zie een actieve subwoofer (connectie voor power) maar de kabel die er uit komt lijkt om de subwoofer te voeden met een externe amp (en de subwoofer als passief in te zetten)? Hoe wil je de subwoofer gaan gebruiken. Normaal zou ik zeggen dat je een actieve subwoofer zonder problemen High Level op een autoradio aan kan sluiten omdat je geen vermogen hoeft te leveren maar alleen signaal. Een dergelijke subwoofer passief aansturen lijkt mij niet kunnen. Maar dat is dus puur afgaande op mijn kennis qua audio voor in de woonkamer. Hoe dan ook begint het, denk ik, met passief of actief aansluiten. AKA, wat doet dat stuk luidsprekerkabel uit de subwoofer?

Bovenstaande nog niet bekeken of de aansluiting in het portier wel het signaal krijgt wat je wilt. Wederom bekeken met de oog vanuit home cinema, maar als het portier alleen de audio van de rechter of linker kanaal uit de audio track zijn mis je ook al een deel van de weergave (dat van de andere speaker).

[ Voor 15% gewijzigd door FeaR op 27-03-2022 17:45 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:32

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Die erbij geknoopte bedrading is bah. Lijkt beunwerk.

Deze sub heeft een "high input" waar je een speakerdraad op kan aansluiten: dat witte blokje waar sp input boven staat. (2e van rechts). De meest rechter is voor je stroomvoorziening en je remote schakeldraad.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazypsycho
FeaR schreef op zondag 27 maart 2022 @ 17:42:
[...]
Ik ook niet dus hecht mogelijk niet al te veel van deze post :P

Ik zie een actieve subwoofer (connectie voor power) maar de kabel die er uit komt lijkt om de subwoofer te voeden met een externe amp (en de subwoofer als passief in te zetten)? Hoe wil je de subwoofer gaan gebruiken. Normaal zou ik zeggen dat je een actieve subwoofer zonder problemen High Level op een autoradio aan kan sluiten omdat je geen vermogen hoeft te leveren maar alleen signaal. Een dergelijke subwoofer passief aansturen lijkt mij niet kunnen. Maar dat is dus puur afgaande op mijn kennis qua audio voor in de woonkamer. Hoe dan ook begint het, denk ik, met passief of actief aansluiten. AKA, wat doet dat stuk luidsprekerkabel uit de subwoofer?
Ik heb even na gevraagd bij de kennis van wie ik hem heb overgenomen. hij heeft mij verteld dat de kabel die uit de sub komt hij bij zijn eigen auto destijds had aangesloten op de speaker uitgang achter in zijn auto en dat dat altijd prima heeft gewerkt. (Vraag mijzelf toch een beetje af hoe veillig dat dit precies is) Hij heeft deze sub ook op deze manier ooit overgenomen van iemand anders. dus ik neem aan dat de kabel die er uit komt iemands eigen kunstwerk is? Ik denk trouwens dat ik even moet onderzoeken wat het verschil is tussen passief en actief want daar heb ik eerlijk gezegd ook geen idee van.

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 27-03-2022 18:01 . Reden: Quote gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:32

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Passief= zonder versterker, dus aparte versterker nodig.
Actief= met ingebouwde versterker.

Waarschijnlijk hadden ze niet meer de originele stekkers, dus rechtstreeks gesoldeerd? Even openmaken en kijken.

[ Voor 38% gewijzigd door teacher op 27-03-2022 17:51 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazypsycho
teacher schreef op zondag 27 maart 2022 @ 17:50:
Passief= zonder versterker, dus aparte versterker nodig.
Actief= met ingebouwde versterker.

Waarschijnlijk hadden ze niet meer de originele stekkers, dus rechtstreeks gesoldeerd? Even openmaken en kijken.
Top thanks voor de info!
Even snel opengedraait lijkt er inderdaad op dat die daar rechtstreeks is gesoldeerd.

Wat zou het meest veilig/slim zijn? Toch maar wat meer geld er tegen aan en een nieuwe face plate met Radio en dan deze of een nieuwe sub op de juiste manier aansluiten lijkt mij? Vind het toch een beetje risky wat veiligheid betreft aangezien die dus ook niet gegrond zou zijn op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazypsycho
Dank voor alle reacties! Ik ga er een groter project van maken inclusief nieuwe radio dus ook faceplate voor in het dashboard. En daarna een nieuwe sub fatsoenlijk aansluiten!
Pagina: 1