Alias vs Mailbox - wat is het verschil?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank B268
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09-2024
Ik heb een hosting beginners vraag - ik ben aanbiedingen van email hosting providers aan het bekijken en men heeft het over aantallen aliassen en/of aantallen mailboxen die in het aanbod zijn inbegrepen.

Wanneer een aanbieder het alleen over de aantallen aliassen heeft die je kunt aanmaken en stel ik maak abc@domein.nl en def@domain.nl aan, kunnen deze twee gebruikers dan elkaars mail zien wanneer ze inloggen op de webmail van deze provider? of is dat altijd netjes van elkaar gescheiden? en heb je dus in principe (vanuit de gebruikers gezien) altijd gescheiden mailboxen - ook als met het alleen over alissen heeft?

Beste antwoord (via Frank B268 op 27-03-2022 14:51)

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:29
Een alias is een andere sticker op dezelfde mailbox. Alle mail die is gericht aan een alias komt binnen in de mailbox waar de alias bij hoort.
Als je die mailbox opent zie je dus ook de mail die is gericht aan de aliassen.
Als je de mail van 2 personen wilt scheiden, heb je dus ook twee mailboxen nodig (al dan niet met nog extra aliassen).

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:29
Een alias is een andere sticker op dezelfde mailbox. Alle mail die is gericht aan een alias komt binnen in de mailbox waar de alias bij hoort.
Als je die mailbox opent zie je dus ook de mail die is gericht aan de aliassen.
Als je de mail van 2 personen wilt scheiden, heb je dus ook twee mailboxen nodig (al dan niet met nog extra aliassen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank B268
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09-2024
Helder! Dank voor het snelle antwoord. Dan ga ik de aanbieders die het alleen over aliassen hebben links laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Frank B268 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 14:51:
Dan ga ik de aanbieders die het alleen over aliassen hebben links laten liggen.
Want? Je kan beter kijken naar aantal mailboxen.
Bij mij is het ongelimiteerd, het maakt namelijk niks uit voor de server(belasting).

Hoeveel opslagruimte je hebt is belangrijker.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar