Beste mensen,
Sinds kort gebruik ik de pc die ik als "mediacenter" achter de tv heb staan om ook F1 TV Pro te streamen.
(i5 3470, 8Gb, Ati Radeon HD5670)
Dat werkt prima als ik films of series kijk en er is me nooit echt iets opgevallen.
Nu, als ik stream met de Chrome browser (anderen niet supported) dan loopt het beeld niet soepel.
Moeilijk uit te leggen, maar het is geen echt stotteren. Het beeld lijkt in stappen te lopen terwijl je niet echt ziet dat het stil staat tussendoor.
Hoe sneller iets door het beeld beweegt en vooral hoe groter dat is, wordt het erger.
Dit lijkt wel net een stukje scherper dan de films en series, dus een goede vergelijking is het niet.
De TV in kwestie is een LG OLED55A16LA en is met een HDMI kabel verbonden met de pc.
De pc op zijn beurt staat weer met een kabel aan de router/modem (Ziggo)
Wat heb ik geprobeerd/gedaan?
- modem opnieuw opgestart
- speedtest (goed)
- gekeken wat de pc op de achtergrond doet (is prima)
- antivirus uit gezet
- andere HDMI kabel
- andere HDMI poort
- achtergrond dingen op tv uit gezet
......En nu weet ik het niet meer.......
Mijn vraag is dus; wat zou ik nu nog kunnen proberen?
Heeft iemand hier ervaring mee en zou zelfs een oplossing hebben? Nog beter
Alle hulp is welkom; ik snap het even niet meer.
EDIT:
Sommige dingen toch nog vergeten......
Maar de stream doet het wel prima op mijn laptop overigens, misschien handig om te vermelden.
Sinds kort gebruik ik de pc die ik als "mediacenter" achter de tv heb staan om ook F1 TV Pro te streamen.
(i5 3470, 8Gb, Ati Radeon HD5670)
Dat werkt prima als ik films of series kijk en er is me nooit echt iets opgevallen.
Nu, als ik stream met de Chrome browser (anderen niet supported) dan loopt het beeld niet soepel.
Moeilijk uit te leggen, maar het is geen echt stotteren. Het beeld lijkt in stappen te lopen terwijl je niet echt ziet dat het stil staat tussendoor.
Hoe sneller iets door het beeld beweegt en vooral hoe groter dat is, wordt het erger.
Dit lijkt wel net een stukje scherper dan de films en series, dus een goede vergelijking is het niet.
De TV in kwestie is een LG OLED55A16LA en is met een HDMI kabel verbonden met de pc.
De pc op zijn beurt staat weer met een kabel aan de router/modem (Ziggo)
Wat heb ik geprobeerd/gedaan?
- modem opnieuw opgestart
- speedtest (goed)
- gekeken wat de pc op de achtergrond doet (is prima)
- antivirus uit gezet
- andere HDMI kabel
- andere HDMI poort
- achtergrond dingen op tv uit gezet
......En nu weet ik het niet meer.......
Mijn vraag is dus; wat zou ik nu nog kunnen proberen?
Heeft iemand hier ervaring mee en zou zelfs een oplossing hebben? Nog beter
Alle hulp is welkom; ik snap het even niet meer.
EDIT:
Sommige dingen toch nog vergeten......
Maar de stream doet het wel prima op mijn laptop overigens, misschien handig om te vermelden.
[ Voor 5% gewijzigd door Interceptor101 op 27-03-2022 13:32 ]