Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interceptor101
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-07 05:58
Beste mensen,

Sinds kort gebruik ik de pc die ik als "mediacenter" achter de tv heb staan om ook F1 TV Pro te streamen.
(i5 3470, 8Gb, Ati Radeon HD5670)
Dat werkt prima als ik films of series kijk en er is me nooit echt iets opgevallen.

Nu, als ik stream met de Chrome browser (anderen niet supported) dan loopt het beeld niet soepel.
Moeilijk uit te leggen, maar het is geen echt stotteren. Het beeld lijkt in stappen te lopen terwijl je niet echt ziet dat het stil staat tussendoor.
Hoe sneller iets door het beeld beweegt en vooral hoe groter dat is, wordt het erger.
Dit lijkt wel net een stukje scherper dan de films en series, dus een goede vergelijking is het niet.

De TV in kwestie is een LG OLED55A16LA en is met een HDMI kabel verbonden met de pc.
De pc op zijn beurt staat weer met een kabel aan de router/modem (Ziggo)

Wat heb ik geprobeerd/gedaan?
- modem opnieuw opgestart
- speedtest (goed)
- gekeken wat de pc op de achtergrond doet (is prima)
- antivirus uit gezet
- andere HDMI kabel
- andere HDMI poort
- achtergrond dingen op tv uit gezet

......En nu weet ik het niet meer.......

Mijn vraag is dus; wat zou ik nu nog kunnen proberen?
Heeft iemand hier ervaring mee en zou zelfs een oplossing hebben? Nog beter ;)
Alle hulp is welkom; ik snap het even niet meer.

EDIT:
Sommige dingen toch nog vergeten......
Maar de stream doet het wel prima op mijn laptop overigens, misschien handig om te vermelden.

[ Voor 5% gewijzigd door Interceptor101 op 27-03-2022 13:32 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ook naar resolutie en frequentie(50hz vs 60hz) gekeken?

Mijn chromecast gtv's bv. doen standaard 60hz ipv 50hz, waardoor het beeld ook net niet stabiel lijkt.
Na het vastzetten op 50hz, is het probleem weg.

[ Voor 13% gewijzigd door kendo op 27-03-2022 18:26 ]

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:41

Umbrah

The Incredible MapMan

Wat voor codec/drm gebruikt F1? Een HD5670 is een 12 jaar oude kaart, gecombineerd met een 10 jaar oude CPU. Je hebt geen Intel IGP die quicksync doet voor moderne codecs, en je GPU ondersteund vanzelfsprekend ook geen AV1/VP9 en mogelijk zelfs geen H264 (zeker geen H265). En je CPU zal niet de spierballen hebben om dat te compenseren. Als het daarnaast iets als wildvine gebruikt als DRM, zit je mogelijk best gebakken met die hardware (niet omdat het zwak is, maar gewoon omdat het niet de harde decoder heeft).

Nogmaals, ik heb helemaal niks met F1 (heb er zelfs wat negatiefs mee) maar misschien is er een app die native op de TV draait? LG OLED's hebben verbazingwekkend veel ingebakken codecs die bovendien een stuk zuiniger zijn dan het in-software doen op oude hardware.

Als het YouTube was zou ik zeggen, kijk eens in 'stats for nerds' en de gpu decode counters in taskmanager:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZQTzO0yFgM4W-Wp9J0MkdmNYlsI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XRIAYncDnGZaT6hdRe78vQ0V.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interceptor101
Bedankt voor de reacties beste mensen!

@ Kendo, daar heb ik niet bij stil gestaan. Daar zal ik eens even naar kijken.
Dat moet ik dus op de pc doen he, die 50Hz?

@ Umbrah, op het grootste deel kan ik geen antwoord geven, zuiver omdat het mij boven de pet gaat.
Op de TV is er in ieder geval geen app voor. De browser die in de tv zit, support F1 tv niet, dat geeft de site aan. Eigenlijk support dat F1 tv heel weinig browsers.
Een enkele browser, Android en Mac os zoals ik het begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Interceptor101 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 22:21:
Bedankt voor de reacties beste mensen!

@ Kendo, daar heb ik niet bij stil gestaan. Daar zal ik eens even naar kijken.
Dat moet ik dus op de pc doen he, die 50Hz?

@ Umbrah, op het grootste deel kan ik geen antwoord geven, zuiver omdat het mij boven de pet gaat.
Op de TV is er in ieder geval geen app voor. De browser die in de tv zit, support F1 tv niet, dat geeft de site aan. Eigenlijk support dat F1 tv heel weinig browsers.
Een enkele browser, Android en Mac os zoals ik het begrijp.
V.w.b. het gebruik van de Chrome browser, ik kwam het volgende daarover tegen;

It stutters (when using Chrome)!

You may experience stuttering when using Chrome. This is a weird known issue because of some changes Chrome made with certain types of video playback on certain systems. Either use a different browser, or turn off Hardware Acceleration.

Er zijn trouwens diverse alternatieve F1TV kijk oplossingen te vinden, ook als addon voor diverse browsers (FireFox, Edge, Chrome), maar ik weet niet of dat iets voor jou en je tamelijk "bejaarde" systeem wat positiefs gaat brengen.

Neem je ook in overweging om er wat geld tegenaan te gooien en het via een andere weg op te lossen? Ik denk aan een mediaspeler op basis van Android/Google TV (als het niet al te veel geld zou mogen kosten).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interceptor101
Een mediaspeler? Hmm......daar zit dan toch geen harde schijf in?
Ik had juist die pc omdat ik dan gewoon internet heb en een schijf om zaken op te slaan.
Maar ik zal mijzelf eens verdiepen in de spelers van vandaag de dag; laatste ervaring daarmee is ook iets van een jaar of tien terug :)

Zal ook even een andere browser proberen; had er al diverse gehad en die wilden dus niet, maar er is er vast nog wel ergens ene die ik niet geprobeerd heb.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micwar
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 08-07-2022
Ik zat met het zelfde niet vloeiend beeld. Na de opmerking om deze vast te zetten op 50 ipv 60 hrtz was dit probleem weg.
Mijn dank hiervoor _/-\o_
Pagina: 1