ik wil duidelijkheid over intel p4 / amd TB

Pagina: 1
Acties:

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
ik ebn er nog steeds niet uit..
ik hoor van beide etzelfde..

http://tweakers.net/reviews/213/1?highlight=palomino

hierboven zegt dat de amd weer beter is voor 3d maar neit zo stabiel als intel..ik heb ondertussen andere dingen gehoord..ik heb veel geleerd van de topics van intel vs amd maar ik ben er niet echt zekerder van geworden

Kan nu eens iemand mij overtuigen welke combinatie et beste is voor 3dmax en photoshop (voor games is elke nieuwe pc geschikt)

Ik had zelf deze 2 combinaties in men hoofd..alleen ik kan neit keizen

-AMD ATHLON TB @ 1,4 GHz
-ASUS AV7266
-3x265 MB PC-2100 DDR ram

of

-Intel Pentium 4 @ 1,8 GHz socket 278
-ABIT K7HII-RAID
-1000MB RIMM geheugen

allebei uitgerust met de ASUS V7700 GTS PURE (64MB DDR ram)

welke combo is nou het best (of voeg zelf wat toe) voor grafisch gebruik.. kijk.. een paar fps boeit niet zoveel.maar ik wil gewoon rustig kunnen renderen..dat lekker snel gaat.. moet gewoon (niet voor games nodig) goed zijn in 3d!

help me out.. ik word gek ervan ...

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 10:05

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Op vrijdag 24 augustus 2001 01:16 schreef gitaarwerk het volgende:
-1000MB RIMM geheugen
:? , jaja Is dit niet een beetje overdreven?

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
uhmz.. nee.. ik maak movies met 3dmax.. dus ..ik wil et gelijk goed hebben..en om natuurlijk een beetje te patsen..mag dat? lol
maar ok..advice please

Verwijderd

waarvoor kies je dan niet voor 3x 512 DDR ? dan zou je toch 1.5 gig aan moeten kunnnen in combi met de athlon natuurlijk ... en wat maken die paar fpsen nou uit ? inderdaad niets !! maar feit blijft dat zonder sse2 en die meuk de athlon op rauwe fpu kracht gewoon sneller is clock for clock en nog goedkoper ook ... dus als je lekker duur wilt doen neem de intel .. wil je goedkoper doen maar toch goed spul doe dan de athlon :O

oh ja ik wijs er ook op dat vrijwel ieder amd mobo hier straks ook de palomino aan kan .... dus future proof .. waar intel vast voor elke cpu release een nieuwe socket zal ontwerpen

Verwijderd

Zo te zien maakt het je qua geld niet uit, of wel ?
Als ik jou was zou ik wachten tot er meer bekend is over de Palomino's prestatie. Volgende week kom't ie uit @ 1.5 en 1.6Ghz als het goed is. Die zal wel sneller/goedkoper zijn dan een 1.8Ghz P4. In 3DMax.

Oh ja dat eeuwenoude verhaal over intel stabieler dan AMD is regelrechte onzin. Dat is aangeleerd en niet echt een feit.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Op vrijdag 24 augustus 2001 01:29 schreef TigeriS het volgende:
Die zal wel sneller/goedkoper zijn dan een 1.8Ghz P4. In 3DMax.
dat denk ik oko.. nou ja..ik heb wel een budget..
3500 gulen voor mobo processor koeling en videokaart + geheugen..moet te doen zijn toch?

nou..over dat 3x 512mb geheugen.. das een bit of a problem..
die bestaan dus van ddr tot nu toe zover ik weet alleen maar MET ECC en die zijn ff wel tegen de 1400 piek.. dus jah..dan kom ik snel aan men limiet.. :(

maar ja.. intel en amd.. kijk..ik kan neit al te lang wachten ..ads et probleem.. en de p4 en de amd zijn allebei aantrekkelijk. heeft iemand hier HARDE feiten dat je zegt van ... DIE MOET JE NEMEN!! want et is een beetje vaag op et moment..word :7 van het heen en weer verwijten van amd/intel clans :P ik wil gewoon duidelijkheid

GRAFISCH / AUDIO bewerking..das bij mij nummer 1!!!
geld ff buiten wegen laten. op dit moment (wel de socket 478 meenemen dan!!) welke is dan het best om te kopen??

Verwijderd

Een goeie DUAL PIII (1.3GHz ofzo) rendert een P4 er nog steeds uit...
Nog wel :)

• DawnRazor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-06 08:40
Check deze review eens. Gaat eigenlijk over dualproc workstations maar staan benchmarks bij van single cpu systemen. En veel 3D benchmarks...

http://www.aceshardware.com/Spades/read.php?article_id=45000195

Hoop dat je er wat aan hebt...

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
erg bedankt..ik ga ff kijken...
ik heb nog neit echt zin in een dual systeem..veel ehrrie door koelers enzo :+ maar ik zie wel misschien neem ikw el een verschrikkelijke brute >:)

Verwijderd

...als het echt alleen maar om 3d studio max gaat zie :

http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1509&p=9

de AMD Athlon-C "Thunderbird" 1.4GHz is nog steed sneller dan de Intel Pentium 4 1.8GHz, zie review....

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 01:47 schreef DawnRazor het volgende:
Check deze review eens. Gaat eigenlijk over dualproc workstations maar staan benchmarks bij van single cpu systemen. En veel 3D benchmarks...

http://www.aceshardware.com/Spades/read.php?article_id=45000195

Hoop dat je er wat aan hebt...
Hmm... dan scoret die van mij toch wat beter op die waterfall-test. De rest van de benchmarks komen aardig in de buurt. Maar ok ik draait 2x1,1GHz

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
dei dual athlon mp ziet er zeker goed uit.. nou ff kijken wat die kost :P

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
ho ho ho.. uhmz. lueke performance.. maar ik zie nu waarom ndie in sommige onderdelen niet al te best loopt. nou ja.. minder als de rest

hij werkt nog steeds op 133MHz.. dus kan ik geen ddr gebruiken..wel 1 vorodeel dat ik goedkoop sdram kan gebruiken..
rustig naar de 1,5 gig :D
maar ja.. 830 voor 1 processor..ff rekenen

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
4781.42

dat vind ik een TE prijsje.. mijnes ligt 1000 lager

ik vind et moederbord te duur..die tyan..zijn er toevallig nog goedkopere dual borden voor de mp?
graag wil ik et weten..want ik vind dit wel leen heel erg leuk systeem

op et ogenblik is dit dus de combo:

2x AMD Athlon MP (Thunderbird) (1200 MHz)
Tyan Thunder K7 S2462 (AMD-760 MP)
3x DIMM 512 MB (voor PC)
Asus V7700 Pure (64 MB DDRAM)

ow jah..wil niemand me vertellen dat hier ook geregistreed geheugen op moet?? :(

• DawnRazor
Op vrijdag 24 augustus 2001 02:02 schreef gitaarwerk het volgende:
ho ho ho.. uhmz. lueke performance.. maar ik zie nu waarom ndie in sommige onderdelen niet al te best loopt. nou ja.. minder als de rest

hij werkt nog steeds op 133MHz.. dus kan ik geen ddr gebruiken..wel 1 vorodeel dat ik goedkoop sdram kan gebruiken..
uhh :)
Our totally stable demo system featured the following components

Dual Athlon MP (Model 6 "Palomino MP" )
512 MB (266 MHz) Samsung ECC DDR SDRAM CAS2
En ja, er komt geloof ik een goedkoper dual-athlon board, geloof dat MSI daarmee kwam maar dat moet je even op de frontpage bij t nieuws zoeken.
En dat Tyan boardje kost wel wat, maar dan heb je ook echt een top-board. Onderschat t performance verschil tussen moederborden niet...

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
neej..server heej!!..tis niet goedkoop maar dan heb je ook wat.. in ieder geval zijn ze goedkoper dan de xeons.. zien er ook leuk uit..maar eeeeeeeerg duur..!! :(

maar ja..hij zou over 2 weken uitkomen ofzo..maar dan hoeft de mp er niet meer op dacht ik..zo gelezen te hebbben..eerder begrepen..maar ok..
2 weken kan ik wachten :P alleen dat registredgeheugen :( pff..das me wel duur..ff kijken hoeveel dit em ongeveer gaat kosten

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
4150...nog te duur.. nou ja..dan heb ik wel 1 gig ram :D

ehhh.. 500 eraf dan heb ik 512mb ...d rest koop ik wel bij later dan

3650 sorry..nog net iets te duur.. arg... nou ja..dan hou ik et maar op een athlon denk ik..alles beter als mijn celeron..

wie zegt er : INTEL - en wie zegt er : AMD?

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 02:29 schreef gitaarwerk het volgende:
wie zegt er : INTEL - en wie zegt er : AMD?
...ennuh wat zegt gij, ik denk dat dat veel belangrijker is. make up your minde, dudos....

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
dat is nou juist et probleem.. ok..nu ben ik er uit.. athlon it is

nu nog alleen tussen de mp en de gewone..

ik zie dat bij complexe rendering over 30 frames totaal (ff uigerekent..goed he ;) ) de renderingtijd 2,5 uur scheelt..
dat is dus :Z doen voor mij.. maar die mps zijn nog gewoon te duur..niet de processor opzich..MAAR het geheugen..dat breekt op!

dan maar 1,4 ghz @ 266
asus av7266
3x265mb ram ddr@266
en de rest van de shit wat op nr 1 staat :D

ik ag verder geen forums meer lezen..anders raak ik van emn apro af :*

tnxx voor alle support guys..echt bedankt.. weer een athlon klant erbij :D

nu nog mooie case modden...en dan is het toppie :+

Verwijderd

Voor Audio/3D bewerking ben je beter af met een Athlon(Dual) of Dual PIII of single cpu met veel Mhz (sterke FPU)en veel RAM.

Ik zou zelf geen P4 nemen, dan blijf ik liever wachten op Northwood.

En trouwens er zijn tal van Audio software die lekker snel op een Athlon lopen vanwege z'n sterke FPU. In jou geval zal de Palomio, dual of niet perfect zijn. 3D bewerking zelfde verhaal. Alleen als je heel vaak DVD's wilt gaan rippen zou je de snelste P4 kunnen nemen.

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

Als je dan toch voor Athlon gaat, kijk dan eens naar de Abit KG7, het enige DDR-bordje met 4 dimmslots.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
dvd is voor mij neit echt interessant..
maar de polamino.. das toch ook e MP nou ja.. is gebaseert erop ofzo.. ik vidn dat verhaal een beetje raar maar goed..zal aan mij liggen!..

uhmz.. in de benchmarks heb ik gelezen dat de 1200 MP langzamer is dan de 1400 normaal.. dus jah..

over audiobewerking..dat was al genoeg toen op de pentium 2 en geloof me..ik kan qua audio alles doen op mijn celeron..(die gaat zometeen ook de studio in)

maar puur beeld...3d dan he.. voor mij nu zowieso athlon.. op de rest kan ik eit wachten... mp is te duur.. denk ik...
voor een dual...en enkel valt ie weer zwaar uit de tests.. nou ja.. bij de complex rendering kan ik em gewoon niet hebben..is nog meer dan 2,5 uur hehhehe, dan heb ik dat wel over..kan ik nog ff slapen enzo..en scheelt me geld :P

daarom.. en nu als ik gewone 1400 neem kan ik rustig nog een dvd erbij nemen - extra HD...etc

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Op vrijdag 24 augustus 2001 02:48 schreef WiD het volgende:
Als je dan toch voor Athlon gaat, kijk dan eens naar de Abit KG7, het enige DDR-bordje met 4 dimmslots.
ga ik nu gelijk doen :D

-added---
gezien..erg mooi bordje..maar helaas.. geen 1,4 GHZ en ik wil et liefst de kt266 chip..maar zeg je deze is beter? want ik ken deze chipset niet
-/added---

Verwijderd

Nou je bent eruit neem ik aan, succes en laat ooit es wat zien/horen :D wat je gemaakt hebt.. ben zelf vaak met Cubase/Reason bezig. veel software synthesis, audio mp3 software samplers, etc. ben nu aan't sparen voor een Dual Athlon MP of een nForce als de geluid chip werkelijk te gek is.

Nuendo schijnt perfect met Athlon/nForce moeten gaan werken vanwege de 5.1 mogelijkheden Athlon optimalisaties etc.. Nou ja ik zie het allemaal wel. Een dual nForce bordje zou helemaal het einde zijn :9

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
nForce.. gezien..wat is het precies? een chipset of weet ik et?
ps.. ik ehb nu sblive.. ik gebruik em nu redleijk om midi te besturen..maar dat kan zelfs op een 486 whahah

ik doe ook software synthesis... das wel lekker zwaar inderdaad.. maar ja.. wel erg gaaf.. ik heb die GENERATOR van die duitse firma.

ik denk dat ik de modules zelf koop en deze pc gewoon puur grafisch te houden..de rest doe ik emt midi..asl et wil lukken dan.. :D

maar ja.. ik ebn er hopleijk uit.. alleen uit die mobo niet..

want is het pc 2100 en is die cipset wel goed?

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:14

FutureCow

(C) FutureCow

ik zou als Mobo de ASUS A7M266 nemen vind ik nu nog 1 van de beste socket A mobo's, zelf zit ik eigelijk ook nog we; een beetje te piekeren welke ik nou zou nemen maar ik weer niet of er binnen kort nog nieuwe socket A mobo uit komt...

• DawnRazor
Op vrijdag 24 augustus 2001 02:48 schreef WiD het volgende:
uhh, fyi, Tyan MP-athlon boardjes hebben ook 4 slots. Maarja, prijsverschil he... :)
Op vrijdag 24 augustus 2001 02:51 schreef gitaarwerk het volgende:
-added---
gezien..erg mooi bordje..maar helaas.. geen 1,4 GHZ en ik wil et liefst de kt266 chip..maar zeg je deze is beter? want ik ken deze chipset niet
-/added---
check en zoek/lees :

http://amdmb.com/vb/index.php

Jaja >:) mobo'tje/proc kiezen is niet zo makkelijk. Maargoed, ik heb zelf Epox 8KHA (KT266) en ben er erg tevreden mee, prima stabiel bordje. AMD 760 chipset is ook erg goed, tot nu toe iets sneller als KT266 maar denk dat dat verschil niet zwaar merkbaar is. Dus je zit denk ik met allebei de chipsets goed.
KT266 waren in t begin veel problemen mee, maar die 'kinderziektes' zijn er ondertussen wel zo'n beetje uit. Enigste probleem is dat de KT266 problemen heeft met de combinatie USB/FSB 137+ ...Alleen van belang als je wilt overklokken en zelfs dan zou je nog een los USB kaartje kunnen kopen en je on-board USB uitschakelen.

Succes :)

Verwijderd

nForce kun je hier bekijken: www.nvidia.com

Het is een zgn nieuwe generatie chipset, met HT en nog wat aardige features.

En bedoel je de Abit ? http://www.abit-usa.com
Die is wel goed, die heeft een AMD 761 en Via 686b chipset combo. PC2100, is gewoon 266Mhz DDR geheugen.

Het is een goed bordje, met of zoner raid. 2 of 4 geheugen banken.

En idd als je puur midi wilt gaan aansturen dan heb je genoeg aan 486. Alleen tja ik ben helemaal verkocht aan VST instruments, en andere VST plugins.. :) maar ja ieder z'n gebied he :D

de Tyan Tiger is een "budget" Dual Athlon bordje. www.socketa.com

Haal gewoon wat je eerst dacht, en verkoop de boel over 3 maanden gewoon leg wat bij koop een Palomino/nForce :7..
hehehe just kidding...

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
jah/.. hehe..maar et probleem is dat ik weinig weet nu..ik vergeet iedere combo als ik weer andere dingen hoor.. ben zelf neit echt invloedblaar maar nu wel heel erg :7 heb ik koorts?

Nou .. ik denk..als ik mijn oude selectie moet kiezen een abit kg7 raiid met 4 ddr sloten en een Amd 1,33 GHz want een 1,4 gaat er neit op.. alleen heb ik weer verschrikkelijk lange rendertijd erbij :( misschein wel weer 2 uur :P

dus jah.. keuze is moeilijk... weet iemand anders nog en bordje met 4 ddr sloten?

---added---
ik heb er nog een gevonden.. iemand ervaring met deze??
http://www.socketa.com/reviews/biostar/m7vib/
---/added---

• DawnRazor
Ik denk dat je met die KG7-raid een goeie keus maakt. Zeker die raid zal je goed van pas komen als je veel videoeditting etc doet.

En er gaat ook een 1.4ghz op hoor. Staat alleen nog niet op de website omdat ze die proc nog niet getest en 'approved' hebben maar die kun je er gewoon opprikken.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
ooooooow perfect!! :D
tnx.. ik ahd ondetussen een ander mobotje gezien..ongeveer etzelfde

biostar Socket A M7VIB beetje onbekent..maar ok.. schijnt wel goed te zijn.. alleen ik weet neit waar ik em kan krijgen

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
AMD niet zo stabiel als Intel? Kom es af met die Tbird, als ik em installeer zal hij wel stabiel zijn. Mijn PC crasht btw nooit (750@1000).

How ff nog iets aan toevoegen als je over het nvidia chipset en de Athlon MP CPU begint. Die dingen zijn namelijk nieuw! eerste chipset van nvidia en eerste dual config van amd... alles heeft zen kinderziektes he!!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
daarom..en et duurt nog wel ff.. dus daarom wil ik een gewone.. dan maar met de abit k7g..daar hou ik et bij :D

Pagina: 1