Spotify Connect speelt ongewenst af op A/V

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Geen flauw idee of het in dze rubriek hoort, zo niet dan hoop ik dat een mod deze vraag even in het goede zet

Een kennis van mij was hier bij mij op bezoek en heeft via zijn Spotify muziek afgespeeld op mijn AV Onkyo 676E. Gisteren hoor ik ene 2x muziek uit de boxen komen en na verder kijken zag ik op mijn AV 'spotify" opgelicht.

Nu bleek dat die kennis bij hem thuis muziek afspeelde en als afspeelapparaat mijn AV had gekozen. Die zat uiteraard nog bij hem in de lijst met afspeelapparaten.

Nu begrijp ik dat Spotify in de cloud werkt, echter in mijn optiek zou dit niet moeten kunnen

Iemand die hetzelfde heeft ervaren/ervaart en is er een oplossing buiten het fatsoen van die kennis om dat te niet te doen

Misschien dat de mod even dat 'ongeweenst' in de header kan veranderen naar "ongewenst"? Staat zo slordig.. :)

[ Voor 7% gewijzigd door NoahAmber op 27-03-2022 11:24 ]

Beste antwoord (via NoahAmber op 27-03-2022 12:38)

• Point.Flare
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-08 22:59

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Spotify connect werkt zo. Je bent verbonden met het apparaat. Dus die verbinding blijft, tot je alle gebruikers uitlogt op dat device als ze "verbonden" hebben. Dus uitloggen als ze zich 'geregistreerd' hebben met het device.

Als het via een "gast" account was: Heb je zelf al muziek afgespeeld op het device via Spotify connect? Dat zou de verbinding moeten verbreken.

https://community.spotify...r%20from%20your%20devices.

[ Voor 27% gewijzigd door Point.Flare op 27-03-2022 11:35 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Point.Flare

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Spotify connect werkt zo. Je bent verbonden met het apparaat. Dus die verbinding blijft, tot je alle gebruikers uitlogt op dat device als ze "verbonden" hebben. Dus uitloggen als ze zich 'geregistreerd' hebben met het device.

Als het via een "gast" account was: Heb je zelf al muziek afgespeeld op het device via Spotify connect? Dat zou de verbinding moeten verbreken.

https://community.spotify...r%20from%20your%20devices.

[ Voor 27% gewijzigd door Point.Flare op 27-03-2022 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
Dat moet dan op zijn Spotify app gedaan worden als ik het goed begrijp uit jouw link? Hier op mijn AV gaat dat namelijk niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point.Flare

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

NoahAmber schreef op zondag 27 maart 2022 @ 11:38:
Dat moet dan op zijn Spotify app gedaan worden als ik het goed begrijp uit jouw link? Hier op mijn AV gaat dat namelijk niet
Ik heb mijn reactie aangepast. Lees hem even opnieuw. Hij is waarschijnlijk verbonden als 'gast'. Dus je moet zelf even met het device connecten en afspelen van binnen het netwerk. Dan zou de verbinding moeten verbreken.

[ Voor 3% gewijzigd door Point.Flare op 27-03-2022 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
Point.Flare schreef op zondag 27 maart 2022 @ 11:42:
[...]

Ik heb mijn reactie aangepast. Lees hem even opnieuw. Hij is waarschijnlijk verbonden als 'gast'. Dus je moet zelf even met het device connecten en afspelen van binnen het netwerk. Dan zou de verbinding moeten verbreken.
Hij was hier op bezoek. Hij mag/kan dan gewoon in mijn netwerk inloggen. Vervolgens heeft hij voor afspelen in zijn Spotify app gekozen voor mijn AV. Dus niet als gast hier ingelogd

Ik kan zelf niet via Spotify afspelen op mijn AV omdat ik geen family account heb. Alleen met zo'n account kan je afspelen op mijn AV

Heb dat namelijk al geprobeerd op mijn Spotify accoount en daar is de optie 'Onkyo"greyed out. Dus ik kan daar hier thuis niets mee

Mijn gedachte zou zijn, dat hij dus het apparaat uit zijn account zou moeten verwijderen [ in principe niet nodig, want hij zal er niet elke dag een geintje van maken. :) ]

Gaat mij er in principe om te weten hoe het in elkaar steekt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point.Flare

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Een gast account krijg je als je verbindt met het device. Dat gaat automatisch en onzichtbaar. Hij heeft geen vinkje 'gast' aan gezet oid. Dat is hoe de service werkt. Het device zal dus blijven bestaan, tenzij hij het device uitlogt via zijn spotify, of jij met connect zelf verbindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
Het is mij helder. Hij moet zelf dus zelf mijn device verwijderen of ik moet inloggen op mijn AV [wat dus niet gaat omdat ik met mijn single account niet kan kiezen voor mijn AV

Zeg ik het zo goed?

En verder dan maar eens kijken of die geinponum mij verrast met wat nieuwe muziek... :)
Pagina: 1