Verschillende agenda's synchroniseren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike85
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21-04 16:52
Mijn vraag:
Hoe kan ik verschillende agenda's weer synchroniseren?

Ik gebruik Google en heb de agenda's van mijn vrouw (prive=outlook/live en werk=Apple agenda) als alleen lezen via URL, maar ze synchroniseren beide sinds kort niet meer. Mijn vrouw ontvangt op haar iPhone nog wel mijn Google Agenda, die synct vrij vlot. Wanneer het precies ontstaan is durf ik niet te zeggen, maar niet heel lang geleden. Als ik nu haar werkagenda opnieuw toevoeg, krijg ik de afspraken tot 1 mei te zien.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Ik stel de agenda's in via URL toevoegen in Google agenda via Chrome. Verder weet ik niet wat relevant is qua soft- en of hardware.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
De agenda's verwijderen en weer toevoegen; via de optie 'via URL'
Naar de instellingen gekeken bij de iCloud, dit is nu ingesteld op publieke agenda. Dit was privé én publieke, maar dat gaf voorheen dus blijkbaar geen problemen.
Wat er onlangs is veranderd, niet zoveel eigenlijk. Misschien een update? Mijn vrouw heeft nog niet zo lang een nieuwe iPhone, maar daar heeft ze al wel afspraken mee toegevoegd die ik wel kon zien...

Beste antwoord (via F_J_K op 28-03-2022 19:50)

• Mike85
Goed idee, even delen hoe het gelukt is. Enige is wel dat de synchronisatie wat vertraagd is, d.w.z. je ziet het niet direct. Maar nu, een dag later, staat alles er weer in (wat gisteren is veranderd). Dat is voor ons goed.

Om de ics hyperlink te krijgen vanuit Outlook (online) naar Google Agenda gebruikte ik onderstaand filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=hE8ivkLIfVo

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wat voor soort URL / bestand is het: html of ics? Probeer de url even in de browser in de private mode (!), dan weet je meer over aan welke kant het probleem kan zitten. De ICS kan je in kladblok bekijken als die download.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike85
Bedankt voor de snelle reactie!
F_J_K schreef op zondag 27 maart 2022 @ 12:31:
Wat voor soort URL / bestand is het: html of ics? Probeer de url even in de browser in de private mode (!), dan weet je meer over aan welke kant het probleem kan zitten. De ICS kan je in kladblok bekijken als die download.
Ik krijg een URL via de mail, deze begint met webcal. Als ik die link open in Chrome, krijg ik de melding 'Een website wil deze app openen'. Ik krijg dan een keuze uit Chrome, Edge, Outlook of nog wat anders. Als ik Chrome kies, krijg ik gewoon een leeg tabblad. Laadt dus niks...

De Outlook werkte net wel toen mijn vrouw wat toevoegde. Dus die werkt wel. Zit alleen iets vertraging op en dit is een ics. Nu willen we een nieuwe maken, maar ik krijg geen ics voor die agenda in Google... ik kan het wel delen, maar Google kan daar niks mee lijkt het. Wanneer ik het open in Gmail, krijg ik een foutmelding wanneer ik op agenda accepteren en weergeven klik. Ik heb wel een bestand genaamd sharing metadata, maar daar zie ik geen zinvolle code in staan. Nu heb ik daar niet héél veel kaas van gegeten, dus misschien dat het wel helpend is? Hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike85
Update, vond een YouTube filmpje hoe je het de ics koppeling krijgt. Gaan het aanzien, maar volgens mij is het zo opgelost. Nog wel even werk om het om te zetten, maar ik denk dat het zo goed komt.
Bedankt voor het meedenken, als het werk zal ik het sluiten hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Mike85 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 13:33:
Bedankt voor het meedenken, als het werk zal ik het sluiten hier.
offtopic:
Graag gedaan. Goed om te horen dat het waarschijnlijk is gelukt. Topic sluiten hoeft niet, dat doen we in principe alleen bij ‘slechte’ topics. Wel misschien handig om hier dan aan te geven hoe het is gelukt of evt een link geven ernaar, voor het geval andere er later ook tegen aan lopen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Mike85
Goed idee, even delen hoe het gelukt is. Enige is wel dat de synchronisatie wat vertraagd is, d.w.z. je ziet het niet direct. Maar nu, een dag later, staat alles er weer in (wat gisteren is veranderd). Dat is voor ons goed.

Om de ics hyperlink te krijgen vanuit Outlook (online) naar Google Agenda gebruikte ik onderstaand filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=hE8ivkLIfVo
Pagina: 1