Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker...
Sprinter, Koploper, Regiorunner, 1200 en 1800 loco's, werkelijk prachtig. Dit alles gemaakt door een Engelsman(!)
Yeah well. The Dude abides.
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker...

Een F7A met B-units. Te vinden via: http://www.train-sim.com/login.htm Daar staan erg veel treinen en wagons.

En ja, Nederlands materiaal blijft natuurlijk toch bijzonder leuk:

MS Train Sim roeleert zwaar!
Ik ben zelf meer een 'diesel-fan', maar hij is heel aardig. Nu nog bijpassende wagons erbij.Op vrijdag 24 augustus 2001 13:26 schreef Biff het volgende:
Die F7A is inderdaad een prachtig model en in een hele hoop verschillende paintjobs te krijgen. Wat vind je trouwens van de Empire State Express dan?
[afbeelding]
Alleen jammer dat die NS treinen een soort eeuwige beta's blijven tot nu toeEn ja, Nederlands materiaal blijft natuurlijk toch bijzonder leuk:
[afbeelding]
[afbeelding]
MS Train Sim roeleert zwaar!![]()
Al die treinen zijn idd erugggg vet!!!!
als het goed doet welOp vrijdag 24 augustus 2001 23:29 schreef dokter het volgende:
Kun je de treinen ook op elkaar laten crashen?
nog geen nederlandse trajecten.. en Train sim fan was ik al voordat het spel uitkwamOp vrijdag 24 augustus 2001 23:21 schreef Provision het volgende:
Weet iemand of er ook al ergens nederlandse trajecten te looien zijn???
Opeens heb je het, je wordt M$ Train sim fan
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
JazekerOp vrijdag 24 augustus 2001 23:29 schreef dokter het volgende:
Kun je de treinen ook op elkaar laten crashen?
Heck als je de juiste afslag neemt een doodlopend spoort een beetje de heuvels in kun je zo'n trein echt lanceren..
Kijk eens op de forums van www.train-sim.com, er zijn al lui bezig met bijv traject Amsterdam - NijmegenOp vrijdag 24 augustus 2001 23:21 schreef Provision het volgende:
Weet iemand of er ook al ergens nederlandse trajecten te looien zijn???
Opeens heb je het, je wordt M$ Train sim fan
Ah maar die beta 0.4's zijn toch al zeer goed hoor met werkend pantograaf en alle wielen draaiend en zo, zeer bruikbaar wat mij betreftOp vrijdag 24 augustus 2001 14:58 schreef biobak het volgende:
[..]
Ik ben zelf meer een 'diesel-fan', maar hij is heel aardig. Nu nog bijpassende wagons erbij.
[..]
Alleen jammer dat die NS treinen een soort eeuwige beta's blijven tot nu toeen dat het spel niet zo lekker loopt. Zelfs al heb ik een P3 1000 met 512 Mb en een GF2 MX (volgende week een GF3 hopelijk).
De release versies worden misschien juist wel weer wat minder leuk want volgens de maker kun je dan bijv. geen amerikaanse wagons meer aankoppelen en zo, alleen treinstellen met een europese koppeling. Realisme is wel leuk natuurlijk maar ja zo'n freak ben ik nou ook weer niet..
Wat betreft niet smooth lopen, ja ik hoor het vaker maar ik vind het zelf wel ok gaan.. PIII-700 + GeForce 3 (sinds gisteren AMD 1400, maar nog niet gespeeld)
Hangt er ook een beetje vanaf. Veel mooie wagons = veel polygonen = veel processorkracht. Dus niet teveel aan je treintje koppelenOp vrijdag 24 augustus 2001 23:57 schreef Biff het volgende:
[..]
Wat betreft niet smooth lopen, ja ik hoor het vaker maar ik vind het zelf wel ok gaan.. PIII-700 + GeForce 3 (sinds gisteren AMD 1400, maar nog niet gespeeld)
Verwijderd
Helaas nog nietOp zaterdag 25 augustus 2001 23:04 schreef Provision het volgende:
maar er zijn nog geen Nederlandse trajecten beschikbaar????
Laat ze dan maar opschietenOp zaterdag 25 augustus 2001 23:36 schreef Racetows het volgende:
[..]
Helaas nog niet, maar het schijnt dat er hard aan gewerkt wordt...
Verwijderd
/me ookOp zondag 26 augustus 2001 00:52 schreef Provision het volgende:
[..]
ik ben zeer benieuwd!!!
Kunnen we zien of het écht zo moeilijk is om die treinen op tijd te laten rijden
btw kunnen jullie aub ff een linkje paasen waar ik de nederlandse trein kan downen en een parkoertje
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
http://www.trainartisan.com/tutorials.htm
Modellen kunnen verder gemaakt worden met 3d Canvas Pro (eenvoudiger dan 3ds Max en kost maar $50 ipv $2900).
En binnenkort komt er nog een speciale modeller voor Train Sim van de makers van het bekende programma Flight Sim Design Studio.
Wat betreft dat hangen van je PC, geen idee niet eerder gezien..
http://www.trainstation.cjb.net voor NS treinen, Nederlandse trajecten zijn er nog niet...Op zondag 26 augustus 2001 01:48 schreef ReseTTim het volgende:
wanneer gaat de eerste GoT trein rijden??
btw kunnen jullie aub ff een linkje paasen waar ik de nederlandse trein kan downen en een parkoertje
(zoals je eerder in de thread had kunnen lezen)
Driver update misschien?? te zwakke voeding???Op zondag 26 augustus 2001 02:18 schreef -AuTnoR- het volgende:
GVD het is een zwaar kewl spel maar als ik onder het rijden terug ga naar het hoofdmenu herstart me hele pc weet iemand hiervan het probleem
tis zomaar een gokje hoor
raar maar waar
Verwijderd

Updates van de treinen helaas nog niet downloadbaar maar komen als het goed is wel snel.. volg http://www.train-sim.com
Hmm lees net dat er ook iemand bezig is met een ns 6400/6500 loc...
ken ik niet, welke is dat (beschrijving?[knip]
edit:
Hmm lees net dat er ook iemand bezig is met een ns 6400/6500 loc...![]()
[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]
foto?Op zondag 26 augustus 2001 17:19 schreef answer_man het volgende:
[..]
ken ik niet, welke is dat (beschrijving?)
ik vind deze treinen echt vet cool..
zijn er editors voor treinen?
Begrijp het volkomenOp zondag 26 augustus 2001 14:23 schreef bolk het volgende:
meer picsik heb het spel zelf ook.. Ik vind het altijd koel om naar pics te kijken ipv het spel te spelen
raar maar waar

Wacht zelf nog met smart op een model van de NS 'Sik'
Verwijderd
Ja! Je kan hem hier downloaden.Op zondag 26 augustus 2001 19:34 schreef Provision het volgende:
De Thallys is die ook al ergens looibaar?? Dan bedoel ik dus niet de ICE.
Laat me raden/ Windows 2000 en een versie van de nVidia drivers nieuwer dan 12.00Op zondag 26 augustus 2001 02:18 schreef -AuTnoR- het volgende:
GVD het is een zwaar kewl spel maar als ik onder het rijden terug ga naar het hoofdmenu herstart me hele pc weet iemand hiervan het probleem
pardon? ik ga vandaag upgraden naar win2k met de detonator 12.41.. dus dat gaat hoogstwaarschijnlijk niet werken?Op maandag 27 augustus 2001 07:50 schreef biobak het volgende:
[..]
Laat me raden/ Windows 2000 en een versie van de nVidia drivers nieuwer dan 12.00Terug naar 12.00 lost dat probleem op.
Waren er al editors om zelf treinen te bouwen?
Verwijderd
Dat kan je doen met 3D Studio Max. Bij Train Artisan kan je tutorials vinden.Op maandag 27 augustus 2001 23:53 schreef bolk het volgende:
kickerdekickkick
Waren er al editors om zelf treinen te bouwen?
thnx.. maar daar ga ik niet aan beginnen.. dat gaat nooit lukkenOp dinsdag 28 augustus 2001 12:34 schreef Racetows het volgende:
[..]
Dat kan je doen met 3D Studio Max. Bij Train Artisan kan je tutorials vinden.
mja.. ik hoop dat dit topic in leven blijft..
en iemand nog iets vernomen van de nederlandse routes?
Je kunt ook 3d Canvas Pro gebruiken, en binnenkort komt er een editor speciaal voor MSTS van de makers van het al erg handige Flight Sim Design Shop.Op dinsdag 28 augustus 2001 23:17 schreef bolk het volgende:
[..]
thnx.. maar daar ga ik niet aan beginnen.. dat gaat nooit lukken
mja.. ik hoop dat dit topic in leven blijft..
en iemand nog iets vernomen van de nederlandse routes?
He bedankt! Daar zat ik dus ook mee (ook Mechcommander reboot mijn PC, zeker MS beveiliging ofzoOp maandag 27 augustus 2001 07:50 schreef biobak het volgende:
[..]
Laat me raden/ Windows 2000 en een versie van de nVidia drivers nieuwer dan 12.00Terug naar 12.00 lost dat probleem op.
Ik vind dit behoorlijk zuigen! Bij Flight Sim bestonden er al zo'n 4000 freeware vliegtuigen en ditto scenery extensions en nog veel meer dingen, en pas daarna begonnen een paar (vaak getalenteerde) personen commerciële produkten uit te brengen - die vaak echt beter waren dan de freeware.
Bij Train Sim komt het betalen voor toevoegingen eigenlijk al vanaf het begin steeds weer ter sprake, zonder dat er al veel freeware is..
Nee dan die NS treinen van Chris Longhurst (de 1.0 versie is net uit nu!). Geweldige prestatie, én gratis!
Wat een *** Streek zeg........Op woensdag 29 augustus 2001 19:38 schreef Biff het volgende:
Nu zouden er dus wat Nederlandse routes zijn, alleen willen de makers er geld voor zien en mag je ze niet zomaar downloaden. Ok, het is maar f15,- per route, maar je kunt ze niet eens uitproberen, dus weet ik niet of ik ze wil hebben. Kent iemand deze Enschede-Schiphol route al?
Ik vind dit behoorlijk zuigen! Bij Flight Sim bestonden er al zo'n 4000 freeware vliegtuigen en ditto scenery extensions en nog veel meer dingen, en pas daarna begonnen een paar (vaak getalenteerde) personen commerciële produkten uit te brengen - die vaak echt beter waren dan de freeware.
Bij Train Sim komt het betalen voor toevoegingen eigenlijk al vanaf het begin steeds weer ter sprake, zonder dat er al veel freeware is..
Nee dan die NS treinen van Chris Longhurst (de 1.0 versie is net uit nu!). Geweldige prestatie, én gratis!
He biff,Op zondag 26 augustus 2001 19:31 schreef Biff het volgende:
[..]
Begrijp het volkomen
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wacht zelf nog met smart op een model van de NS 'Sik'
Is die bovenste 'trein' ergens downloadbaar? Ik zou namelijk wel eens willen zien hoe zo'n klein dingetje rijdt.
Yep, haal de Stephenson's Rocket hier:Op woensdag 29 augustus 2001 23:54 schreef -[=SARGE=]- het volgende:
[..]
He biff,
Is die bovenste 'trein' ergens downloadbaar? Ik zou namelijk wel eens willen zien hoe zo'n klein dingetje rijdt.
http://www.trainsimfiles.org.uk/cgi-bin/models.cgi?action=downloads
Over raketten gesproken, voor mensen die de SW-1200 rangeerloco hebben (4e plaatje, download van http://www.train-sim.com) heb ik hier nog een aangepaste engine file waardoor hij ca. 1000 mph rijdt tegen het einde van Maria's Pass..
Kun je het hele traject in zo'n 3 minuten bekijken terwijl je er met flightsim snelheid doorheen jakkert, erg vermakelijk
Verwijderd
1000 mph? de eerste trein die de geluidsbarrie doorbreekt?Op donderdag 30 augustus 2001 00:39 schreef Biff het volgende:
[..]
waardoor hij ca. 1000 mph rijdt tegen het einde van Maria's Pass..
Die 2e foto ziet er ook goed uit. Waar ken je die neerhalen?Op donderdag 30 augustus 2001 00:39 schreef Biff het volgende:
[..]
Yep, haal de Stephenson's Rocket hier:
http://www.trainsimfiles.org.uk/cgi-bin/models.cgi?action=downloads
Over raketten gesproken, voor mensen die de SW-1200 rangeerloco hebben (4e plaatje, download van http://www.train-sim.com) heb ik hier nog een aangepaste engine file waardoor hij ca. 1000 mph rijdt tegen het einde van Maria's Pass..
Kun je het hele traject in zo'n 3 minuten bekijken terwijl je er met flightsim snelheid doorheen jakkert, erg vermakelijk(Wel 'derailments' uitzetten.. en ff originele .eng file backuppen)
Haal em hier op deze Noorse website
Thanks. Is echt een super vet dingOp donderdag 30 augustus 2001 18:45 schreef Biff het volgende:
Ah, dat is de 'Plasser & Theurer 09-3X Tamping Express', een Noors/Fins baanwerktuig wat gebruikt wordt om het grind tussen de bielzen aan te stampen. Ook uniek omdat je vanaf het achterbalkon een prachtig uitzicht hebt. Vinnik zelf een van de allermooiste modellen.
Haal em hier op deze Noorse website

http://www.geocities.com/multiplayers_united/
Verwijderd
eindelijk!!!!!Op donderdag 30 augustus 2001 21:58 schreef Biff het volgende:
Net een Nederlandse route gevonden, maar ik heb hem nog niet bekeken. Het zou gaan om traject tussen Utrecht - Den Bosch en Arnhem. Deze is gratis!
[afbeelding]
Op donderdag 30 augustus 2001 22:54 schreef hellogoodbye het volgende:
Ja, gratis! Maar nog niet af, jammergenoeg.
..
vettt... ik zie ook Utrecht - Arnhem! VERKOOL IK WOON NAMELIJK IN VEENENDAAL! en je kan ook naar veenendaalOp donderdag 30 augustus 2001 21:58 schreef Biff het volgende:
Net een Nederlandse route gevonden, maar ik heb hem nog niet bekeken. Het zou gaan om traject tussen Utrecht - Den Bosch en Arnhem. Deze is gratis!
[afbeelding]
Das idd wel vet!!!!!!Op vrijdag 31 augustus 2001 06:58 schreef SuperSucker het volgende:
[..]
vettt... ik zie ook Utrecht - Arnhem! VERKOOL IK WOON NAMELIJK IN VEENENDAAL! en je kan ook naar veenendaal
Verwijderd
hoe krijg je er zo 3 naast elkaar ?Op vrijdag 24 augustus 2001 13:26 schreef Biff het volgende:
En ja, Nederlands materiaal blijft natuurlijk toch bijzonder leuk:
[afbeelding]
MS Train Sim roeleert zwaar!![]()
Verwijderd
Nou maak een consist (of zoiets) met de drie treinen... ga op een stukje rijden waar je makkelijk kan rangeren zet ze met heen en weer rijden naast elkaar en tada daar staan ze danOp maandag 03 september 2001 11:37 schreef cheesys het volgende:
hoe krijg je er zo 3 naast elkaar ?
Idd vet nou nog effe proberen!!!!!!Op maandag 03 september 2001 13:20 schreef cybernation het volgende:
[..]
Nou maak een consist (of zoiets) met de drie treinen... ga op een stukje rijden waar je makkelijk kan rangeren zet ze met heen en weer rijden naast elkaar en tada daar staan ze dan...
Verwijderd
i get the whole point.. maar hoe maak je zo'n consistOp maandag 03 september 2001 13:20 schreef cybernation het volgende:
[..]
Nou maak een consist (of zoiets) met de drie treinen... ga op een stukje rijden waar je makkelijk kan rangeren zet ze met heen en weer rijden naast elkaar en tada daar staan ze dan...
thnx
en hoe krijg ik die VAM wagons achter mijn loc? ook met zo'n consist?
[edit] heb het al
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Vanavond trainsim toch maar ff proberen dan
met papier mache kun je alles maken!!
"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"
"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"
Verwijderd
Hoe krijg ik wagentjes achter de NS1200 enz?
Ik heb het al gevonden
Feit is wel dat ik het zelf ook geweldig vind.
hoe dan?Op vrijdag 21 september 2001 18:27 schreef Terr het volgende:
Misschien een niet al te slimme vraag, maargoed
Hoe krijg ik wagentjes achter de NS1200 enz?
edit:
Ik heb het al gevonden
Verwijderd
naar de Activity editor gaan, een nieuwe activity maken.Op vrijdag 21 september 2001 21:18 schreef MarkyB het volgende:
[..]
hoe dan?
Rechter muisknop op (ik geloof) een blauw bolletje -> Place consist.
Een nieuwe consist maken door de onderdelen te slepen en Save&Exit te drukken en spelen maar (je kan cancel drukken in het Place consist schermpje)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik
Verwijderd
In dat geval ga ik het zeker zo mteen wel even halen, het ziet er namelijk echt gelikt uit !! Vooral die Nederlandse treintjes
Toendertijd fl. 150 ...Op dinsdag 12 februari 2002 15:22 schreef PJanssen het volgende:
Is dit spel gewoon overal te koop (Free Record Shop ofzo) ?
In dat geval ga ik het zeker zo mteen wel even halen, het ziet er namelijk echt gelikt uit !! Vooral die Nederlandse treintjesHoeveel moet het eigenlijk kosten ??
Verwijderd
Is het trouwens ook mogelijk om je eigen modelbaan erin te zetten ofzo? Mijn opa heeft namelijk een hele grote baan, het zou wel leuk zijn als je die er echt in kon zetten.