Sinds kort (=afgelopen week) heeft de print spooler op mijn systeem (Windows 11) de nare neiging gekregen om ongemerkt vast te lopen wat tot vage kuren leidde (bijvoorbeeld Word die bij de wiskunde-input vastloopt en Excel die na een paar minuten steeds maar weer vastloopt). Ook weigert het menu apparaten en printers in het configuratiescherm dan te openen, tezamen met het menu Beeldscherm in Instellingen. Ik heb dit uiteindelijk terug kunnen traceren tot de print spooler (als die handmatig gestopt wordt laadt het menu apparaten en instellingen wel, maar dan valt er weer niet te printen
). De service herstarten doet de kwaal weer hervatten en de enige manier om dan de printer weer werkend te krijgen is een reboot, maar dat lijkt me niet bepaald een structurele oplossing (omdat het probleem dagelijks optreedt).
Op andere websites werd er al gesuggereerd om alles in C:\Windows\System32\spool\PRINTERS te deleten, maar er bevindt zich niks in deze map. Ook was er de suggestie om onder HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Print\Environments\Windows x64\Print Processors alle sleutels die niet 'winprint' zijn te verwijderen (er stonden eerst nog twee sleutels voor een oude HP-printer), maar dat loste het probleem ook niet op. Ik heb daarnaast nog geprobeerd de drivers voor de printer (Brother MFC-L2710DW via ethernet) te updaten, maar dat loste het ook niet op. Zijn er nog andere mogelijke oplossingen die ik over het hoofd gezien heb?
Ik draai Windows 11 x64 met 32GB RAM op een Core i5-12600K.
Op andere websites werd er al gesuggereerd om alles in C:\Windows\System32\spool\PRINTERS te deleten, maar er bevindt zich niks in deze map. Ook was er de suggestie om onder HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Print\Environments\Windows x64\Print Processors alle sleutels die niet 'winprint' zijn te verwijderen (er stonden eerst nog twee sleutels voor een oude HP-printer), maar dat loste het probleem ook niet op. Ik heb daarnaast nog geprobeerd de drivers voor de printer (Brother MFC-L2710DW via ethernet) te updaten, maar dat loste het ook niet op. Zijn er nog andere mogelijke oplossingen die ik over het hoofd gezien heb?
Ik draai Windows 11 x64 met 32GB RAM op een Core i5-12600K.