Gasmeter draait niet meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antwan07
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 23-10-2022
Mijn vraag

Wie kan mij advies of tips geven.

Nu ruim 1 jaar draait mijn gasmeter nog steeds niet. Er is een beunhaas bij mij destijds geweest om een leiding die in de woonkamer liep te verleggen.

Hij heeft hierbij ook de zegel die op de gasmeter was aangesloten afgebroken. Later had hij ook de hele gasmeter eruit gehaald en open gemaakt(moest volgens hem wat afgesteld worden)

Echter ik durf dit niet bij mij energie beheerder te melden. Ik wil dit graag gerepareerd hebben. Wie kan mij hierbij helpen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:04
Ga naar je energie beheerder

[ Voor 17% gewijzigd door White_Collar op 26-03-2022 19:31 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-07 03:13
Er is gebeund en daar ben je bewust van, maar je wilt de gevolgen niet dragen. Beetje omgekeerde wereld lijkt mij.

[ Voor 23% gewijzigd door Hari-Bo op 26-03-2022 19:32 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • +42 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:50

Dennis1812

Amateur prutser

Eerlijkheid duurt het langst, opbellen en je verhaal doen.

En een boete incasseren + reparatiekosten + verbruikskosten die je niet betaald hebt.

Je bent gewoon crimineel bezig. Stop daar mee en ga het gesprek aan. Met wat geluk geven ze je dan niet aan bij de politie.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-07 16:13
@White_Collar Leverancier doet helemaal niets.

@Antwan07 Ik neem aan dat je wel gas verbruikt? Anders is het niet zo gek dat je meter niet loopt :+

Ik had direct de beunhaas aansprakelijk gehouden en de netbeheerder geïnformeerd. Maar nu ben je een jaar verder en kan het zomaar een vervelend staartje krijgen. Als je gelooft dat eerlijkheid het langst duurt, zul je je netbeheerder moeten informeren. Grote kans dat ze je meter dan komen verwisselen (kost wellicht wel wat) en je moet betalen voor een X hoeveelheid gas. In het ergste geval doet de netbeheerder ook nog aangifte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martan
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Welkom op Tweakers!

Je vraagt hulp voor een strafbaar iets??
Besef wel dat wanneer ze ooit een steekproef doen dit (het ontbrekende zegel) ontdekt wordt.

Neem je verlies voor het te erg wordt.
Succes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:02

Honesty

kattenneus!

Is het beste geval ga je over naar een slimme meter en die mensen kijken niet zo nauw op een zegeltje meer of minder.
Wij hadden ook een keer het zegeltje gebroken (geen gebeun ofzo, was tegenaan gestoten) en zaten ook in de rats maar de meter werd gewoon omgewisseld
.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

je hebt geprobeerd goed te handelen door een monteur in te huren. en jij hebt niet zelf het zegel verbroken. het enige probleem is dat niet meer valt na te gaan hoeveel gas je hebt verbruikt sinds het defect.

leg het uit en zie met welk voorstel de beheerder gaat komen. denk daar vervolgens even goed over na of het wel een eerlijk voorstel is (bijv. afrekening op basis van verbruik een jaar eerder lijkt mij redelijk).

:twk

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

JJ Le Funk schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 19:38:
je hebt geprobeerd goed te handelen door een monteur in te huren. en jij hebt niet zelf het zegel verbroken. het enige probleem is dat niet meer valt na te gaan hoeveel gas je hebt verbruikt sinds het defect.

leg het uit en zie met welk voorstel de beheerder gaat komen. denk daar vervolgens even goed over na of het wel een eerlijk voorstel is (bijv. afrekening op basis van verbruik een jaar eerder lijkt mij redelijk).
Eens. Alleen had hij dus nooit zo lang moeten wachten. Terwijl hij dit al wist. Daarmee heeft hij zijn kansen op redelijkheid wel verspeeld lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik zou het snel melden, omdat je 1x per jaar je meterstand moet doorgeven kan je nog moeilijk de onschuld spelen. Nu heb je nog kans dat ze je matsen met een geschat jaarverbruik of zo.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:12

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. Je pleegt hier energiefraude en je kunt nu beter aangeven dat je installatie niet meer deugt en de naheffing betalen dan dat je nog een strafblad aan de broek krijgt met een boete.

Alleen de netbeheerder mag dit herstellen om een goedgekeurde installatie te krijgen. Of je vervolgens de kosten nog kan herhalen op de beunhaas is een ander verhaal, maar in eerste instantie is het zaak om je verantwoording te nemen en de juiste stappen te zetten.

ZIe onder andere deze artikelen:
https://www.destentor.nl/...al-aftappen-gas~addd7ca7/
https://www.liander.nl/co...liander-aan-energiefraude

En ik zet het topic in Wonen

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
@Antwan07 bel je netwerkbeheerder maar. Hier komt niks goeds van.
Je krijgt dit niet gemaakt en verzegeld op een manier dat het niet op gaat vallen.

Een goed bedrijf zal dit niet verzegelen zonder rapport, of zal het helemaal niet doen. En een beunhaas heeft vermoedelijk geen zegelbevoegdheid.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01:27
Wat geef je eigenlijk op met de meterstanden?
telkens hetzelfde
dan zal het niet lang duren voor er controle komt
dat komt er sowieso bij afwijkend gebruik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:10

Lordy79

Vastberaden

Perfect! Geen verbruik dus gratis gas! Valt vast niet op en zeker met deze hoge prijzen ideaal. /s

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:08
Als je meld dat je zonnepanelen hebt, krijg je automatisch bericht dat ze ook je meter vervangen. Dan trekken ze ook gelijk je gasmeter eraf en installeren ze een nieuwe. Op zich geen slechte keus..

Een kennis van mij had een watermeter die " vast " stond en hij heeft jaren lang niets betaald. Toen hij zich weer melde, dachten zij dat het pand leeg stond.

Overigens knipte hier de monteur de zegels er ook af bij de installatie van de laadpaal. De netbeheerder kwam uit coulance gewoon nieuwe zetten en controleerde niet of de originele zekeringen er nog in zaten (in principe een mooi moment om even 35a te installeren..)

[ Voor 27% gewijzigd door jantje112 op 27-03-2022 07:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:54

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
jantje112 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 07:30:
Als je meld dat je zonnepanelen hebt, krijg je automatisch bericht dat ze ook je meter vervangen. Dan trekken ze ook gelijk je gasmeter eraf en installeren ze een nieuwe. Op zich geen slechte keus..
:? Je meter wordt echt niet altijd vervangen als je zonnepanelen laat leggen. Ze controleren eerst of je meter geschikt is voor terugleveren. Alleen als dat niet zo is vervangen ze.
Een kennis van mij had een watermeter die " vast " stond en hij heeft jaren lang niets betaald. Toen hij zich weer melde, dachten zij dat het pand leeg stond
En ook die kennis had wel wat eerder aan de bel mogen trekken ipv niks betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andre208
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-07 05:47
Ik heb in een woning gewoond waar een gasmeter het 24 jaar niet deed. Het was een tussen meter van de woningbouw voor alleen kook gas. Ieder jaar vulde ik op het meterstand formulier in gas verbruik 0 en als opmerking de gasmeter doet het niet zit verkeerd om gemonteerd er werd niks mee gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1107972
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-07 18:29
Ik denk dat er 3 opties zijn. De eerste is zoals velen al aangegeven zelf aan de bel trekken, de situatie uitleggen en aangeven dat er nooit een intentie was om te frauderen en de eventuele gevolgen te accepteren.

Je kan natuurlijk ook gewoon doen of er niks aan de hand is en daarmee een voordeel proberen te halen uit de ontstane situatie in de hoop dat de leverancier hier ook niet achter komt. Hiermee ga je wel bewust frauderen en heb je ieder jaar de stress van of ze er wel of niet achter komen.

Laatste optie is je huis verkopen en op de dag dat de overdracht er is, je je geld heb ontvangen dit gelijk cashen en in een land buiten Europa een nieuw leven opstarten.

Ik zou wel weten welke optie ik zou kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:39
andre208 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 08:49:
Ik heb in een woning gewoond waar een gasmeter het 24 jaar niet deed. Het was een tussen meter van de woningbouw voor alleen kook gas. Ieder jaar vulde ik op het meterstand formulier in gas verbruik 0 en als opmerking de gasmeter doet het niet zit verkeerd om gemonteerd er werd niks mee gedaan.
Tussenmeters vallen niet onder 't zegelrecht voor netwerkbeheerders. De gasrekening wordt ook gewoon betaald door de woningbouw. Ze gaan zelf 't schip in, doordat ze de doorbelasting niet controleren.

In het geval van de TS heeft deze gewoon een eigen verantwoordelijkheid. Het è jaar kan je nog de vermeende onschuld spelen.

Wat @1107972 als tweede optie aangeeft is financieel Russisch roulette. Als(zodra?) ze er echter komen, dan gaan ze werken met schattingen. En als je 't zelf niet gemeld hebt, maar tegen de lamp gelopen bent en dan ook nog eens verbroken zegel, dan doen ze dat met een hele HELE grote vork.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-07 19:47
jantje112 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 07:30:
Een kennis van mij had een watermeter die " vast " stond en hij heeft jaren lang niets betaald. Toen hij zich weer melde, dachten zij dat het pand leeg stond.
Heb ik zelf ook gehad. Kijk verder nooit naar zo'n ding, behoudens jaaropgaaf.

Tussen 2018 en 2019 zat er een voortgang. Dus in die periode in ieder geval nog gewerkt. Bij de opgaaf van 2020, stond de waarde nog altijd gelijk op 2019. Ergens tussen 2018 en 2019 dus defect gegaan. Uiteindelijk voor de periode 2019 - 2020 is het water verbruik ingeschat in mijn voordeel, 50% van het verbruik van de periode 2018 - 2019. En er zou snel een nieuwe meter komen, waarna ik de volgende opgave kon doen volgens geregistreerd gebruik vanaf na installatie van deze nieuwe meter. "Snel" was een relatief begrip, duurde bijna 7 maanden 8)7. Dus ook voor de periode 2020 - 2021 bleef het een gunstig jaar :9.

Jammer dat het de watermeter was, en niet de gasmeter :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07:49
heb je de telefoonnummer nog van die beun?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veenbrandt
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 28-07 12:16
Had zelf ook problemen met een watermeter die kapot was. Had daardoor een onrealistisch verbruik (zelfs een keer negatief verbruik). Elk jaar netjes Vitens gebeld en telkens aangegeven dat de meter kapot was, maar er werd pas na vier jaar actie ondernomen. Dit jaar het ook doorgegeven en aangegeven dat ik elk jaar netjes had gemeld, waarop de eerste reactie was, dit kunnen we niet terugvinden.

Vervolgens aangegeven dat op mijn verzoek het termijnbedrag omhoog was gezet en vervolgens las ze aantekeningen erbij en toen werd de toon van het gesprek al anders. In andere woorden, gewoon netjes melden en de situatie uitleggen. Je dient gewoon te betalen wat je gebruikt en ze zullen echt niet te hoog gaan zitten. Ik zou het in ieder geval niet laten dooretteren, want dan komen de boetes op tafel.

Succes!

[ Voor 0% gewijzigd door Veenbrandt op 27-03-2022 17:03 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
We Are Borg schreef op zondag 27 maart 2022 @ 08:29:
[...]

:? Je meter wordt echt niet altijd vervangen als je zonnepanelen laat leggen. Ze controleren eerst of je meter geschikt is voor terugleveren. Alleen als dat niet zo is vervangen ze.
Zeker wel.. tenzij je al een nieuwe meter hebt, als je nog een oudje hebt hangen gebruiken ze dit om gelijk je slimme meter aan te smeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
jantje112 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 18:37:
[...]

Zeker wel.. tenzij je al een nieuwe meter hebt, als je nog een oudje hebt hangen gebruiken ze dit om gelijk je slimme meter aan te smeren
Dat is toch exact wat @We Are Borg zegt?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
er zijn genoeg meters die prima kunnen terugleveren, maar die worden ook vervangen door slimme variant. Dan krijg je ook gelijk een nieuwe gasmeter. Beleid is dat alles slim is..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:30
Je kan gewoon opbellen naar de energiebeheerder en aangeven dat je vermoed dat je teller kapot is.
Waarom denk je dat? Je meterstand is niet veranderd tov de laatste keer uitlezen.
Je hebt vervolgens een installateur er bij gehad en die merkte op dat de zegel is verbroken.
Omdat je geen problemen wil krijgen meld je dit.

Je begrijpt uiteraard dat er een verrekening moet komen. Naar alle waarschijnlijkheid wordt hierbij gekeken naar je huisisuatie en een algemeen gemiddelde inrekening gebracht. Ben je een groot verbruiker dan heb je gelukt gehad. Ben je een klein verbruiker dan betaal je wat meer.

Maar het is dan wel opgelost!

Edit. Na het telefoongesprek stuur je een e-mail er achteraan met de samenvatting van het telefoongesprek. Dan ligt het vast!

[ Voor 9% gewijzigd door barry86 op 28-03-2022 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als er een zegel verbroken is kun je het niet zelf oplossen, ik zou inderdaad gewoon bellen met het verhaal uit je TS en dan kijken wat er gebeurd. Je hebt ook niet veel andere opties, die beunhaas kan het ook niet oplossen.

Ze gaan waarschijnlijk ook schatten wat je verbruikt hebt in de tijd dat die meter niet liep dus ik zou hier niet te lang mee wachten.

[ Voor 23% gewijzigd door Marzman op 28-03-2022 09:35 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:49

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ben wel heel erg benieuwd hoe dit gaat aflopen eigenlijk.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

NeFoRcE schreef op maandag 28 maart 2022 @ 09:38:
Ben wel heel erg benieuwd hoe dit gaat aflopen eigenlijk.
Jup, vooral omdat de monteur die langs komt mogelijk direct zal zien dat de meter moedwillig kapot is gemaakt.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:49

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

En, al meer info?

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:07
Wat is de op dit moment de stand van zaken? Of heb je jezelf aan moeten geven bij de politie? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBB-Nick
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 28-07 08:08
En hoe is het nu afgelopen, heb je het gemeld en een boete gekregen?

Of ben je nog de struisvogel tactiek aan het uitvoeren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
nieuw geregisterd.
eerste bericht
de kans op een antwoord is minder dan 1% ik heb het graag fout.

[ Voor 16% gewijzigd door jack zomer op 17-04-2022 14:07 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antwan07
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 23-10-2022
Opgelost. 0eu betaald.

De gouden tip zat hier niet tussen

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07 19:16

Tazzios

..

Antwan07 schreef op zondag 17 april 2022 @ 13:52:
Opgelost. 0eu betaald.

en hoe is het opgelost? Wat was wel de goude tip?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:47
Heb je mooi mazzel gehad Antwan Hit 'N Run (ha dat rijmt fonetisch!).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Antwan07 schreef op zondag 17 april 2022 @ 13:52:
Opgelost. 0eu betaald.

Wat heb je dan wel gedaan? Want je hebt 100x de tip tot communiceren gehad. Zonder communicatie komen ze niet en word hij niet opnieuw verzegeld.

Pagina: 1