Ik zoek een?
Hoi, bijna een jaar geleden had ik besloten een nieuwe game pc te kopen (of eigenlijk mijn oude te upgraden). Ben destijds een beetje geschrokken van de GPU prijzen en heb het weer op een lager pitje gezet. Nu zag/hoorde ik onlangs dat het beter ging met de prijzen dus ben ik nu weer op zoek. Waar ik eerst nog mijn huidige PC wilde upgraden, heb ik nu toch maar besloten een hele nieuwe te kopen, aangezien de huidige nog goed functioneert, en ik daar misschien nog 100-200 euro voor kan vangen.
Ik ben een casual gamer, speel van alles (Assassins Creed, Battlefield, Euro Truck Simulator, Far Cry, Witcher, en hopelijk op de nieuwe PC Cyberpunk). Alle settings hoeven niet per se op ultra, als het maar goed loopt en er goed uitziet, en voornamelijk dat ik er weer een paar jaar mee vooruit kan. Mijn huidige PC doet alweer zo'n 8 jaar met de GPU...
Wat is je budget?
Mijn budget is rond de 1500 euro, exclusief scherm.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen, en ik ga niet overklokken (misschien XMP).
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Heb zelf al even rondgekeken natuurlijk, en heb eigenlijk het 1080p gamesysteem van de Pricewatch aangehouden, met een aantal aanpassingen: CPU, mobo en GPU.
Exclusief scherm zit ik dus een klein beetje boven budget.
Nu zijn mijn vragen voornamelijk: werkt dit allemaal nog goed samen, past het nog, en zie ik nog iets over het hoofd?
Met name het scherm vond ik een lastige keuze.
Hoi, bijna een jaar geleden had ik besloten een nieuwe game pc te kopen (of eigenlijk mijn oude te upgraden). Ben destijds een beetje geschrokken van de GPU prijzen en heb het weer op een lager pitje gezet. Nu zag/hoorde ik onlangs dat het beter ging met de prijzen dus ben ik nu weer op zoek. Waar ik eerst nog mijn huidige PC wilde upgraden, heb ik nu toch maar besloten een hele nieuwe te kopen, aangezien de huidige nog goed functioneert, en ik daar misschien nog 100-200 euro voor kan vangen.
Ik ben een casual gamer, speel van alles (Assassins Creed, Battlefield, Euro Truck Simulator, Far Cry, Witcher, en hopelijk op de nieuwe PC Cyberpunk). Alle settings hoeven niet per se op ultra, als het maar goed loopt en er goed uitziet, en voornamelijk dat ik er weer een paar jaar mee vooruit kan. Mijn huidige PC doet alweer zo'n 8 jaar met de GPU...
Wat is je budget?
Mijn budget is rond de 1500 euro, exclusief scherm.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen, en ik ga niet overklokken (misschien XMP).
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Heb zelf al even rondgekeken natuurlijk, en heb eigenlijk het 1080p gamesysteem van de Pricewatch aangehouden, met een aantal aanpassingen: CPU, mobo en GPU.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-12600KF Boxed | € 279,90 | € 279,90 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B660M DS3H DDR4 | € 114,90 | € 114,90 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 3070 Ti GAMING OC 8G | € 879,- | € 879,- |
| 1 | Behuizingen | SilentiumPC Armis AR1 | € 39,99 | € 39,99 |
| 1 | Monitoren | Lenovo G27q-20 Zwart | € 279,- | € 279,- |
| 1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Black Edition with LGA1700 | € 36,91 | € 36,91 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | Optische drives | ASUS SDRW-08D2S-U Zwart | € 29,- | € 29,- |
| 1 | Voedingen | Corsair TX550M (2021) | € 55,90 | € 55,90 |
| 1 | Solid state drives | WD Blue SN570 1TB | € 89,90 | € 89,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.874,40 | ||
Exclusief scherm zit ik dus een klein beetje boven budget.
Nu zijn mijn vragen voornamelijk: werkt dit allemaal nog goed samen, past het nog, en zie ik nog iets over het hoofd?
Met name het scherm vond ik een lastige keuze.