Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:15

knakworst

Get more sats!

Topicstarter
Ik kon geen algemeen Paypal topic vinden dus dan maar een losse vraag.

Ik doe een login poging bij Paypal op mijn computer, en ik wil bevestigen in de app. Ik klik in de app per ongeluk op "Nee, bedankt". Oeps, opnieuw inloggen dan maar. Alleen username/wachtwoord, en ik ben gelijk ingelogd 8)7

Dat kan toch niet de bedoeling zijn???

Ik heb het iemand anders ook laten proberen, ook die kan daarna gewoon inloggen.

Beste antwoord (via knakworst op 26-03-2022 13:27)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:45
knakworst schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 13:23:
[...]

Bedankt voor de bevestiging. Probeer eens te omzeilen in een incognitovenster? Bij mij werkt het omzeilen dan niet.
Ik kreeg net ook een mail van PayPal dat ze m'n device herkenden, dus dat zal het inderdaad zijn. Maar dan is het alsnog vrij loos dat ze die stap er wel tussen stoppen, en mogelijk argwaan wekken (waar dit topic over begon) :P Dus hoe dan ook lijkt het me een goed iets om bij PayPal aan te stippen :)

The devil is in the details.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Oké, en wat verwacht je nu van ons?
Ik snap niet waar je heen wilt.

Ah, je kunt de mfa op deze manier skippen dat is wel gek.

[ Voor 61% gewijzigd door EWK op 26-03-2022 13:09 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Topicstarter
EWK schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 13:07:
Oké, en wat verwacht je nu van ons?
Ik snap niet waar je heen wilt.

Ah, je kunt de mfa op deze manier skippen dat is wel gek.
Of iedereen dit kan of dat ik twee keer 'geluk' had met het passeren van de MFA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ik herken dit van gmail waaraan een yubikey is gekoppeld: die heb ik gemiddeld eens per paar maanden nodig, alle andere keren log ik zo in met username en wachtwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik log voor het eerst sinds tijden in bij PayPal, met m'n e-mailadres en wachtwoord. Ik kreeg een scherm waarin stond dat ik een SMS met code naar m'n telefoon moest laten sturen. Dat gedaan. SMS leek niet te komen, dus na een minuutje drukte ik op terug in m'n browser. En nu ben ik gewoon ingelogd bij PayPal, zonder die SMS-code ergens in te hoeven voeren...

Dus het lijkt vrij standaard te zijn dat je de extra beveiligingsstap kunt skippen bij PayPal. Wat natuurlijk het volledige nut van die stap teniet doet. Lijkt me een goede om bij PayPal aan te kaarten. Heb je hier al melding van gemaakt bij PayPal @knakworst? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Topicstarter
Ik heb inmiddels met een incognito venster geprobeerd en daar werkt de 'truc' niet. Waarschijnlijk kun je het dus alleen omzeilen, als je ooit al wel eens bent ingelogd geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Topicstarter
Hahn schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 13:21:
Ik log voor het eerst sinds tijden in bij PayPal, met m'n e-mailadres en wachtwoord. Ik kreeg een scherm waarin stond dat ik een SMS met code naar m'n telefoon moest laten sturen. Dat gedaan. SMS leek niet te komen, dus na een minuutje drukte ik op terug in m'n browser. En nu ben ik gewoon ingelogd bij PayPal, zonder die SMS-code ergens in te hoeven voeren...

Dus het lijkt vrij standaard te zijn dat je de extra beveiligingsstap kunt skippen bij PayPal. Wat natuurlijk het volledige nut van die stap teniet doet. Lijkt me een goede om bij PayPal aan te kaarten. Heb je hier al melding van gemaakt bij PayPal @knakworst? :)
Bedankt voor de bevestiging. Probeer eens te omzeilen in een incognitovenster? Bij mij werkt het omzeilen dan niet.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
knakworst schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 13:23:
[...]

Ik kreeg net ook een mail van PayPal dat ze m'n device herkenden, dus dat zal het inderdaad zijn. Maar dan is het alsnog vrij loos dat ze die stap er wel tussen stoppen, en mogelijk argwaan wekken (waar dit topic over begon) :P Dus hoe dan ook lijkt het me een goed iets om bij PayPal aan te stippen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Topicstarter
Hahn schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 13:25:
[...]

Het lijkt inderdaad geen groot lek maar wel een zinloze stap om te vragen als je de deur daarna toch open zet. Ik zal ze eens contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Is dat duwen naar een Paypal app niet puur marketing? Is voor MFA niet nodig. En ik heb dan zeker voor Amerikaanse diensten liever een webbased dienst dan een app.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1