De afgelopen anderhalf jaar heb ik geen spatwand achter mijn inductiekookplaat gehad. Het is nu simpele, schrobvaste latex. Zonder specifieke coating. Op zich ben ik best onder de indruk hoe het zich tot nu toe heeft gehouden. Zelfs spetters tomatensaus veeg je zo weg.
Hoe dan ook, ik wil wat meer kleur aanbrengen in de keuken en ben van plan een spatwandje te tegelen. Intussen heb ik glasmozaïektegeltjes in huis, maar ik twijfel een beetje of het verstandig is om dit te plaatsen. Vooral vanwege de voegen; is dat een beetje schoon te houden? Wie heeft hier ervaring mee?
Als ik het ga doen, zie ik twee mogelijkheden:
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en meningen. En wellicht zie ik nog iets belangrijks over het hoofd, dan hoor ik dat ook graag.
Ter illustratie een sketchup-plaatje. En over smaak valt niet te twisten
Hoe dan ook, ik wil wat meer kleur aanbrengen in de keuken en ben van plan een spatwandje te tegelen. Intussen heb ik glasmozaïektegeltjes in huis, maar ik twijfel een beetje of het verstandig is om dit te plaatsen. Vooral vanwege de voegen; is dat een beetje schoon te houden? Wie heeft hier ervaring mee?
Als ik het ga doen, zie ik twee mogelijkheden:
- Direct op de achterwand verlijmen (met pastalijm) en de randen afwerken met tegelprofielen.
- Op een dun plaatje multiplex verlijmen en dat plaatje vervolgens met wat rillen kit tegen de muur plakken.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en meningen. En wellicht zie ik nog iets belangrijks over het hoofd, dan hoor ik dat ook graag.
Ter illustratie een sketchup-plaatje. En over smaak valt niet te twisten
:strip_exif()/f/image/i9fGPjauUKnU9sO1Z0ratVAd.jpg?f=fotoalbum_large)