100 piek

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 477 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 23:05
GoT,

Heb voor mijn huidige PC een AMD Athlon 600 gehad op een Epox mobo met onboard sound, en daar heb ik echt bizarre problemen mee gehad. Echt een pauper pc: Alleen maar vastlopers en gezeik wat alleen maar geld kost.

Dus ik denk: Gooi je spaarcenten maar over de toonbank en koop wat nieuws. Zelf samengesteld, allemaal A-Klas componenten. Win2000 erop, maar echt zo bizar heb je het nog nooit meegemaakt ; opeens rebooten, gewoon in 1x alsof je op reset drukt... En niet 1x..

En dat heb ik nu al een tijdje en heb tweakers ook al doodgepost, maar niemand heeft een oplossing kunnen vinden. Dus wat doe je dan uit wanhoop ? Dan beloof je fl. 100,- aan degene die 'em voorgoed fixt, of het probleem vaststelt.

Bij deze dus mensen, 100 piek voor degene die deze bak kan fixen. Gewoon geen vastlopers of wat dan ook. Op basis van een lijst problemen alles kunnen oplossen.
Of het software of hardwarematig is maakt me niet uit, dit moet echt stoppen, ik wordt er een beetje moe van, zoveel geld uitgeven en dan een kat in de zak kopen.

Nou goed, ik zal jullie niet lastigvallen met melpverhalen.
Hier komen de specs van de pc. Als je denkt 'em te kunnen op te lappen moet je me mailen met je gegevens en een motivatie waarom jij denkt het beter te weten dan mij. Want ik kom er gewoon niet meer uit.

--
AMD Athlon 1 Ghz op een ABIT KT7A in een AOPEN HX08. 256 mb 133 mhz ram. 1x Maxtor 20 gb hdd 7200 rpm 1x Western Digital 40 gb hdd 7200 rpm. 32 mb ATI Radeon DDR aan een IIyama Vision Master Pro 450 ; 1600x1200 @ 100 hz. Pioneer 12spd DVD, Plextor 12x10x24 writer, Creative Labs SoundBlaster Live value, 3com 10, 3com 10/100.
Dit hele zooitje draait op Windows 2000.
--

doeg

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:49
Ik had ook een oude PC (is nu m'n server) ... en als ik die een paar minuten aan had staan ging ie spontaan rebooten (en dus inderdaad ook niet 1 keer, maar constant). Ik dacht dat de CPU te heet werd (leek me raar, want die 166MMX kan best wat hebben) en heb 'm toen ondergeklokt aangezien ie alleen maar als Internet-router dient. Eerst naar 133MHz ... later nog lager, want het probleem bleef :(. Uiteindelijk heb ik de kast open gezet aan de zijkant en er een flinke ventilator naast gezet :). Die staat er nu nog steeds naast want het probleem is zo opgelost (ik heb 'm op de monitor-voeding van de AT-voeding aangesloten zodat ie tegelijk met de PC aangaat). Waarschijnlijk wordt het moederbord, de HD's of misschien toch nog steeds de CPU te heet bij mij ... maar zo werkt ie prima :). Ik heb nog geen tijd gehad om een flinke fan aan de zijkant in de kast te monteren ... maar dat gaat nog gebeuren, want zo'n ventilator ernaast neemt vrij veel ruimte in :(

Maar 't werkt :)

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

ik weet niet precies welke suggesties er allemaal aan zijn gedaan maar hier een greep uit de mogelijkheden:

-Goede koeling ?
-Goede voeding ? (min 300watt)
-Via 4 in 1 ?
-Conflict SB en Abit bordje ?
-Rotte dimms ?

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Kun je wat meer info geven?
zoals drivers die je gebruikt hebt ed.

Trouwens je hoeft niemand hier te betalen hoor. ;)

• Wouter!
Op vrijdag 24 augustus 2001 00:38 schreef Vae_Victis het volgende:

Ey :( ... wil jij even je mond houden, de eerste reply is nog altijd van mij ... dus als ik het probleem oplos dan bepaal ikzelf wel wat ik met die 100 piek doe ja !!!

;) :) >:)

• Willem
Op vrijdag 24 augustus 2001 00:37 schreef Majestic het volgende:
ik weet niet precies welke suggesties er allemaal aan zijn gedaan maar hier een greep uit de mogelijkheden:

-Goede koeling ?
-Goede voeding ? (min 300watt)
-Via 4 in 1 ?
-Conflict SB en Abit bordje ?
-Rotte dimms ?
Sorry dat was ik er vergeten bij te zeggen:
De CPU wordt cool gehouden door een ThermalTake SuperOrb... dus dat was goed.

In een AOPEN HX08 zit standaard een ubergoeie 300W voeding.

VIA 4-in-1 altijd het eerste na een format geinstalleerd

Geen conflicten

Wat zou er rot aan dimms kunnen zijn ?

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Op vrijdag 24 augustus 2001 00:42 schreef ThaWout het volgende:

[..]

Ey :( ... wil jij even je mond houden, de eerste reply is nog altijd van mij ... dus als ik het probleem oplos dan bepaal ikzelf wel wat ik met die 100 piek doe ja !!!

;) :) >:)
Als je al om 100 piek verlegen zit, naja :7

• Willem
Op vrijdag 24 augustus 2001 00:38 schreef Vae_Victis het volgende:
Kun je wat meer info geven?
zoals drivers die je gebruikt hebt ed.

Alle laatste drivers van alle hardware geinstalleerd.
Alles van internet afgetrokken.

En misschien kan ik iemand stimuleren om dit kaffer probleem om te lossen want ik wordt nu al 2,5 jaar geteisterd met die rotzooi...

NU MOET HET GEWOON WERKEN.

punt.

-no offence trouwens ; maar ik wordt heel pissig als ik een hoop werk verlies als dat ding opeen gaat rebooten

• Willem
Op vrijdag 24 augustus 2001 00:45 schreef Vae_Victis het volgende:

[..]

Als je al om 100 piek verlegen zit, naja :7
Misschien zit niemand erom verlegen.

Ik hoop stiekum van wel.

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Pleur alles eruit op de broodnodige dingen na.

geheugen, cpu, harddisk, videokaart erin
rest eruit.
nog steeds problemen??

• Wouter!
Op vrijdag 24 augustus 2001 00:45 schreef willem169 het volgende:

[..]

Geen conflicten

Nou ... er bestaat nog altijd zoiets als "uitval" bij een productieproces. Die dingen kunnen nu eenmaal rot zijn :(. Probeer mijn idee (en ook oplossing voor mezelf) nou eens ... (dus 't gaat niet alleen om de CPU koeling, maar ook om de rest van het systeem --> AIRFLOW)

• Wouter!
Op vrijdag 24 augustus 2001 00:48 schreef willem169 het volgende:

[..]

Misschien zit niemand erom verlegen.

Ik hoop stiekum van wel.
Nou ... ik zit er niet verlegen om, maar 't is natuurlijk altijd mooi meegenomen :)

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Ze kunnen defect zijn er voor allerlei ongemakken zorgen..

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• ZyMoTiC
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-04 00:48

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

reboot ie ook zonder os erop?

dus alleen nodigen dingen.
en probeer is een andere dimm of ff te blazen in je dimm sloten... heb zo vaak op me werkt gehad dat die dimme verneukt waren :(

suc6 en die 100 piek stuur je maar naar een of ander goed doel op vind ik *D

Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.

Verwijderd

Voor 150 piek zeg ik het! ;)

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op vrijdag 24 augustus 2001 00:45 schreef willem169 het volgende:

[..]

Geen conflicten

misschien stomme vraag, maar zit die orb er goed op?

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 14:08

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Om een 1 of andere reden ben ik niet zo weg van een super orb. als je het mij vraagt is het de koeling wat het probleem is.

• ZyMoTiC
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-04 00:48

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

Op vrijdag 24 augustus 2001 00:59 schreef YT-Croc het volgende:

[..]

als je cooler er niet goed op zit gaat ie steeds sneller rebooten (volgens mij gaat ie dan gewoon uit)
dus als die steeds sneller reboot moet je naar je cooler kijken ja.

Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.

Verwijderd

Heb je je geheugen als is in een ander slot geprobeerd ?

• Y0ur1
  • Niet online
hoe warm worden cpu en mobo?

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Ik denk dat je wel meer dan een uurtje er mee bezig bent,
Om hem te maken... Dus ik denk dat je beter de FAQ van de diverse fabrikanten door kan lezen vooral die van je moederboard en kijken welke producten op de HCL lijst staan van je moederboard.

Of anders de fabrikant mailen bellen wat het probleem kan wezen... of het board gaan ruilen bij de fabrikant als al je componenten op de HCL list er van staan :-)

Wat er defect aan je dimms kan zijn ooit de sticker gezien op die mooie zilvere verpakking ??? of zat die er niet bij :-)

• Y0ur1
  • Niet online
En een Abit Kt7A kon ik al laast niet bij computerland kopen omdat er veel kapot zijn en fouten in zitten ofzo. En dat had ik ook al eerder gelezen, heb nu een asusa7v133

• Wouter!
Zet 'r nu gewoon eens even een ventilator op !!!!

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 12:12

Leon

Rise Of The Robots

omdat die oude pc van je ook al raar deed denk is misschien dat het ligt aan een niet geaard stopcontact :?
(doe ook maar een gok :))

Weet dat sommige tweakers dit raar vinden, maar het kan soms echt de oorzaak zijn van veel problemen met je pc en aangezien die "oude" pc ook al problemen had dacht ik dat dit het misschien kon zijn... :P

Is het stopcontact waar de pc in zit (en waar de oude pc in zit/zat) geaard of niet :?

Eeuwige n00b

Verwijderd

Sluiting in je SW kabeltje!

Gooi die eens ff van je mobo af!

Wanneer dit helpt kun je het geld op de rekening van artsen zonder grenzen storten...

Hier ff invullen
http://www.artsenzondergrenzen.nl/steun/doneren.html

• Y0ur1
  • Niet online
Op vrijdag 24 augustus 2001 01:07 schreef nevyn het volgende:

Wanneer dit helpt kun je het geld op de rekening van artsen zonder grenzen storten...

Hier ff invullen http://www.artsenzondergrenzen.nl/steun/leeg.html
SW kabeltje?

• Wouter!
Op vrijdag 24 augustus 2001 01:05 schreef fazer het volgende:
omdat die oude pc van je ook al raar deed denk is misschien dat het ligt aan een niet geaard stopcontact :?

Weet dat sommige tweakers dit raar vinden, maar het kan soms echt de oorzaak zijn van veel problemen met je pc en aangezien die "oude" pc ook al problemen had dacht ik dat dit het misschien kon zijn... :P

Is het stopcontact waar de pc in zit (en waar de oude pc in zit/zat) geaard of niet :?
Even hierop doorbreien:

Probeer de stekker eens andersom in het stopcontact te doen. Bij audio-apperatuur wil dit nog wel eens bepaalde ruis weghalen.

Verwijderd

Welk revisie moederbord heb je eigenlijk?
Dit staat op een stikkertje boven je pci sloten.

Als je 1.0 hebt, mag je terug naar de winkel. Dit krijg je namelijk haast niet goed stabiel met een cpu boven de 900 Mhz. Winkel zou dit moeten weten, laat hem desnoods naar abit sturen, en zeg heel duidelijk dat je minstens een 1.1 versie wilt wegens je cpu.

De 1.1 versie is de goede en dan heb je nu ook de 1.2 die nu uitgebracht is.

Check dit eerst effe, had zelf eerst een 1.0 en dat ding crashte met elke tering shit. Braaf winkel opgebeld, en de volgende dag had ik een nieuwe 1.1 en dat ding pakt echt alles perfect.

Haal eerst al je kaarten uit je bak, dus alleen je videokaart erin laten :)

Als je meerdere dimms in je bak hebt zitten alles eruit halen, behalve 1. En dan kaal installeren, niet meteen de via 4 in 1 installeren maar controlleer eerst als je wel iets kan doen standaard, zoals mediaplayer draaien( je krijgt misschien geen geluid, maar je moet eerst kijken als windows kaal wel stabiel is).

Loopt dit namelijk wel goed zonder te crashen, installeer dan pas de via 4in1 drivers en test je bak weer.
Crasht hij, probeer dan met ander geheugen(dit echt doen, geheugen kan soms gewoon kapot zijn, heb vaak meegemaakt)

Als hij zelfs met ander geheugen crasht, is je bord naar de tering. En heb je recht op mooi nieuw bordje van Abit!

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 01:07 schreef nevyn het volgende:

Hier ff invullen http://www.artsenzondergrenzen.nl/steun/leeg.html
Check die URL ff.... verder wel een goed idee!

• Wouter!
Op vrijdag 24 augustus 2001 01:10 schreef wizardxx het volgende:
Welk revisie moederbord heb je eigenlijk?
Dit staat op een stikkertje boven je pci sloten.

Als je 1.0 hebt, mag je terug naar de winkel. Dit krijg je namelijk haast niet goed stabiel met een cpu boven de 900 Mhz. Winkel zou dit moeten weten, laat hem desnoods naar abit sturen, en zeg heel duidelijk dat je minstens een 1.1 versie wilt wegens je cpu.

De 1.1 versie is de goede en dan heb je nu ook de 1.2 die nu uitgebracht is.

Check dit eerst effe, had zelf eerst een 1.0 en dat ding crashte met elke tering shit. Braaf winkel opgebeld, en de volgende dag had ik een nieuwe 1.1 en dat ding pakt echt alles perfect.

Haal eerst al je kaarten uit je bak, dus alleen je videokaart erin laten :)

Als je meerdere dimms in je bak hebt zitten alles eruit halen, behalve 1. En dan kaal installeren, niet meteen de via 4 in 1 installeren maar controlleer eerst als je wel iets kan doen standaard, zoals mediaplayer draaien( je krijgt misschien geen geluid, maar je moet eerst kijken als windows kaal wel stabiel is).

Loopt dit namelijk wel goed zonder te crashen, installeer dan pas de via 4in1 drivers en test je bak weer.
Crasht hij, probeer dan met ander geheugen(dit echt doen, geheugen kan soms gewoon kapot zijn, heb vaak meegemaakt)

Als hij zelfs met ander geheugen crasht, is je bord naar de tering. En heb je recht op mooi nieuw bordje van Abit!
Hij kan dit natuurlijk ook testen door z'n CPU even tijdelijk onder te klokken. Draai die multiplier eens een stukje omlaag bij wijze van test ... stickertje lezen is natuurlijk makkelijker, maar als het inderdaad v1.0 is dan kun je het nog eens testen door de CPU onder te klokken.

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 01:09 schreef YT-Croc het volgende:

[..]

SW kabeltje?
Je reset SW kabeltje dat ergens onder zit met al die andere stekkertjes: PWRled SPKR enz...

Verwijderd

Ja onderklok hem maar naar 900 of lager, en verhoog je voltage ook maar effe naar 1.800 volt.

kijken wat hij doet

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 01:12 schreef wildmedia het volgende:

[..]

Check die URL ff.... verder wel een goed idee!
Is gezien, THNX...

:+

• Wouter!
Nou ... update plzzz !!

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-05 10:53
Ik weet bijna zeker dat het geheugen niet helemaal lekker werkt (hoeft niet eens kapot te zijn , maar is waarschijnlijk niet compatible). Ik heb hetzelfde gehad (geheugen wordt wel herkend etc.. maar toch resets de hele tijd). Om die resets niet meer te krijgen doe je ff rightclick op my computer/properties daarna kies je voor de laatste tab advanced en in dat venster ga je naar startup en recovery (onderaan) en op dat volgende venster haal je het vinkje weg bij automatically reboot). Daarna zul je waarschijnlijk bij de volgende vastlopers wel kunnen zien dat het met het ram te maken heeft. Mocht je nog garantie op je ram hebben dan kun je meestal gewoon omruilen voor ander geheugen wat GEEN problemen geeft.

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 18:46

Servowire

prutser:~#

-ACPI in je bios kan wel eens kloten..
had ik ook toen ik dat aan had staan
Ik weet niet hoe Windows hier mee om gaat, maar linux wil daarmee nog wel eens vaag doen

-Of zit je reset schakelaar los/brak/verkeerd?
dat ie soms sluit, en daarom reset

-installeer lmsensors (of MotherBoard Monitor5 als je windows draait)
en bekijk je temperaturen.

-pak eens een 2e voeding erbij, en sluit daar je schijven op aan. Misschien trekt je voeding het niet.

-Virus?
-brakke HD?

* Servowire heeft geen ideen meer :)

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

Omdat je precies het zelfde probleem hebt die je eerst ook had zijn er een aantal dingen die ik zou willen weten.

heb je een ander lokatie geprobeerd ? Das het eerste wat je mag proberen, computer en al bij iemand anders neer zetten.
Woon je in een normale huis ? of studenten flat ?heb je te veel aparaten op een groep. Heb je een ander computer gehad op zelfde lokatie die het wel normaal deed ?

Spontaan rebooten heeft meestal te maken met warmte of signal serkte. Of brak/illegaal software die slecht gekraakt zijn.

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Heb dit probleem ook gehad. Bij mij was een update van de drivers van mijn soundblaster 128pci kaartje de oplossing. Probeer die eens te updaten.

Verwijderd

AMD Athlon 1 Ghz op een ABIT KT7A .... Creative Labs SoundBlaster Live value
SBLive! eruit en Terratec DMX XFire 1024 erin, win2k reinstallen, en weg problemen. Die live drivers gaan niet zo heel erg samen met de via chipset.

• BoerHarm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2024

BoerHarm

maximaal

Ik had ook altijd system hang-ups en spontane reboots met mijn A7V
bios geflashed niks meer aan de hand.

Verwijderd

Lijkt heel erg veel op de problemen die ik had.
Heb de laatste bios eringezet KT73R.
Toen alles eruitgetrokken, en onderdeel voor onderdeel er weer ingedaan, waarbij ik de geluidskaart in het tweede PCI-slot gedaan heb. (eerste pci slot schijnt nog wel eens problemen te geven).
eerste pci-slot nit gebruikt om toch ook een beetje mijn videokaart koeler een beetje lucht te geven.
En zo langzaam aan verder gebouwd.
Hij loopt nu stabiel.
Probeer ook in het bios alle instellingen eerst een zo laag mogelijk te zetten, en de optie pnp-os op nee te zetten.

• DaZZle
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-06 08:14
Het lijkt heel erg op iedereen zijn problemen omdat windows 2000 vanzelf reboot als hij crasht. Lijkt dus op een spontane reboot, maar dat is het niet.

Ik kreeg het toen ik een nieuwe dimm geinstalleerd had, was iets mis met het geheugen.

Ten eerste kan je autoreboot uitzetten (je krijgt dan ipv reboot een blauw scherm):
start -> settings -> control panel -> system -> advanced -> startup and recovery
daar vink je 'automagically reboot' uit.

Verder is het dus waarschijnlijk hardware instabiliteit..
Eerste wat ik zou zeggen, zeg tegen je bios restore setup defaults en check ga dan voor de zekerheid nog ff naar de memory timings en zet ze op 3 ipv 2.
Ik weet niet hoeveel dimmetjes je hebt, maar probeer eens een andere dimm (leen van iemand 1 van 64 ofzo)

Je hebt niks overgeklokt neem ik aan? (dan vraag je hier namelijk om)

probeer dan eens onder te klokken. Als dat helpt weet je dat het aan je proc ligt. Als je je busfrequentie omlaag doet en het werkt kan het ook zijn dat je geheugen niet lekker op 133 wil werken.

Maar waarschijnlijk is het of de cpu die instabiel is, of de ram die instabiel is. Of je moederbord is brak, maar dat lijkt mij niet.

• BrZ
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Test je geheugen eens met dir proggie wat hier staat:
www.memtest86.com

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op vrijdag 24 augustus 2001 01:02 schreef Juupken het volgende:
Heb je je geheugen als is in een ander slot geprobeerd ?
dat was bij m'n vader's pc _de_ oplossing. Bij hem was het zo dat je eerst 5x moest rebooten voordat je eindelijk op een normale manier windows (98) inkwam. Eerst beschermingsfouten, dan weer ineens de videokaart weg, enz enz...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Willem
Op vrijdag 24 augustus 2001 00:59 schreef YT-Croc het volgende:
Jazker, die is er zelfs door een hardware specialist opgezet. Want ik had geen zin om m'n eigen troep te gaan verpesten.

• Willem
Op vrijdag 24 augustus 2001 01:05 schreef ThaWout het volgende:
Ik in de kast 2 (extra) fans gemonteerd voor de airflow.
Reken maar dat 'ie goed gekoeld wordt.
M'n VIA hw monitor zegt dat de system temp. niet boven de 35 komt.. das toch best aardig voor een luchtkoeling ?

• Willem
Op vrijdag 24 augustus 2001 01:05 schreef fazer het volgende:

Jep.
Uiteraard zou ik bijna willen zeggen.

• sorted.bits
  • Laatst online: 06:36
Je zit trouwens een beetje boven je monitor specs te werken, heeft geen invloed op de stabiliteit van je systeem maar met een IIyama Vision Master Pro 450 haal je toch helemaal geen 1600x1200 @ 100 hz?

De enige van IIyama dat kan is de A201HT Vision Master Pro 510 22", zelfs de MA201D Vision Master Pro 511 22" kan dat niet.

Verder heb ik niets toe te voegen eigenlijks, en geef je geld uit aan iets nuttigs, want je hebt op GoT nog nooit hoeven te betalen.

Verwijderd

Je moet je geluidskaart ook nie in het derde pci slot hebbuh want dat geeft vaak conflicten. Tenminste dat had i ook een tijd met de A7V133 en SB kaartje :) Laat ff weten of dit of andere oplossingen werken is net zo handig dan kom je sneller tot een oplossing :) Suc6 ermee! :)

• Willem
Op vrijdag 24 augustus 2001 01:38 schreef Hellhound het volgende:
Ik weet bijna zeker dat het geheugen niet helemaal lekker werkt (hoeft niet eens kapot te zijn , maar is waarschijnlijk niet compatible). Ik heb hetzelfde gehad (geheugen wordt wel herkend etc.. maar toch resets de hele tijd). Om die resets niet meer te krijgen doe je ff rightclick op my computer/properties daarna kies je voor de laatste tab advanced en in dat venster ga je naar startup en recovery (onderaan) en op dat volgende venster haal je het vinkje weg bij automatically reboot). Daarna zul je waarschijnlijk bij de volgende vastlopers wel kunnen zien dat het met het ram te maken heeft. Mocht je nog garantie op je ram hebben dan kun je meestal gewoon omruilen voor ander geheugen wat GEEN problemen geeft.
Op zich zou dit inderdaad best kunnen zit ik me te bedenken. Ik maak me echt uber boos als ik bedenk dat ik gewoon veel geld voor alleen maar nieuwe spullen heb betaald... het ENIGE wat uit die ouwe compu komt is een geheugen dimmetje...

OK, dat ga ik echt ff uitproberen.

En nevyn: sorry- waar staat SW voor ? En wat voor functie heeft dat kabeltje ?

• Willem
Op vrijdag 24 augustus 2001 01:56 schreef TigeriS het volgende:
Omdat je precies het zelfde probleem hebt die je eerst ook had zijn er een aantal dingen die ik zou willen weten.

heb je een ander lokatie geprobeerd ? Das het eerste wat je mag proberen, computer en al bij iemand anders neer zetten.
Woon je in een normale huis ? of studenten flat ?heb je te veel aparaten op een groep. Heb je een ander computer gehad op zelfde lokatie die het wel normaal deed ?

Spontaan rebooten heeft meestal te maken met warmte of signal serkte. Of brak/illegaal software die slecht gekraakt zijn.
Ja een andere lokatie helpt niets. Is soms nog wel eens slechter ook.. Ik woon in een normaal huis, zoals gezegd staat mn bak op een geaard stopcontact. Verder weinig apparaten op dezelfde groep.

Aan de software zal het niet liggen, er staat vrijwel niets op. Maar bedankt!

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:05
Misschien is de stroomtoevoer in jou huis een beetje brak? Dus misschien zitten er pieken of dalen in, en dat vind je pc niet echt fijn (waardoor ie rare dingen gaat doen zoals rebooten). Probeer eens zo'n stekkerdoos ertussen te doen wie de pieken eruit haalt, of probeer een UPS te lenen van iemand.

• Willem
Op vrijdag 24 augustus 2001 08:13 schreef XTracer het volgende:
Je zit trouwens een beetje boven je monitor specs te werken, heeft geen invloed op de stabiliteit van je systeem maar met een IIyama Vision Master Pro 450 haal je toch helemaal geen 1600x1200 @ 100 hz?

De enige van IIyama dat kan is de A201HT Vision Master Pro 510 22", zelfs de MA201D Vision Master Pro 511 22" kan dat niet.

Verder heb ik niets toe te voegen eigenlijks, en geef je geld uit aan iets nuttigs, want je hebt op GoT nog nooit hoeven te betalen.
Nah, volgens mij ligt het echt niet aan de monitor specs.. de IIyama kan het makkelijk trekken allemaal, en de videokaart is ook uber.

En hij loopt vaak vast onder UT, en die draait een andere resolutie...

• sorted.bits
  • Laatst online: 06:36
Het ging me er niet om dat je systeem er onstabiel van werd, maar hoe krijg jij 1600x1200 op 100 Hz op een 19" van IIyama? Volgens de IIyama site is namelijk 85 Hz het maximum op die res :?

• Pwigle
  • Laatst online: 16-08 12:29
- Via 4 in 1 drivers
- Windows service pack 2
- In de bios RAS TO CAS (zoiets) op 3
- Zet voltage van je proc. iets hoger
- Bios flashen
- Mocht je drvwppqt.vxd and drvwq117.vxd op je HD hebben staan dan moet je die ff renamen naar iets willekeurigs
- Draai je geheugen van bankie's om
- Haal pci slot 1 leeg (die deelt zn shit met je agp kaart)
- Installeer de via 4 in 1 drivers in normal mode en niet turbo
- Zet "PCI Delay Transitions" op "Disable"

pffffff....
Anders zou ik het ook niet weten..
(ik ben een weekie op vakantie dus kan niet kijken of reageren :( )

Success in ieder geval !!

• sharkzor
  • Laatst online: 19-08 14:18
heb je toevallig ook al de niewste bios erin geflashed?
http://www.abit.com.tw/eng/download/bios/bios-kt7a.htm
en kijk dan ffe of je revisie 1.3 of hoger heb, dan moet je KT7S3N.EXE hebben en anders KT73R.EXE.
dit schijnt echt een hoop problemen op te lossen.
bijdeweg, het revisie nummer vind je tussen je pci sloten en staat bij het type nummer (abit kt7a).

zo te zien cooled die superorb nog wel aardig al is het een rotding, dus laat die maar zitten. zet in je bios je memory timings niet te hoog. op turbo loopt alles hier ook in de soep.
zet ook je agp op 2x want 4x wil soms nog wel eens vastlopen (je merkt er toch niks van).

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
Mijn PC boot niet eens als ie niet op randaarde is aangesloten. Dat probleem is ontstaan toen ik er twee nieuwe dimms in zette. Het meest waarschijnlijk lijkt me dus ook dat het een gecombineerd randaarde-geheugenprobleem is zeg maar...

Hoop dat het je lukt het te verhelpen, succes!

• Willem
Op vrijdag 24 augustus 2001 08:43 schreef XTracer het volgende:
Het ging me er niet om dat je systeem er onstabiel van werd, maar hoe krijg jij 1600x1200 op 100 Hz op een 19" van IIyama? Volgens de IIyama site is namelijk 85 Hz het maximum op die res :?
Ik kan in Win2000 gewoon 100 of 120 hz selecteren... En de checkbox "Do not display resolutions that the monitor can't hadle (of zoiets)" staat aangevinkt... Misschien een bug in Win2k dan ?

• Willem
Op vrijdag 24 augustus 2001 09:10 schreef willem169 het volgende:

[..]

Ik kan in Win2000 gewoon 100 of 120 hz selecteren... En de checkbox "Do not display resolutions that the monitor can't hadle (of zoiets)" staat aangevinkt... Misschien een bug in Win2k dan ?
hadle = handle

• MaikelG
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

<offtopic>
je kan je eigen posting gewoon editen hoor, om een typo te herstellen is een reply niet nodig. Scheelt ook ruimte in deze thread (Ja ik weet het deze kost ook ruimte.)
</offtopic>

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 08:07 schreef willem169 het volgende:

[..]

Jazker, die is er zelfs door een hardware specialist opgezet. Want ik had geen zin om m'n eigen troep te gaan verpesten.
Nee, maar dan is het goed! |:(

Verwijderd

Kun je ff een update geven mbt wat er allemaal geprobeerd is en wat wel of niet gelukt is Thnx :)

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 08:23 schreef willem169 het volgende:

En nevyn: sorry- waar staat SW voor ? En wat voor functie heeft dat kabeltje ?
Dat is het kabeltje dat van je Reset Switch(=SW of ResetSW) naar het blokje pinnetjes loopt dat meestal rechtonder op je mobo zit. Samen met bijvoorbeeld je PowerLed en Speaker enz.

Kijk dat nog eens ff goed na en probeer zonder is op te starten, dus stekkertje los...

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Ok, in mijn inziens kunnen de volgende dingen mis zijn..is nogal wat:

1. Geheugen
2. Voeding niet stabiel
3. Live kan voor problemen zorgen
4. Je ethernet kaarten zijn ook niet de makkelijkste, als ze goed geconfiged zijn, zijn ze wel super.
5. ACPI probleem, sommige kaarten ondersteunen geen irq sharing, ik denk aan je NIC's.

Loop het allemaal nog eens na.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Kev0867
  • Laatst online: 12-12-2020
-heb je 2 verschillende soorten geheugen erin zitten?? (dubble sided en single sided)
- geheugen vervangen?
- geaarde stop contact?
- voeding brak?
- door statische handen is er iets half kapot gegaan ergens?
(je moet toch wat verzinnen :) )

als hier iets ervan werkt, stort maar die geld op de rek. van de Wereld Natuur Fonds , dan stort ik die zelfde bedrag er ook wel bij...(dan hebben we alle 2 weer iets goeds gedaan)

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 11:46 schreef Kev0867 het volgende:
-heb je 2 verschillende soorten geheugen erin zitten?? (dubble sided en single sided)
- geheugen vervangen?
- geaarde stop contact?
- voeding brak?
- door statische handen is er iets half kapot gegaan ergens?
(je moet toch wat verzinnen :) )

als hier iets ervan werkt, stort maar die geld op de rek. van de Wereld Natuur Fonds , dan stort ik die zelfde bedrag er ook wel bij...(dan hebben we alle 2 weer iets goeds gedaan)
Moet je wel iets nieuws noemen waar het aan kan liggen!

Vind jou aanbod wel een goede!!!

• WHiZZi
  • Laatst online: 19-08 16:28

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Hier had ik bij mijn systeem ook last van. BIOS Defaults geladen en probleem was weg. Probeer dat eens :)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Verwijderd

Ik zou de volgende volgorde aanhouden:

1. BIOS flashen (3R)

Werkt dat niet of reeds gedaan:

2. Soundblaster Live eruit halen

Loopt ie nog steeds vast:

3. Direct na het opstarten naar je BIOS gaan en de temperatuur van je CPU in de gaten houden, dan heb je de volgende mogelijkheden:
- Loopt deze naar boven de 75C en loopt de boel dan vast: beter koelen;
- Hij haalt de 75C niet en loopt na verloop van tijd toch vast: nu wordt het lekker vaag. Waarschijnlijk een wrak moederbord of processor;
- Hij loopt niet meer vast, ga dan naar punt 4

4. Waarschijnlijk toch een IRQ conflict. Zet ACPI uit in W2K.

Lukt dat ook niet:

5. Ga naar het internet-café en neem daar een abonnement :'(

Succes

Verwijderd

Tja, heb je de spullen van je oude comp nog bij de hand?

1) Prop dan de duron d'r in en kijk wat ie dan doet. Als ie niet meer vreemd doet, dan is er iets met de proc probeer voltage iets te verhogen andere koeling.

2) zoek verder, kan je geen ander geheugen dimmetje lenen van een vriend(in)/kennis, of stop hem in een andere geheugenbank (zoals eerder is opgemerkt)

3) in sommige gevallen is een 300watt voeding niet voldoende, doordat of netspanning niet constant is of een slecht exemplaar te pakken hebt. Probeer je oude voeding (ook al is die 250 watt)

4) het kan ook gewoon je moederbord zijn als geheugen en proc goed zijn dan is het gewoon je moederbord.

Aangezien je al allemaal verschillende drivers hebt geprobeerd zal het dat niet zijn. BTW: Hoelang duurt het voordat ie reboot? 30min 60min, nog langer???

Zoals ook al eerder is opgemerkt heb je al op de sites gekeken van de fabriekanten van je spullen.

Maar ik denk zelf dat het geheugen de boosdoener is.

• knutsel smurf

knutsel smurf

Op vrijdag 24 augustus 2001 08:13 schreef XTracer het volgende:

heb je IDD gelijk in want ik heb de pro 510 en op 1600X1200 kom ik niet boven de 95HZ

• Kev0867
  • Laatst online: 12-12-2020
Op vrijdag 24 augustus 2001 11:59 schreef nevyn het volgende:

[..]

Moet je wel iets nieuws noemen waar het aan kan liggen!

Vind jou aanbod wel een goede!!!
had maar half de topic gelezen.. :7

• hives
  • Laatst online: 10-04-2023
Klinkt misschien bizar maar zodra ik via 4 in 1 installeer op win2k krijg ik alleen maar vastlopers.

Installeer het een keer niet en kijk wat gebeurt.

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
ik heb het nergens zien staan, maar heb je windows al opnieuw geinstalleerd?
sorry als ik ergens overheen heb gelezen hoor :)

probeer het anders es met een andere schijf, gewoon eventjes, en installeer daar windows op
en dan gewoon je gang gaan totdat ie gaat rebooten

anders misschien nog iets, heb je een netwerk, hier is het de laatste tijd zo dat als er een andere computer aangaat in het netwerk dat mijn computer (ook DHCP server, moet nog linux komen) gewoon gaat hangen :?

maak het geld maar over naar t.net/GoT, die zaten in geldnood geloof ik :{

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Vervang je geheugen eens. Of heb je dat al geprobeerd ? Heb geen zin om al die replies te lezen :)

• Xandrios
  • Laatst online: 17-08 17:33
wat ook nog een mogelijkheid is, is dat die superorb een hoekje van je proc heeft afgebroken.

ook een hardware-specialist kan zoiets gebeuren :P

het resultaat van zo'n kapot hoekje KAN ook vastlopers veroorzaken.....

• marteltor
  • Laatst online: 15:20
ok, ik heb misschien wat dingetjes voor je:
in je bios:
-advanced chipset features: memory hole: op 15-16 m zetten
-Reset configuration data: op PnP/Pci zetten
-Pci Delay transaction op disable
-Power Magagment: Wake up events: IRQ activity monitoring: op disable zetten
-via 4-in-1 driver geinstalleerd?
-assign irq for usb uitschakelen?
-acpi uit (dit las ik ergens, ik heb het zelf niet kunnen vinden :? )
-lpt 1 uit
-agp naar 2x zetten
-Irq 7 naar legacy isa zetten
-voltage op 1.85 volt
-bios updaten
-pci master read caching op enable (als het niet werkt op disable)
-pci master timeout op 1 proberen en op 3.
-i/o voltage met kleine stap omhoog.

Ik werk met windows 98 se, en heb het toen geinstalleerd met d:\ setup /p i
sindsdien werkt ie goed (behalve dat m`n 3dmark2000 score 4800 is :( )
Haal ook je geluidskaart er eens uit,
kijken of ie dan nog vastloopt.

Verwijderd

pleur alles er uit en stop het er 1 voor 1 weer in en format de hdd eens :)

• ReseT
  • Niet online
Misshien kun je van een goede vriend een Intel mobo en CPU lenen(evt. Ram) en in jouw PC zetten(Dus alleen je mobo en CPU vervangen, pas als het dan ook niet doet, hardware 1 voor 1 eruit halen tot barebone).
Als dat het werkt, jouw oude mobo & CPU terug naar de winkel en een andere combo halen.

P.S.>Niet als flame bedoeld maar is Intel een optie?

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 20:57

Macros

I'm watching...

Ik wed je dat je gewoon alleen het allernieuwste bios hoeft te flashen. En dan ben je voor 95% zeker van al je problemen af.
Als je er dan nog niet af bent, sloop je je SB Live eruit, en zet je er een andere (niet SB Live) geluidskaart in, en ben je er ook vanaf.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• Mary Wana
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

ik zou zeggen probeer een andere voeding kan geen kwaad

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• sharkzor
  • Laatst online: 19-08 14:18
goh, iemand looft 100,- uit en opeens is iedereen vriendelijk en behulpzaam ipv dat iedereen roept UTFS en kt7 faq op viahardware.com. ...

• Pietert
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Hmmmz... Leg je PC op zijn zijn en reboot...

Works 4 me :o

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• Lordy79
  • Laatst online: 12:57

Lordy79

Fundamentalist

Breng 'm naar norrod leeuwarden en ik vind uit wat het probleem is en als het niet hardwarematig is, fix ik 'm. Kosten f0,00

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• marteltor
Op vrijdag 24 augustus 2001 20:27 schreef Lordy79 het volgende:
Breng 'm naar norrod leeuwarden en ik vind uit wat het probleem is en als het niet hardwarematig is, fix ik 'm. Kosten f0,00
shit, ik woon in Almere...

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 01:05 schreef ThaWout het volgende:
He Tha Wout...je zit te drammen man, het is met zijn specs gewoon niet normaal dat het niet wil lopen en dan ga jij als 'golden' tip vertellen dat ie z'n kast open moet schroeven en er een huis fan op moet zetten. gebaseerd op jouw ervaring met je 166mhz (of daarom trent) procje...tja dan ben je behoorlijk debiel bezig, je plakt je stoelen waars. met tape aan elkaar als er een poot breekt en dan roep je dat je meubelmaker bent en wil je er 100 piek voor...stay out als je geen reeele oplossing hebt.(niet gezegd dat het bij jou niet werkt maar het zou veeeeeeeeeeeeeeeeeeel eleganter en beter moeten kunnen).

Wat betreft het probleem...Die orb coolers en klonen kunnen min waardering ook niet hebben, probeer een peltier als je stil wil zijn en anders een full copper ofzo, geld genoeg voor je hardware bezuinig niet op de cooler.:?
Wat wordt de temp in je kast en van je cpu?

Verwijderd

Heb je bij windows 'Automatisch opnieuw starten' bij systeemfouten aangevinkt? (dit vindt je onder systeem ->geavanceerd->opstart-en herstelinstellingen onder systeemfouten.
Misschien kan je hiermee al elimineren als het om een hardware of softwarefout gaat....its just a guess

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 20:08 schreef weareborg het volgende:
goh, iemand looft 100,- uit en opeens is iedereen vriendelijk en behulpzaam ipv dat iedereen roept UTFS en kt7 faq op viahardware.com. ...
Zijn we nu echt zo erg geworden dan hier met z'n alle...

Hoe staat het er trouwens mee, ik wil wel weten waar die 100,- piek heen gaat!

• Occy74
  • Laatst online: 27-07 17:52
http://www.simmtester.com/software_updates/docmemory/DocMem1_45.exe

Heb op mn werk hier al menigmaal een rotte simm/dimm etc. mee gevonden die de raarste problemen veroorzaakten..

Succes ermee...

Systeem Specs

• VIPER2001
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 01:15

VIPER2001

[GOT]The Source

meestal is het je voeding
of zet die optie van je shutdown on cpufan in je bios uit i.o.d. als ie tenminte aanstaat

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

• knutsel smurf

knutsel smurf

zoals ik al eerder zij ik ben niet weg vand e superorb ik heb al veel proc`s gezien die door die superorb kapot zijn gegaan.

Daarom ga terug met je pc naar de winkel waar je die superorb er op hebt laten zetten en vraag of ze er een andere op kunnen zetten(geen superorb dus), controleer ook gelijk ff of er geen hoekje van je proc af is.

• Willem
Op vrijdag 24 augustus 2001 20:27 schreef Lordy79 het volgende:
Echt onwijs tof dat je het aanbied, maar ik rijd motor en aangezien een AOPEN HX08 nog steeds niet in een rugzak past ...

• marteltor
heb je m`n oplossingen al geprobeerd, want volgens mij heb je hetzelfde probleem als dat ik had.

Verwijderd

hoi

ik heb niet het hele thread gelezen dus mischien is het al een keer voorbij gekomen maar ik heb hetzelfde gehad en bij mij was de voeding kapot. dus mischien kapot of heb je geen 300w voeding ?

michel

Verwijderd

SB Live er uit, en een Terratec erin problem solved!

Kost je dan ook geen 100 piek!

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:37

JJJ

Idd, het is de geluidskaart denk ik.

• Servowire
  • Laatst online: 19-08 18:46

Servowire

prutser:~#

Ach wat jammer nou, hij is gewoon kapot >:)
tja, dat gebeurt soms, nix aan te doen, gewoon een nieuwe computer kopen ;) >:)

geef maar aan mij :) ;)

met papier mache kun je alles maken!!

• marteltor
het is idd de geluidskaart,
maar ik werk ook met die geluidskaart op dezelfde mobo en zie mijn bovenstaande reacties want daardoor is het bij mij opgelost.

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:50
Gewoon de bios upgraden met versie 3R, en alle narigheid is verdwenen...

Deze tip kost geen geld.

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Vertel ons even wat je allemaal al exact geprobeerd hebt. hoeven wij niet meer doelloos alles 10x te roepen :)
Pagina: 1 2 Laatste