Probleem:
HP Probook 430 G6 gaat aan , geeft geen beeld sinds vandaag. Capslock en F10 knipperen 5 keer. Dan spint de fan flink op, maar het scherm blijft zwart.
Wat heb ik geprobeerd:
Ik zelf denk aan een bios-probleem omdat de problemen begonnen na de update met biosflash, alleen krijg ik de laptop niet meer zover dat hij opnieuw wil updaten. De enige beschikbare update op de HP-site voor dit model is ook dezelfde versie als die er tijdens de windows-update is binnengehaald.
HP Probook 430 G6 gaat aan , geeft geen beeld sinds vandaag. Capslock en F10 knipperen 5 keer. Dan spint de fan flink op, maar het scherm blijft zwart.
Wat heb ik geprobeerd:
- Extern scherm (hdmi)
- Beide 8 GB ram modules los van elkaar geprobeerd, keer gewisseld
- Accu los, power-on zonder accu, met netstroom
- Geprobeerd usb biosflah te forceren met [windows-key]+[b] / [v]
- Ik zag na openmaken 1 batterijtje zitten onder de accu, deze is verbonden met de ingebouwde SD-card reader. Het leek me dat dit wel de cmos batterij moest zijn dus deze heb ik los gehad. Keer laten starten zonder batterij en daarna weer teruggeplaatst.
- Ongeveer een week geleden heeft er vanuit de windowsupdate een bios update plaatsgevonden (succesvol). Hierna heb ik enkele dagen gewerkt met de laptop
- Na een hele dag laden aan de netstroom had de laptop de volgende ochtend ineens geen power meer (0%). Na aansluiten netstroom startte de laptop normaal (probleem ontstaan na de biosupdate)
- f6 (mute audio) gaat na power-on meteen oranje branden en blijft dit doen
- De fan blaast lauwe lucht, alsof CPU iets belast wordt. Headpipe op mobo wordt ook iets lauw alsof er wat warmte wordt getransporteerd.
- Batterij indicator led naast powerconnector was oranje maar is nu wit geworden wat op 100% acculading zou duiden. De accu laadt dus op en wordt blijkbaar "gelezen".
Ik zelf denk aan een bios-probleem omdat de problemen begonnen na de update met biosflash, alleen krijg ik de laptop niet meer zover dat hij opnieuw wil updaten. De enige beschikbare update op de HP-site voor dit model is ook dezelfde versie als die er tijdens de windows-update is binnengehaald.