Resolutie ipad 2021 vs ipad air2 /iphone 7

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15:15
Hallo,

Ik heb me een ipad 2021 (gen.9) aangeschaft. Zeer tevreden mee.
Nu valt me wel iets op, waarvoor ik nog geen sluitende verklaring heb.
Ik heb een IP camera die van 2 tot 5 mp reolutie kan gaan. Als ik beelden op de oude ipad air2 en iphone 7 bekijk lopen de beelden gewoon netjes door, in SD mode en in HD mode.
Als ik de beelden bekijk op de ipad 2021 loopt het beeld niet door en springt over de 2-3 seconden, als ik de HD weergave kies. Ik heb alle resolutie instellingen van de camera doorlopen, maar dit geeft geen verschil.
Als ik in de apecs kijk, dan zie ik dit voor de resolutie.

ipad air 2: 2048 x 1536 pixels, 264 PPI
Ipad 2021: 2160 x 1620 pixels, 4:3 ratio, 265 PPI

Dan nog haak ik af.

Wie van de deskundige heeft de verklaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hoe zit het met de wifi-kwaliteit op de iPad 2021? Als die niet net zo goed is als bij de andere apparaten dan zul je het verschil niet in de resolutie moeten zoeken maar in je netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
De wifi is prima. Ik zit 2 meter van het wifi punt af.
Wat ik bij de ipad air en iphone wel heb is dat ie in HD mode het beeld verticaal uitrekt. Dus wat onnatuurlijke weergave.

[ Voor 53% gewijzigd door fmrama op 25-03-2022 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik had in het betreffende topic al gezegd dat er weinig verschil in Air2 en iPad2021 zit.
Voor mij was het grote nadeel dat het scherm niet laminated is. Het zweeft zgn boven de LCD, niet meer 2021 waardig vind ik. Als de batterij van je Air2 nog goed is, zou ik die houden.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Op zich ben ik (mijn vrouw dus) tevreden met de ipad 2021. Zeker waarvoor ze hem gebruikt. Surfen en mailen.

De ipad air heeft accu kuren. Zakt soms (steeds vaker) zomaar naar 0. %
Ik ga de accu tzt zelf vervangen. Zien of dat lukt. En dan gebruiken voor videoscherm voor de beveiligingscamera.

Mijn ipad air doet het nog normaal. De nieuwe ipad 2021 is dus ook even een ervaring om te zien of het het geld waard 390 euro is tov de 700 euro voor de ipad air 2022. En of bij de vervanging van de tweede ipad air toch voor een ander type ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Na wat aanklooien ben ik eruit.
De camera heeft main stream en sub stream. Het beeld wat ie live laat zien op het scherm is blijkbaar sub stream. Nadat ik de resolutie van de substream op maximale resolutie heb gezet, loopt het beeld zowel in HD als SD door. Tja, weer wat wijzer geworden n de wondere wereld van…..😉
Pagina: 1