Sinds 2020 ben ik overgestapt van traditionele FPS op desktop naar FPS in VR!
Dit is een waanzinnige ervaring en zeker nu dat VR mainstream is geworden met de opkomst van de Oculus Quest 2 en de mogelijkheden om volledig draadloos te kunnen spelen via Airlink, Virtual Desktop etc.
Graag wil ik in dit forum mijn ervaringen delen over VR gaming in het algemeen en de uitrusting die ik gebruik voor VR FPS. Daarbij ben ik erg benieuwd hoe jij je VR (FPS) games speelt en wat je voor toffe ervaringen kunt delen.
De controllers van de Quest 2 gaan als ware in de grijze cup houders (Magcup) en met behulp van magneten kan er gekoppeld worden met de gunstock en ontkoppelt als je munitie moet laden. Daarbij gebruik ik de ProStraps zodat de controllers aan mijn handen blijven zitten als ik snel moet laden of bewegen, daarbij heb je een veel betere grip tijdens het spelen.
Hier zie je hoe de controller in de magcub zich koppelt aan de gunstock. Het mooie van de MagTube is dat deze volledig is in te stellen naar jouw wens. Je kunt zelf de afstand van de cups, de positie en de hoek instellen op de gunstock.
Om de gunstock volledig af te stellen worden er ook allerlei handige spar parts meegestuurd zodat je niet zonder zit als je een boutje of moertje verliest.
Ik hoop dat jullie veel plezier hebben gehad in het lezen van deze forumpost? Mocht je meer willen weten over de hardware, software en aanvullingen die ik gebruik laat het dan hier weten. Schroom niet om jouw ervaringen VR ervaringen te delen.
https://www.protubevr.com...-hmd_brand-oculus_quest_2
Dit is een waanzinnige ervaring en zeker nu dat VR mainstream is geworden met de opkomst van de Oculus Quest 2 en de mogelijkheden om volledig draadloos te kunnen spelen via Airlink, Virtual Desktop etc.
Graag wil ik in dit forum mijn ervaringen delen over VR gaming in het algemeen en de uitrusting die ik gebruik voor VR FPS. Daarbij ben ik erg benieuwd hoe jij je VR (FPS) games speelt en wat je voor toffe ervaringen kunt delen.
Basis configuratie
- Dell G15 5511 (i7-11800H, RTX3060, 16GB DDR4, 512GB NVMe en 1TB NVMe)
- Deco X60 Wi-Fi 6 mesh setup
- Wireless VR gaming via Virtual Desktop
VR uitrusting
- Oculus Quest 2, 128 GB
- Bobo VR M2 Pro headstrap
- Bobo VR C2 casing
- Logitech G333 VR gaming ear buds
- VR Cover facial interface set
- ProtubeVR MageTube
- ProtubeVR ProStraps
VR FPS games
Zoals ik al eerder zei ben ik een enorme fan van VR first person shooters (FPS), de games die ik momenteel speel zijn.ProtubeVR
Als je graag VR FPS games speelt dan kom je er al snel achter hoe belangrijk het is om een "steady shot" te kunnen maken. Met name in een snelle VR multiplayer game is dit essentieel, daarom heb ik besloten om op zoek te gaan naar een gunstock. Naar enige tijd zoeken en veel reviews te hebben gelezen kwam ik uit bij ProtubeVR. Deze kleine club uit Frankrijk staat erom bekend om zeer goede gunstocks te maken die met vrijwel iedere VR bril/controller te gebruiken zijn.De MagTube
Dit is mijn MagTube, deze gunstock is speciaal gemaakt voor de controllers van de Quest 2.De controllers van de Quest 2 gaan als ware in de grijze cup houders (Magcup) en met behulp van magneten kan er gekoppeld worden met de gunstock en ontkoppelt als je munitie moet laden. Daarbij gebruik ik de ProStraps zodat de controllers aan mijn handen blijven zitten als ik snel moet laden of bewegen, daarbij heb je een veel betere grip tijdens het spelen.
Hier zie je hoe de controller in de magcub zich koppelt aan de gunstock. Het mooie van de MagTube is dat deze volledig is in te stellen naar jouw wens. Je kunt zelf de afstand van de cups, de positie en de hoek instellen op de gunstock.
Om de gunstock volledig af te stellen worden er ook allerlei handige spar parts meegestuurd zodat je niet zonder zit als je een boutje of moertje verliest.
Conclusie
Het zal je niet ontgaan zijn dat ik het aardig serieus heb aangepakt om het maximale uit mijn game ervaring te halen. Het spelen van VR FPS met een gunstock zoals de MagTube van ProtubeVR brengt het niveau van realisme naar een hoger niveau. Maar daarbij is het vrijwel noodzakelijk om nauwkeurig te kunnen richten om je doel uit te schakelen. Ik heb absoluut geen spijt van mijn aankoop en hoop in de toekomst mijn MagTube uit te breiden met een haptic module (ForceTube) voor nog meer inlevingsvermogen tijdens het spelen van VR FPS.Ik hoop dat jullie veel plezier hebben gehad in het lezen van deze forumpost? Mocht je meer willen weten over de hardware, software en aanvullingen die ik gebruik laat het dan hier weten. Schroom niet om jouw ervaringen VR ervaringen te delen.
Handige links zijn:
https://www.protubevr.com...1868-magtube-quest-2.htmlhttps://www.protubevr.com...-hmd_brand-oculus_quest_2
Back to the future