Wij willen een overkapping bouwen achterin de tuin. Voordeel is dat het dak ervan op het Zuiden staat. Die willen wij vol leggen met zonnepanelen, maar hoe bereken ik hoeveel er op kunnen? Ik lees namelijk soms dat er een marge langs de randen over moet blijven, maar ik zie ook meer dan genoeg overkappingen die tot de rand volgelegd zijn met zonnepanelen.
Daarbij hebben de panelen lang niet altijd één maat. Het formaat van de overkapping hangt af van de panelen. Ik zou het zuur vinden als we flink uitgeven voor een overkapping van een bepaald formaat en het dak net iets te kort blijkt te zijn voor een tweede rij zonnepanelen. Is het verstandig eerst contact op te nemen met een installateur, of is zoiets eenvoudig zelf te berekenen?
Daarbij hebben de panelen lang niet altijd één maat. Het formaat van de overkapping hangt af van de panelen. Ik zou het zuur vinden als we flink uitgeven voor een overkapping van een bepaald formaat en het dak net iets te kort blijkt te zijn voor een tweede rij zonnepanelen. Is het verstandig eerst contact op te nemen met een installateur, of is zoiets eenvoudig zelf te berekenen?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YMldfb9LjPDUHHwC2FcJmSyA.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HQAjKL2EIxZIrsDiXIuNkxUR.jpg?f=user_large)